Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam pytanie w sprawie zwrotu Towaru. Zakupiłem przedmiot na aukcji, w której nie było określonego stwierdzenia : "nie przyjmuję zwrotów".
Sprzedający w żaden sposób nie poinformował mnie, że nie przyjmuje zwrotów towaru.
Po jednym dniu od odebrania towaru, byłem zmuszony go zwrócić gdyż nie spełnia on moich oczekiwań. Skorzystałem z opcji zwrotu w szczegółach kupionego towaru (zwrot poprzez allegro) darmowa wysyłka inpost.
Jednak sprzedający nie chce przyjąć zwrotu towaru. Co mogę zrobić w tej sytuacji?
Pozdrawiam,
Adam
Jeśli zwróciłeś przez formularz Allegro to znaczy, że sprzedawca udostępnia zwroty. Jeśli to firma, zawsze obowiązany jest zwroty przyjmować, jeśli to sprzedawca prywatny i określił warunki zwrotów, także musi przyjąć. Co jest napisane w tej ofercie w zakładce Zwroty? Rozpocznij z nim Dyskusję przez Allegro, której przygląda się pracownik serwisu i w razie potrzeby pomaga. Sprzedawca w Dyskusji ma 24 godziny na odpowiedź i musi postępować zgodnie z zasadami;
https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Dziękuję za odpowiedź. Niestety sprzedający powołuje się na to,że nie jest firmą - i dlatego nie przyjmuje zwrotów - z czym ja się nie zgadzam.
Otworzyłem ze sprzedającym już dyskusję wcześniej - oznaczyłem ją jako "towar nie został mi wysłany" bo było duże opóźnienie w wysyłce towaru. O dziwo, zaraz po otworzeniu dyskusji, towar od razu do mnie trafił.
Niestety nie mogę teraz utworzyć nowej dyskusji z nowym problemem - czyli o "odrzuceniu zwrotu przez sprzedającego".
Czy można na to jakoś poradzić?
Pozdrawiam,
Adam
Co jest napisane w zakładce Zwroty tej oferty???
Kontaktuj się z Allegro w sprawie tego problemu tędy; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Działa podobnie jak Dyskusja, ponadto pracownik Allegro może ponownie otworzyć zamkniętą Dyskusję.
Jeśli w zakładce zwroty jest podany czas na zwrot i czas ten nie minął, sprzedawca musi oddać wpłatę.
W zakładce zwrot mam napisane:
"Zwrot towaru
Nie o to chodzi. W aukcji w której kupowałeś są zakładki - Reklamacje, Zwroty, O sprzedającym. W zakładce Zwroty powinno być napisane, ile masz czasu na zwrot.
Zdjęcie widzisz tylko Ty, dla innych jest ukryte.
Ok:
"
Zwroty
Co do zasady - zwrot konsumencki, jak sama nazwa wskazuje, jest dostępny tylko dla konsumentów. Jak zaznacza samo Allegro - techniczna możliwość nie oznacza, że zwrot jest należny. Owszem, strony umowy mogą się na takowy umówić, tu jednak przecież wyraźnie widać, że sprzedawca nie wyraził takiej woli. Moim zdaniem nie ma mowy o jakimkolwiek zwrocie, a to, że Allegro takowy udostępnia w przypadku sprzedających prywatnie, to jakieś curiosum.
Allegro udostępnia opcję zwrotu i tym samym techniczna możliwość nie oznacza, że zwrot jest należny.
Przecież to są dwie opcje, które wzajemnie się wykluczają 🙂
Pozdrawiam,
Adam
@_szczery_ Informacje w zakładce Zwroty są ze sobą sprzeczne i wprowadzają w błąd. Jeśli sprzedawca podał czas na odstąpienie od umowy 14 dni to znaczy, że masz prawo do zwrotu towaru w tym czasie – tak wynika z treści aukcji, czyli umowy pomiędzy Tobą a sprzedawcą. Warunkom umowy nie można zaprzeczać informując jedynie o „technicznej możliwości zwrotu”. Kontaktuj się z Allegro w tej sprawie przez formularz wskazany wyżej i nie daj sobie wmówić, że sprzedawca nie określi czasu 14 dni na odstąpienie od umowy. Pamiętaj, że zakładka Zwroty dotyczy dokładnie odstąpienia od umowy, a nie reklamacji z tytułu rękojmi
Ok, bardzo dziękuję za informacje. Napisałem w tej sprawie do allegro na https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Zobaczymy co będzie
@xyz96 Przecież wiesz, jak to wygląda - Allegro udostępniło zakładkę, ludzie zaś najczęściej bez pomyślenia o konsekwencjach i z uwagi na tragiczną świadomość prawną, wypełniają i to. 14 dni w owej zakładce - założę się o każde pieniądze - zostało wprowadzone z automatu przez Allegro, jeśli sprzedający nie wpisywał innej daty... Realnie zaś jest tak, że sprzedający nie wyraził - świadomie - takiej woli. Ogólnie zaś wprowadzenie zakładki "zwroty" dla sprzedających prywatnie, to nieporozumienie. I myślę też, że sprzedający spokojnie obroniłby takie stanowisko w sądzie. All jak zwykle, próbuje ingerować w dokładnie każdą sprzedaż.
@Vryko Nawet jeśli coś dopisuje Allegro, to sprzedawca wystawiając ofertę się pod tym podpisuje i to są warunki umowy z kupującym. Tu nie można mówić o nieświadomości. Niedługo może Allegro zacznie samo ceny towarów dopisywać 🙂
@xyz96 Chcąc umożliwić zwrot, allegro wymusza na osobach prywatnych działania na zasadach jak firma, nie da się ustawić czasu na zwrot mniejszego niż 14 dni. Teoretycznie osoby prywatne mogą dowolnie ustalać między sobą warunki sprzedaży czy zwrotów, jednak na allegro jak widać to totalnie nie działa.
@xyz96 Niby tak. Poza tym obejrzałem sobie aukcje sprzedającego...gość ewidentnie ma problem ze zwrotami. Ktoś już mu sypnął za to nega. Ciekawy jednak jestem, co tu odpisze Allegro...bo w sumie sama ta zakładka dla sprzedających prywatnie, jakoś mnie razi. Że już nie wspomnę o tych wykluczających się informacjach - "można, ale to nie oznacza, że można".
Podaj link do aukcji, zobaczymy jak tam warunki zwrotów wyglądają 🙂
Już nieważne, nie odświeżyłem 🙂
Jest to aukcja z zasilaczem :
jest opcja zwrociku, musi przyjąć, napisz mu, że strzelił sobie w stopę 🙂
a tak pozatym, jakiś czas temu swojego szitowego modecoma sprzedałem
(albo wywaliłem, nie pamiętaju), nigdy więcej, polecam bikłajety, mjut 🙂