Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem wkłady ze sklepu chińskiego , niestety kupowałem przez tel i nie doczytałem szczegółów ( ogólna suma mi się zgadzała 6 X 147,57) . Po sprawdzeniu na spokojnie zorientowałem się że przy zakupie 6 kompletów oni liczą transport 98 zł za każdy pakiet. 49,57 plus 98. Troche sie zdziwiłem ale czekałem na wysyłkę. Towaru w umówionym terminie nie wysłali więc poprosiłem o anulowanie zakupu i zwrot pełnej kwoty z kosztem transportu który wynosi tutaj 588 zł !!. Sprzedający zignorował prosbę i twierdzi że wysłał towar. Minęły 3 tygodnie i nie ma ani towaru ani chęci zwrotu. Przy alllegro protect pokazuje mi zwrot ale bez kosztu transportu czyli jestem stratny 588 . Czy jest szansa na odzyskanie pełnej kwoty. Przyznam że kupując kilkanaście lat na allegro pierwszy raz cos takiego spotkałem. Więc nie mam produktu i w perspektywie stratę 588 zł. W sumie niezły i spytny sposób na oszukiwanie. Bo nie wysyłamy a koszt transportu zostaje ? Proszę o pomoc czy można coś z tym zrobić
@az1rael Zgłoś do UOKiK-u, że bzdury wypisują na swojej stronie. Bo przecież dostałeś indywidualną interpretację sprzeczną z tym, co publikują dla nas konsumentów-szaraczków
@mdrogeria Wyciąg z UK. , który zamieściłem jest jednoznacznym zamysłem nie potrzebującym interpretacji zapisanym przez Tworzącego Ustawę .
😁 Tak, bo zamysłem ustawy o prawach konsumenta jest przede wszystkim obrona praw sprzedających...
Wszystko zależy jak zapytasz, a pytał czy może odstąpić czy nie może, z tego wynika że pytanie dotyczyło w jakim czasie 30dni i może przedłużyć!
@-Sainkho- bo wypisują a raczej raz coś napisawszy nie uaktualniają. Masz na to koronny dowód w pytaniu:
@az1rael od kiedy koszt odesłania towaru własnym transportem przez konsumenta jest równy kosztowi poniesionemu przez sprzedawcę po nieodebraniu zamówienia?
UoPK miała zapewnić wysoki poziom ochrony konsumentów, a nie gwarantować, że przedsiębiorca sprzedający na odległość nie straci ani złotówki.
Pierwszej części odpowiedzi UOKiK-u już się nie czepiasz?
Ustawa o prawach konsumenta z 2014 r. stanowi implementację dyrektywy 2011/83/UE (akt obowiązujący). Zgodnie z motywem 40. dyrektywy "konsument powinien mieć możliwość skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy przed wejściem w fizyczne posiadanie towarów".
@-Sainkho- a czy ty przeczytałeś chociaż treść posta? Co zgłosił kupujący sobie zobacz - zwrot a możesz dokonać zwrotu czegoś co do ciebie nie dotarło i w rękach nie miałeś? Pisze wołem masz 14dni od dnia objęcia towaru w posiadanie na odstąpienie od umowy - w posiadanie - interpretowanie tego inaczej powoduje złamanie praw konsumenta o 14 dniowym terminie na odstąpienie i zgloszenie zwrotu. Kolejny zapis umowę uważa się za niezawartą czyli doszło do skutecznego odstąpienia gdy sprzedawca nie przyjął twojej oferty. Dlatego na allegro masz 2 opcje anuluj gdy sprzedawca jeszcze nie rozpoczął realizacji zamówienia i zgłoś zwrot gdy paczka już została przygotowana / nadana rozpoczęto realizację zamówienia.
łamchhhh.... powiało nudą w tym wątku ,no nie @az1rael
nie był zgłoszony zwrot towaru , nie wprowadzaj w błąd , poszła prośba o nie wysyłanie towaru ! PRZED WYSYŁKĄ , a jesli chodzi zwrot to wpłaconych środków
1. Możesz odstąpić od umowy w każdym momencie, mój ładny opis jak to powinno wyglądać w formularzu Allegro został usunięty (czemu?).
2. Zgłosiłeś odstąpienie przed wysyłką, więc nie mają prawa obarczać Ciebie żadnymi kosztami, co więcej mają ci zwrócić towar+wysyłka w 100%
3. W formularzu allegro możesz zgłosić zwrot z powodu odstąpienia od umowy (a powinna być opcja odstąpienia od umowy), ale AP jest ułomne bo nie dostałeś towaru, wiec bezprawnie odmawiają ci zwrotu kosztów wysyłki.
