anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru

_szczery_
#8 Zapaleniec#

Witam, mam pytanie w sprawie zwrotu Towaru. Zakupiłem przedmiot na aukcji, w której nie było określonego stwierdzenia : "nie przyjmuję zwrotów".

Sprzedający w żaden sposób nie poinformował mnie, że nie przyjmuje zwrotów towaru.

Po jednym dniu od odebrania towaru, byłem zmuszony go zwrócić gdyż nie spełnia on moich oczekiwań. Skorzystałem z opcji zwrotu w szczegółach kupionego towaru (zwrot poprzez allegro) darmowa wysyłka inpost.

Jednak sprzedający nie chce przyjąć zwrotu towaru. Co mogę zrobić w tej sytuacji?

Pozdrawiam,

Adam

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli zwróciłeś przez formularz Allegro to znaczy, że sprzedawca udostępnia zwroty. Jeśli to firma, zawsze obowiązany jest zwroty przyjmować, jeśli to sprzedawca prywatny i określił warunki zwrotów, także musi przyjąć. Co jest napisane w tej ofercie w zakładce Zwroty? Rozpocznij z nim Dyskusję przez Allegro, której przygląda się pracownik serwisu i w razie potrzeby pomaga. Sprzedawca w Dyskusji ma 24 godziny na odpowiedź i musi postępować zgodnie z zasadami;

https://allegro.pl/dyskusje/nowa

 

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob...

oznacz moderatorów

_szczery_
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odpowiedź. Niestety sprzedający powołuje się na to,że nie jest firmą - i dlatego nie przyjmuje zwrotów - z czym ja się nie zgadzam.

Otworzyłem ze sprzedającym już dyskusję wcześniej - oznaczyłem ją jako "towar nie został mi wysłany" bo było duże opóźnienie w wysyłce towaru. O dziwo, zaraz po otworzeniu dyskusji, towar od razu do mnie trafił.

Niestety nie mogę teraz utworzyć nowej dyskusji z nowym problemem - czyli o "odrzuceniu zwrotu przez sprzedającego".

Czy można na to jakoś poradzić?

Pozdrawiam,

Adam

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Co jest napisane w zakładce Zwroty tej oferty???

Kontaktuj się z Allegro w sprawie tego problemu tędy; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Działa podobnie jak Dyskusja, ponadto pracownik Allegro może ponownie otworzyć zamkniętą Dyskusję.

Jeśli w zakładce zwroty jest podany czas na zwrot i czas ten nie minął, sprzedawca musi oddać wpłatę.

oznacz moderatorów

_szczery_
#8 Zapaleniec#

W zakładce zwrot mam napisane:

"Zwrot towaru

Numer zwrotu
XWYX / 2020
Data zgłoszenia
3.05.2020, 13:22
Wszystkie produkty z tego zamówienia zostały już zwrócone."
 
I teraz czekam na pieniądze od sprzedającego
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie o to chodzi. W aukcji w której kupowałeś są zakładki - Reklamacje, Zwroty, O sprzedającym. W zakładce Zwroty powinno być napisane, ile masz czasu na zwrot.

oznacz moderatorów

_szczery_
#8 Zapaleniec#

_szczery__0-1588589879680.png

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Zdjęcie widzisz tylko Ty, dla innych jest ukryte.

oznacz moderatorów

_szczery_
#8 Zapaleniec#

Ok:

 

"

Zwroty


Czas na odstąpienie od umowy
14 dni
Koszt zwrotu
Koszt zwrotu zależy od tego, jaką metodę dostawy wskażesz podczas zakupu.
dostawa
zwrot
Allegro Kurier24 InPost
za darmo
Allegro miniKurier24 InPost
za darmo
Allegro Paczkomaty 24/7 InPost
za darmo
Pozostałe metody
na własny koszt
Adres do zwrotu
dostępny w e-mailu po zakupie
Dodatkowe informacje

 

  • Techniczna możliwość zwrotu na naszej stronie nie zawsze oznacza, że  Kupującemu przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14  dni. W przypadku, gdy Sprzedający posiada konto prywatne, to ma prawo  do nieprzyjmowania odstąpienia od umowy. 

