Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Otrzymalem towar od sprzedawcy luggage_sc. Jest on wadliwy i chce go zwrocic. Sprzedawca odsyla mnie do Allegro celem otrzymania kodu do zwrotu towaru.
Cytat:
Witam,
w sprawie kodu zwrotu, muszą się Państwo skontaktować z allegro.
Bardzo prosze o przekazanie kodu do zwrotu.
pozdrawiam
Joanna1610
Proszę o to link jak zwrócić produkt. https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac...
Żart, to przesyłka z Chin? a towar wadliwy, więc jaki zwrot, to reklamacja. Zwrot to zawsze koszt kupującego. Towar wadliwy się reklamuje a jak to przesyłka z Chin to otwórz dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Firma Luggage s.c jest z Prudnika, a nie z Chin, chyba że już zajęli, ale nic o tym nie wiem.
Więc, zwrot robisz tu:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione szczegóły, ale jak wadliwy to nie robi się zwrotu tylko reklamuje,
@joanna1610 nie jest to zamówienie w ramach Smart! a sprzedającemu zgłaszasz reklamację. W takim przypadku odsyłasz towar na własny koszt, a sprzedający po jej uznaniu, zwraca wszystkie poniesione koszty.
@la_nika napisał(a):
@joanna1610 nie jest to zamówienie w ramach Smart! a sprzedającemu zgłaszasz reklamację. W takim przypadku odsyłasz towar na własny koszt, a sprzedający po jej uznaniu, zwraca wszystkie poniesione koszty.
nie, zgodnie z prawem udostępnia towar do reklamacji, podaj przepis w którym kupujący ma obowiązek odesłania towaru na reklamacje.
@RED Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową. Składając reklamację, udostępnia sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, a także ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku odstąpienia od umowy konsument zwraca towar sprzedawcy na jego koszt.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/
@LEW433 ten sam link, podkreśliłem istotny fragment, w żadnym momencie nie pisze tam, że konsumentowi należy przysłać kuriera i że nie musi on odsyłać towaru
Jeżeli w wyniku reklamacji doszło do naprawienia towaru, wymiany, obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, konsument ma prawo żądać od sprzedawcy naprawienia szkody, którą poniósł z powodu nabycia towaru niezgodnego z umową. Jako szkodę w szczególności można potraktować:
pokaż mi dowolny fragment gdzie jest wyraźnie i bez jakiś głupot na około napisane -że sprzedawca ma obowiązek przysłać kuriera lub swojego przewoźnika
@RED No i tak pięknie, ale na odesłanie musi wyrazić zgodę kupujący.