4. I tak Chińczyk nie chciałby zwrotu, bo by go uwalili w Chinach podatkami za takie coś, zazwyczaj porzucają towar.
5. W Polsce jak firma wyśle towar przesyłką nierejestrowaną, to jest traktowana jako nienadana, nawet jeśli wcześniej dogada się Firma-Kupujący. Kupujący może sobie taki towar odebrać, a później żądać zwrotu pełnej kasy. Przesyłka nierejestrowana to transport bardzo wysokiego ryzyka dla sprzedawcy, udostępnia na własne ryzyko utraty towaru.
@enewil dostałeś numer śledzenia, nie patrz na to co jest w allegro bo to można ale nie trzeba ręcznie wprowadzać, a paczka może być w drodze ?
Wczoraj napisałem że formularz zamówienia Allegro jest niedopracowany, niezgodny z prawami konsumenta i podałem jak powinno to wyglądać wraz z uzasadnieniem. Ale post został usunięty, więc pfffff.
@az1rael ma rację występują tutaj duże nieścisłości
powoływanie się na dyrektywę z roku 2011, kiedy mamy rok 2024 i kilka modyfikacji ustawy
konsumenckiej po drodze jest mocno wątpliwe.
Logiczna jest także możliwość odstąpienia od umowy przed otrzymaniem towaru.
Jednak zapisy z ustawy, które podał @az1rael są nowe, wprowadzone po ostatnich modyfikacjach
Kompletnie nie wiem jak liczyć czas na zwrot wpłaty, jeżeli konsument odstąpi od umowy przed otrzymaniem towaru, generalnie raczej słuszne wydaje się zaakceptowanie takiego zwrotu oraz wstrzymanie się ze zwrotem, aż do momentu otrzymania towaru.
Koszt takiego zwrotu powinien ponieść Kupujący.
Ten zwrot może być dużo wyższy niż koszt wysyłki, szczególnie w wypadku odsyłania towaru do Chin.
My mamy obecnie kilka takich przypadków u nas, do tej pory temat odpuszczaliśmy,
ale takie działania narażają nas na koszta bo regulaminy wysyłek oznaczonych "allegro"
przewidują opłaty za zwrot nieodebranych przesyłek. Smart gwarantuje kupującym bezpłatną wysyłkę i zwrot towaru pod warunkiem, że to kupujący zrobi ten bezpłatny zwrot
W innym przypadku sprzedawca ponosi koszta, które w myśl "interpretacji" dyrektywy musi ponieść kupujący.
Wg mnie w Twoim przypadku @enewil musisz odebrać towar i go odesłać na swój koszt do Sprzedawcy i wtedy żądać zwrotu wpłaty ( @az1rael - wtedy wychodzi na Twoje)
inaczej Chińczyk może Ci policzyć za zwrot te ponad 500zł lub wyższą kwotę
standardowe pytanie do moderatorów (pewnie jak zwykle pozostające bez odpowiedzi)
mam rację czy nie?
@RED @mdrogeria @-Sainkho- nie ma nieścisłości wszystko jest jasne polskie prawo przed wprowadzeniem jakiejkolwiek zmiany jest adaptowane do prawa europejskiego.
Tutaj mam odpowiedź na zapytanie UOKIKU
Dzień dobry,
odnośnie prawa właściwego. Po pierwsze w przypadku zakupu od sprzedawcy mającego siedzibę na terenie UE to pierwszeństwo zastosowania mają zawsze rozporządzenia Unii Europejskiej - one mają zastosowanie przed przepisami krajowymi, a przepisy krajowe je uzupełniają. Inna sytuacja jest w przypadku dyrektyw europejskich ponieważ one mają rangę niższą niż przepisy krajowe i tutaj pierwszeństwo zastosowania mają przepisy krajowe.
W zakresie transakcji transgranicznej właściwe jest prawo krajowe, w którym sprzedawca ma siedzibę. Obywatelstwo czy miejsce zamieszkania konsumenta nie ma znaczenia. Jeżeli Pan jako obywatel polski zakupił towar od sprzedawcy, mającego siedzibę na Słowacji, właściwe dla uprawnień będzie prawo słowackie.
