anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot uszkodzonego towaru przez przedsiębiorcę

Clear0
#7 Wielbiciel#

Dobry wieczór. Trzeciego grudnia ubiegłego zamówiłem krajalnicę do wędlin do mojego przyzakładowego sklepu obwoźnego. Sprzedający miał wystawione niemal 1000 sztuk produktu oraz czas realizacji na "pojutrze u Ciebie". 2 dni później otrzymuję telefon z informacją, że krajalnicy nie mają na stanie (jak to? Przecież mają prawie 1000 sztuk wystawionych) i trzeba poczekać do następnego tygodnia. Zgodziłem się, chciałem mieć krajalnicę do końca roku. Byłem ciągle zrodzony jeśli chodzi o termin dostawy, był on ciągle przesuwany. Paczkę otrzymałem dopiero drugiego stycznia tego roku. Karton zewnątrz nie był zniszczony, przyjąłem przesyłkę. Wieczorem wyjmuje krajalnicę i niestety zauważyłem na niej zniszczenia: wygięte nóżki, ułamany plastikowy element, porysowana i obita z każdej strony obudowa krajalnicy, a maszyna po włączeniu generuje głośny dźwięk ocierania się o siebie elementów. Niezwłocznie opisałem sytuację sprzedawcy w dyskusji, zaznaczyłem w formularzy zwrot pieniędzy, sprzedawca zażyczył sobie przesłania zdjęć, co uczyniłem. Po kilku dniach braku odpowiedzi poprosiłem Allegro o pomoc. Allegro odpisało, że ja jako użytkownik reklamuję krajalnicę, a sprzedający ma 14 dni na odpowiedź. Wczoraj dostaję wiadomość SMS od PRODUCENTA krajalnicy, że został wysłany kurier po krajalnicę na naprawę gwarancyjną. Sprzedawca w dyskusji Allegro napisał, że sprzęt będzie wysłany do producenta w celu weryfikacji. Żadnej naprawy gwarancyjnej nie zgłaszałem, moje roszczenia kierowane były do sprzedawcy, a nie do producenta. 

Co mogę zrobić w tej sytuacji? Sprzedawca sprzedaje sprzęt, którego nie posiada, a dopiero po złożeniu zamówienia na Allegro Sprzedawca kupuje sprzęt od producenta i wysyła klientowi. Sądzę, że nawet nie otwierali paczki przesłanej od producenta, tylko przykleili nowy list przewozowy i przesłali do mnie.

Dlaczego sprzedający, chce wysyłać sprzęt do producenta? Przecież to nie on sprzedawał mi krajalnicę, tylko sprzedawca i to sprzedawca jest odpowiedzialny za bezpieczne dostarczenie go do mnie.

Poza tym sprzęt waży prawie 30kg, a przy tym jest dość delikatny, a zabezpieczony jedynie w opakowanie z kartonu. Według mnie takie rzeczy powinno się przewozić na półpalecie. Odsyłanie sprzętu w obecnym kartonie będzie wiązało się z ewentualną możliwością dalszych uszkodzeń. 

Towaru chyba nie mogę po prostu zwrócić bez podania przyczyny, gdyż jest kupiony na firmę, a jego charakter jest związany z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Będę wdzięczny za rady. Pozdrawiam

 

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

Clear0
#7 Wielbiciel#

Czyli po prostu złożyć reklamację u przewoźnika, a o decyzji reklamacji u przewoźnika poinformować sprzedawcę? 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Clear0 oprócz rozpatrywania gwarancji w tym samym czasie złóż reklamację do przewoźnika możesz dostać odmowę np z powodu niewłaściwego spakowania to wina sprzedawcy że w taki niezabezpieczony sposób wysłał

oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel#

Co wpisać w polu "kwota roszczenia"? Cała kwotę za krajalnicę czy wycenić ewentualne koszty naprawy? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Koszty naprawy jak składasz reklamację u sprzedającego i jak takowe będą. A w reklamacji do przewoźnika to koszt zakupu.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

kwota roszczenia w protkole to zawsze koszt z faktury /paragonu

oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel#

Dzięki,myślałem, że trzeba jakoś wycenić szkody. Wpisać kwotę bez koszty przesyłki? 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

bez kosztu przesyłki do protokołu dodajesz zdjęcie faktury albo dosyłasz w  mailu bo przewoźnik może chcieć dodatkowe dokumenty w załączniku

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Clear0 musisz dać linka do oferty bo wyłączenie rękojmi to zapis powołujący się na określone art prawne czyli prawny bełkot poznać idzie po właśnie takim wpisie 

oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel#
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Clear0 nie ma wyłączenia w ofercie reklamacji z tytułu rekojmi z kodeksu cywilnego gdyby ci gwarant odrzucił gwarancję a w międzyczasie dostaniesz odmowę od przewoźnika bo towar źle spakowany to występujesz do sprzedawcy z roszczeniem o rekojmię

oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel#

Witajcie ponownie. Złożyłem wczoraj reklamację na uszkodzenie przesyłki w serwisie DPD, reklamacja została potwierdzona, odpowiedź pewnie za 30dni.