 

  • Sprzedający jako osoba prywatna nie jest zobowiązany do przyznania  odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.  Jednak w przypadku niezgodności towaru z opisem Kupujący może złożyć do Sprzedającego reklamację z tytułu rękojmi. "
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Co do zasady - zwrot konsumencki, jak sama nazwa wskazuje, jest dostępny tylko dla konsumentów. Jak zaznacza samo Allegro - techniczna możliwość nie oznacza, że zwrot jest należny. Owszem, strony umowy mogą się na takowy umówić, tu jednak przecież wyraźnie widać, że sprzedawca nie wyraził takiej woli. Moim zdaniem nie ma mowy o jakimkolwiek zwrocie, a to, że Allegro takowy udostępnia w przypadku sprzedających prywatnie, to jakieś curiosum. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

_szczery_
#8 Zapaleniec#

Allegro udostępnia opcję zwrotu i tym samym techniczna możliwość nie oznacza, że zwrot jest należny.

 

Przecież to są dwie opcje, które wzajemnie się wykluczają 🙂

 

Pozdrawiam,

Adam

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_szczery_ Informacje w zakładce Zwroty są ze sobą sprzeczne i wprowadzają w błąd. Jeśli sprzedawca podał czas na odstąpienie od umowy 14 dni to znaczy, że masz prawo do zwrotu towaru w tym czasie – tak wynika z treści aukcji, czyli umowy pomiędzy Tobą a sprzedawcą. Warunkom umowy nie można zaprzeczać informując jedynie o „technicznej możliwości zwrotu”. Kontaktuj się z Allegro w tej sprawie przez formularz wskazany wyżej i nie daj sobie wmówić, że sprzedawca nie określi czasu 14 dni na odstąpienie od umowy. Pamiętaj, że zakładka Zwroty dotyczy dokładnie odstąpienia od umowy, a nie reklamacji z tytułu rękojmi

oznacz moderatorów

_szczery_
#8 Zapaleniec#

Ok, bardzo dziękuję za informacje. Napisałem w tej sprawie do allegro na  https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

Zobaczymy co będzie

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@xyz96 Przecież wiesz, jak to wygląda - Allegro udostępniło zakładkę, ludzie zaś najczęściej bez pomyślenia o konsekwencjach i z uwagi na tragiczną świadomość prawną, wypełniają i to. 14 dni w owej zakładce - założę się o każde pieniądze - zostało wprowadzone z automatu przez Allegro, jeśli sprzedający nie wpisywał innej daty... Realnie zaś jest tak, że sprzedający nie wyraził - świadomie - takiej woli. Ogólnie zaś wprowadzenie zakładki "zwroty" dla sprzedających prywatnie, to nieporozumienie. I myślę też, że sprzedający spokojnie obroniłby takie stanowisko w sądzie. All jak zwykle, próbuje ingerować w dokładnie każdą sprzedaż. 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Vryko Nawet jeśli coś dopisuje Allegro, to sprzedawca wystawiając ofertę się pod tym podpisuje i to są warunki umowy z kupującym. Tu nie można mówić o nieświadomości. Niedługo może Allegro zacznie samo ceny towarów dopisywać 🙂

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 Chcąc umożliwić zwrot, allegro wymusza na osobach prywatnych działania na zasadach jak firma, nie da się ustawić czasu na zwrot mniejszego niż 14 dni. Teoretycznie osoby prywatne mogą dowolnie ustalać między sobą warunki sprzedaży czy zwrotów, jednak na allegro jak widać to totalnie nie działa.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@xyz96 Niby tak. Poza tym obejrzałem sobie aukcje sprzedającego...gość ewidentnie ma problem ze zwrotami. Ktoś już mu sypnął za to nega. Ciekawy jednak jestem, co tu odpisze Allegro...bo w sumie sama ta zakładka dla sprzedających prywatnie, jakoś mnie razi. Że już nie wspomnę o tych wykluczających się informacjach - "można, ale to nie oznacza, że można".

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Podaj link do aukcji, zobaczymy jak tam warunki zwrotów wyglądają 🙂

Już nieważne, nie odświeżyłem 🙂

oznacz moderatorów

_szczery_
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Patryk0701_0-1588592822859.png

jest opcja zwrociku, musi przyjąć, napisz mu, że strzelił sobie w stopę 🙂

a tak pozatym, jakiś czas temu swojego szitowego modecoma sprzedałem
(albo wywaliłem, nie pamiętaju), nigdy więcej, polecam bikłajety, mjut 🙂

oznacz moderatorów