Klaudia Franczyk
Konsumenckie Centrum E-porad
Podawane przeze mnie paragrafy były aktualne na obecny miesiąc więc są wprowadzone uwzględniając prawo unijne i aktualne, a oznacza to że obowiązują przed zaleceniami dyrektywy bo ich wprowadzenie obejmowało sprawdzenie zgodności z prawem unijnym. Zakłamywanie rzeczywistości tego nie zmieni, to że w dyrektywie jest zalecenie bo dyrektywy to zalecenia KE na temat kupujący powinien mieć prawo odstąpić od umowy przed doręczeniem mu towaru zakupionego na odległość nie oznacza że w prawie polskim znajduje się taki zapis. Nie, nie znajduje się ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w każdym momencie z wyjątkiem umowy związanej z wydaniem towaru, gdzie odstąpić może od umowy w terminie 14 dni od dnia wydania mu towaru.
1. Konsument odstąpił od umowy przed wysyłką, więc nie powinna być w ogóle nadana.
2. Nadanie paczki nierejestrowanej jest równoznaczne z brakiem nadania.
@drekenzes z tego co on pisał to zgłosił zwrot czyli wg systemu allegro przynajmniej była już etykieta wygenerowana albo mogła być nawet wysłana, jakby miał anuluj opcję to bym się zgodził systemowo odstąpił od umowy. Do tego weź pod uwagę że piszesz z kimś kto by cię zrozumieć i odpisać używa translatora google a co oni z wzajemnej wymiany zdań zrozumieli to już jest insza inszość. Obaj wiemy jak system allegro jest skopany...
@az1rael napisał(a):
@drekenzes z tego co on pisał to zgłosił zwrot czyli wg systemu allegro przynajmniej była już etykieta wygenerowana albo mogła być nawet wysłana, jakby miał anuluj opcję to bym się zgodził systemowo odstąpił od umowy. Do tego weź pod uwagę że piszesz z kimś kto by cię zrozumieć i odpisać używa translatora google a co oni z wzajemnej wymiany zdań zrozumieli to już jest insza inszość. Obaj wiemy jak system allegro jest skopany...
Chińczyk powinien całkiem nieźle posługiwać się językiem polskim, skoro chce tu sprzedawać. Translator - żeby chociaż umieli się nim posługiwać (trzeba używać go chociaż dwustronnie, czy głupoty nie wychodzą, a nie na pałę).
Przesyłka ma być rejestrowana, a jej nadanie i podróż w sposób jasny i klarowny czytelne dla polskiego konsumenta.
@drekenzes miałem do czynienia na allegro z chińczykami i uwierz oni nie kminią co ty od nich chcesz, tłumaczenie wygląda tak jakby się chciał z tobą spoufalać zwroty grzecznościowe są wręcz kuriozalne kiedyś przy jakimś zakupie próbowałem mu wytłumaczyć że chcę polską fakturę to mi kasę oddał
@az1rael jakby miał anuluj opcję to bym się zgodził systemowo odstąpił od umowy.
Acha, czyli według Ciebie "systemowo" moża odstąpić od umowy przed otrzymaniem towaru, ale według prawa jest to niedopuszczalne? 🙈 Wystarczy słowo "anuluj" i już zmieniasz interpretację...?
@-Sainkho- podawałem ci paragraf z kc kiedy może odstąpić od umowy
Art. 31. Skutki odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
1.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
2.
Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
Przyjęcie oferty zasadniczo następuje gdy klikasz kup teraz i płacisz pieniądze dla ułatwienia pod kątem allegro masz w systemie 2 możliwości anuluj = wpłata doszła ale nie rozpoczęto procesu wysyłki i zgłoś zwrot czyli paczka została minimum zarejestrowana w systemie i ma list przewozowy czyli w myśl allegro została przyjęta i rozpoczęto realizację ba nawet mogła zostać nadana tylko wtedy właściwą procedurą można zabezpieczyć roszczenia stron bo nieodebranie paczki przez kupującego powoduje że sprzedawca ponosi dodatkowe koszty oprócz zwrotu kasy za towar a te nie są w ustawie przewidziane. Rozwiązanie umowy ma prowadzić do zwrócenia sobie wszelkich poniesionych przez strony nakładów a nie generowaniu nowych przez niekompetencję kupującego
@az1rael Zacytowałeś artykuł 31 ust. 2 UoPK (nie KC): "Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać".
Wcześniej stwierdziłeś, że System jest tak skonstruowany że jak masz opcję anuluj zakup oznacza to że spełniony jest art 31 p 2 kc sprzedawca nie przyjął twojej oferty więc możesz odstąpic od umowy i uważa się ją za niezawartą.
Teraz jednak zauważyłeś (tym razem słusznie), że przyjęcie oferty zasadniczo następuje gdy klikasz kup teraz, a więc wybranie po zakupie opcji "anuluj" nijak się ma do cytowanego przepisu.
Sam sobie przeczysz i nie wiesz już, czego się trzymać.