Paczki z krajalnicą nie przekazałem kurierowi, gdyż Sprzedawca narzucił mi korzystanie z gwarancji producenta, mimo, że reklamacja była z tytułu niezgodności towaru z umową skierowana do sprzedawcy. To według mnie Sprzedawca odpowiada za wysłany towar. Dziś dostałem SMS od producenta, że wyślą jeszcze raz kuriera jutro i żeby potwierdzić, że paczka zostanie spakowana. Termin na odpowiedź sprzedającego upływa jutro - po tym czasie reklamacja zostaje automatycznie zaakceptowana. Jutro też miałby przyjechać kurier od producenta po paczkę - Sprzedawca nie miałby już czasu na odrzucenie reklamacji, bo paczka doszłaby do producenta dopiero w czwartek, czyli po 14 dniach od złożenia reklamacji.

Jak ugryźć ten temat? 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

kupiłeś jako firma, nie dotyczy cię ustawa konsumencka, a reklamacja za niezgodnośc z umową jest tylko w ustawie konsumenckiej i ci nie przysługuje, ewentualnie jak nie wyłączył w ofercie patrz zakładka reklamacje to możesz reklamować na rekojmię z kodeksu cywilnego. Twoja reklamacja nie zostanie automatycznie uznana bo to gwaranacja u producenta jest złożona i w warunkach gwarancji masz napisane ile trwa reklamacja u gwaranta i na jakich warunkach

oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel#

Ale ktoś już tutaj pisał, że rękojmia przez sprzedawcę nie została wyłączona.

Dodatkowo naprawę gwarancyjną zlecił Sprzedawca, a z tego co czytałem to kupujący określa z jakiej formy reklamacji korzysta, a nie sprzedający. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Clear0 ja pisałem ale nie można mieć naraz złożonej gwarancji i rękojmi skoro odbiera od ciebie gwarant zn że złożona jest gwarancja. W międzyczasie złożyłeś do przewoźnika reklamację na uszkodzenie w transporcie. Reasumując jeśli gwarant odrzuci reklamację a w międzyczasie przewoźnik też odrzuci o niedostateczne spakowanie to winny będzie tylko sprzedawca i masz na to dowody z 2 źródeł wtedy złożysz rękojmię u sprzedawcy i go rozsmarujesz mając na potwierdzenie dowody z 2 niezależnych podmiotów

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

@Clear0 Tak wybierasz jak chcesz reklamować.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Clear0  Nie daj się wkręcić, sprzedający jak chce naprawić albo odesłać gdzieś to jego sprawa, ważne jest jak Ty skalasz reklamacje i u kogo czy gwaranta czy sprzedającego.

oznacz moderatorów

Clear0
#7 Wielbiciel#

Wydawałoby się, że sprawa załatwiona, ale nie do końca: 24 stycznia sprzedający poinformował mnie, że kurier odbierze krajalnicę na półpalecie. Zapakowałem bardzo solidnie i bezpiecznie, przy okazji zrobiłem zdjęcia z każdej strony przy każdym etapie pakowania (przezorny zawsze ubezpieczony). Następnego dnia kurier odebrał paczkę i 26 stycznia paczka z krajalnicą była u producenta. 30 stycznia dostaję informacje od sprzedawcy, że producent zdecydował, że wyśle nowe urządzenie, które otrzymałem kilka dni później - urządzenie dotarło dobrze zapakowane na półpalecie, wszystko z krajalnicą okej, użytkujemy i nie ma problemów. Dziś o 10:30 otrzymałem nową fakturę na nowe urządzenie i korektę faktury na poprzednie urządzenie, które oddałem. Dziś o 13:30 dzwoni do mnie Sprzedawca, że serwis producenta stwierdził, że krajalnica jest zardzewiała (jest wykonana z blachy nierdzewnej), wysyła zdjęcia i każe mi się ustosunkować do tego. Normalnie kabaret. U znajomego taka sama krajalnica z 2015 roku i nie zardzewiała, a u nich przez tydzień zardzewiała. Producent zarzuca mi, że urządzenie użytkowałem (nie dało się go używać że względu na uszkodzenia) i że wyczyściłem jakąś mocną chemią, stąd krajalnica "zardzewiała".

Co tu odpisać? Mam zdjęcia, w jakim stanie krajalnicę oddawałem i krajalnica nie była zardzewiała, producent uznał roszczenia i wysłał nową krajalnicę, a tydzień po tym jak producent otrzymał mój sprzęt ze zwrotu obarcza mnie o to, że krajalnica przez tydzień zardzewiała. Porównując zdjęcia podejrzewam, że przekręcili części od innej starszej maszyny i próbują mnie teraz w coś wkręcić - nie zgadzają się na przykład jakieś małe uszkodzenia, których na moich zdjęciach przed wysłaniem nie ma.

 

Co to zrobić? 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Clear0 Skoro producent zdecydował się na wymianę to oznacza, że reklamacja została uznana bez żadnych zastrzeżeń.
Producent miał czas i możliwości aby sobie urządzenie zweryfikować - jeśli tego nie zrobił to jest jego problem.

Generalnie dziwna sprawa.
Najlepiej nie wdawaj się w żadne niepotrzebne dywagacje.
Odpisz tylko, że producent uznał reklamację i wymienił urządzenie - sprawę uznajesz za zamkniętą a prośby o ustosunkowanie się do tego są niepoważne.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Clear0 dokładnie gdyby producent miał zastrzeżenia to by ci na nową nie wymienił tylko odrzucił reklamację 

oznacz moderatorów