Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Dokonalem zakup ze Smartem. Wysylka byla na adres w Polsce. Po odebraniu przesylki wyjechalem zagranice wraz z zakupionym przedmiotem. Jak sie pozniej okazalo, przedmiot teraz potrzebuje zwrocic. Jaka jest opcja zwrotu z zagranicy (Lotwa) do sprzedawcy, jezeli wysylka byla na adres w Polsce? Kpszt wysylki zwrotnej wiadomy - 16eur. Wartosc samej przesylki 40eur.
@wacex2 darmowy zwrot działa tylko na terenie Polski. wychodzi, że musisz odesłać na własny koszt.
@wacex2 Jeśli przesyłka była realizowana w Polsce, to darmowy zwrot w ramach Smart również obowiązuje wyłącznie w Polsce. Jedynym rozwiązaniem tej sytuacji pozostaje niestety nadanie przesyłki zwrotnej na własny koszt.
Witam ☺️
Do czego odnosi się lista darmowych wysyłek z zagranicy na stronie, którą podaje regulamin "allegro smart!" ?
@Client:98374425 Ta lista dotyczy metod przesyłek z różnych krajów do Polski oraz darmowych zwrotów do kraju nadawcy. Nie odnosi się natomiast do tej sytuacji, ponieważ jak napisał autor wątku pierwotna przesyłka była zrealizowana w Polsce i na polski adres, a tylko zwrot miałby być z zagranicy.
Rozumiem, przepraszam, pierwszy raz jestem w tej "części" allegro 😁 rzeczywiście wątek różni się od mojej sytuacji.
Ja zamówiłam paczkę za granicę, do Belgii (podczas zamawiania nie miałam zakupionego pakietu Smart).
Teraz muszę dokonać zwrotu, obecnie mam opłacony pakiet Smart.
Jak to wygląda w takiej sytuacji?
☺️
@Client:98374425
Do przesyłek wysłanych do Ciebie w ramach SMART! (i tylko do tych) - po wypełnieniu formularza zwrotu dostaniesz od Allegro opłaconą etykietę lub kod .
Całą "resztę" przesyłek wysyłasz na własny koszt.
@wacex2
Co do zasady, zgodnie z Art. 34 UoPK: kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz do sprzedawcy w ciągu 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Jeżeli sprzedawca nie zobowiązał się, że sam odbierze przesyłkę - koszt odesłania (w tym m.in.: pakowanie, nadanie, koszt przesyłki) jest po stronie Kupującego korzystającego z prawa do odstąpienia od Umowy.
Allegro udostępnia opłaconą etykietę/kod konkretnego rodzaju (dla konkretnej przesyłki). Kupujący nie musi korzystać z tej konkretnej etykiety/kodu do odesłania rzeczy, ale każdy inny wybór Kupującego nie będzie opłacony przez Allegro .
Wartość zwracanej rzeczy nie ma żadnego znaczenia dla praw i obowiązków: sprzedawcy oraz kupującego. Bywają przesyłki, których transport jest droższy od materialnej wartości rzeczy transportowanej.