Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie 🙂
30.03 odebrałam przesyłkę z telefonem za ponad 3000 zł (towar kupiony jako nowy, od firmy, z pełną reklamacją + fakturą od sieci Neonet). Smartfon nie włączał się, wyłącznie cały czas wibrował. Tego samego dnia zgłosiłam to poprzez darmowy zwrot allegro z formularza - reklamacja (wada produktu) - produkt uszkodzony ale paczka jest cała. Tego samego dnia zwrot umieszczony w paczkomacie zwrotnym. Dziś tj 4.04 otrzymałam informacje SMS, że został nadany do mnie kurier z przesyłką (po firmie domyślam się, że jest to ów telefon). Żadnej informacji na platformie allegro o tym fakcie, żadnego telefonu czy email od sprzedawcy. Moje pytanie brzmi - czy jeśli otrzymam ów telefon w tym tygodniu i okazałby się ponownie wadliwy czy nadal mogę odesłać go w ramach 14 dni na zwrot? Czy po odesłaniu raz w ramach gwarancji nie ma już możliwości odesłania go jako zwykłego zwrotu z racji kupienia przedmiotu na odległość? Tak szybki "serwis" nowego, zapakowanego telefonu i zero informacji od sprzedawcy trochę mnie niepokoi.
@jupiter369
Jeżeli rzecz jest wadliwa to nie należy korzystać z konsumenckiego prawa do odstąpienia od Umowy (Art. 27 UoPK) w ciągu 14 dni, ale należy złożyć reklamację z tytułu rękojmi.
(jest wówczas ryzyko, obciążenia konsumenta przez sprzedawcę kosztami o których mowa w Art. 34 Ustawy o Prawach Konsumenta).
Przy ponownej reklamacji tej samej wady można odstąpić od Umowy z Art. 560 kc. i ta możliwość nie jest ograniczona do 14 dni.
Po uznanej reklamacji z tytułu rękojmi koszt przesyłek ponosi sprzedawca.
Czy zatem po otrzymaniu towaru z gwarancji, której serwis trwał weekend, jeśli okaże się, że był wgrywany nowy soft w telefonie - stracę możliwość gwarancji w sieci neonet. Czy jest zatem możliwość odstąpienia od takiej umowy?
@jupiter369 to chciałaś reklamować czy zwracać ? Kupiłeś od firmy X z fakturą z sieci ? olej fakturę, za towar odpowiada sprzedawca i możesz śmiało u niego reklamować z tytuły rękojmi, na odstąpienie masz 14 dni od odebrania paczki ( pierwsze dostawa ) lub w razie drugiej reklamacji możesz odstąpić i żądać zwrotu kasy.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ tak właśnie działa Wasz formularz wprowadzający w błąd 😞
Towar chciałam docelowo zwrócić, w formularzu zwrotu nie zwróciłam uwagi, że zgłaszam zwrot z tytułu gwarancji. Formularz zwrotu niestety wprowadza w błąd bo nie do końca byłam świadoma co tak naprawdę robię - czy odstępuje od umowy w ramach 14 dni na darmowy zwrot czy reklamuje. Byłam uczciwa i zaznaczyłam, że towar jest wadliwy. Nie przyznając się i zaznaczając zwykły zwrot... uniknęłabym całego procesu.
@jupiter369
Byłam uczciwa i zaznaczyłam, że towar jest wadliwy. Nie przyznając się i zaznaczając zwykły zwrot... uniknęłabym całego procesu.
Jeżeli zaznaczyłabyś w formularzu zwrotu ODSTĄPIENIE, to odsyłając niesprawną rzecz sprzedawca mógłby skorzystać z Art. 34 Ustawy o Prawach Konsumenta i oddać Ci tylko tyle - jaką wartość przedstawia sobą odsyłana rzecz niesprawna.
To byłby bardzo nierozsądny wybór z Twojej strony.
@jupiter369 Nie korzystasz ze zwrotu tylko składasz reklamację z tytułu rękojmi i wówczas nieważne czy odeślesz raz, dwa czy dziesięć po uznaniu reklamacji sprzedający musi zwrócić Ci koszty przesyłki.