anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwroty

38471242
#8 Zapaleniec#

Ponieważ nie miałam możliwości anulowania zamówionego towaru, dokonałam zgłoszenia zwrotu. Mam pytanie, czy odebrać paczkę z paczkomatu i ją odesłać,  czy pozwolić by wróciła do nadawcy.

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli zakup w Smarcie to nie musisz odbierać, wróci do sprzedającego, dobrze jak go poinformujesz. Niektórzy będą Ci pisać ze musisz odebrać ( sprzedawcy), nie musisz. Sprzedający ma  14 dni na zwrot środków.

oznacz moderatorów

38471242
#8 Zapaleniec#

Dzięki bardzo, tak zrobię.

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

@38471242 

Jak to był zakup z wysyłką SMART - nie musisz odbierać. Przesyłka zwrotna jest za darmo. Sprzedawca zapłaci jedynie 0,99 zł dla Allegro + wynagrodzenie dla pracownika za spakowanie przesyłki + koszt obsługi transakcji + materiały do zapakowania + koszt obsługi zwrotu. Natomiast Twój koszt - to 0 zł. 

Teraz dalej - żeby dokonać zwrotu - musisz po prostu coś zwrócić - czyli towar, który otrzymałaś. Tak stanowi nasze prawo. Nie możesz zwrócić towaru, którego nie otrzymałaś - po prostu jest to fizycznie niemożliwe.

Natomiast możesz odstąpić od zawartej umowy. Masz do tego pełne prawo. 

Zwrot nie jest równoznaczny z odstąpieniem od umowy. Możesz zwrócić towar sprzedającemu - i będzie on sobie "leżakował" w magazynie sprzedającego. Po pewnym czasie wyśle Ci info , że koszty magazynowania przekroczyły wartość towaru i poprosi Cię o dopłatę.

Ważne jest odstąpienie od zawartej umowy - to musisz sprzedającemu wysłać, przez formularz Allegro, na e-mail, listem, dołączając formularz wraz ze zwracanym towarem - możliwości jest sporo do wyboru.

@LEW433 - proszę, zweryfikuj swoją odpowiedź - 

"dobrze jak go poinformujesz" - kupujący musi poinformować sprzedającego w sposób zgodny z prawem o odstąpieniu od zawartej umowy.

Sprzedający ma  14 dni na zwrot środków. - zgadza się, ale tylko w przypadku odstąpienia od umowy, a nie w przypadku zwrotu lub nie odebrania przesyłki

oznacz moderatorów

Agent555
#17 Koryfeusz#

Jak sprzedawca jeszcze nie wysłał przedmiotu,to go poinformuj napisz,zadzwoń że dokonałaś zwrotu żeby tej przesyłki nie wysyłał .

oznacz moderatorów

38471242
#8 Zapaleniec#

Tak zrobiłam, ale nie mam od niego odpowiedzi. Za to status zmienił się na nadana. Ponieważ jest to smart, zatem nie odbiorę, co wydłuży zwrot kwoty. Tak myślę.

Dzięki za odpowiedź.

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Patrz powyżej co napisałem.

Na przyszłość - zastanów się 10 razy, zanim dokonasz zakupu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Odstąp przez formularz Allegro w zakładce "Moje zakupy" nie daj się wciągnąć w żadne dodatkowe zawiłości które ci podają sprzedający. Napisz tu że rezygnujesz z zakupu: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/dane-i-ustawienia-konta/centrum-wiadomosci-allegro-LvY8REV7o...

oznacz moderatorów

38471242
#8 Zapaleniec#

Dzięki serdecznie. Pozdrawiam

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@38471242 Nie rozumiem ludzi, którzy kupują, a potem bez żadnego powodu nie odbierają przesyłek, narażając sprzedawcę na koszty. A może prościej się zastanowić przed zakupem, a nie po ? No chyba, że robia to z nudów albo złośliwie.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@38471242 A tak przy okazji, owszem sprzedaję na Allegro, ale również i dużo kupuję. Zawsze przed zakupem zastanawiam się trzy razy. Nie zdarzyło mi się zwrócic towaru, bo się rozmysliłem. Tylko 2 czy 3 razy oddałem z powodu uszkodzeń. Wyjasnienie jest po to, bo zaraz będzie komentarz, że jak jestem sprzedającym to bronię sprzedawcy, ale to nieprawda.

oznacz moderatorów

38471242
#8 Zapaleniec#

Powody odstąpienia były dwa, sprzedający nie dotrzymał terminu, tłumacząc sytuacją na Ukrainie, po drugie żądał dopłaty , nie była to licytacja, tylko zmiana ceny po opłaceniu towaru. Po trzecie, każdy ma możliwość zwrotu bez podania przyczyny. Zatem ty nie masz racji, jak chcesz radzić, to dobrze, albo się wstrzymaj od komentarzy. Pozdrawiam

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@38471242 1. Dopiero teraz podałeś "powody", dla których nie chcesz odebrac przesyłki. Trzeba to było napisać w pierwszym poście. Może i nie mam racji, ale komentarz mogę umieścić wtedy, kiedy ja chcę, a nie kiedy mi ktoś pozwoli. I to niezależnie od tego czy mu się podoba czy nie. Oprócz tego przeczytaj tez inne posty. Nie tylko ja mam takie zdanie o Twoim zakupie.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@38471242 
Przede wszystkim ważne, abyś swoje decyzje podejmowała świadomie (znając faktyczny stan prawny swoich praw i obowiązków), a nie w oparciu o podpowiedzi najwygodniejsze (niekoniecznie zawierające pełną wiedzę na temat za i przeciw konkretnemu rozwiązaniu) do opublikowania na forum.

nie miałam możliwości anulowania
To może oznaczać, że sprzedający rozpoczął już realizację zamówienia.
Gdyby sprzedający nie rozpoczął realizacji zamówienia - brak opcji anulowania mógłby świadczyć np. o braku prawa do odstąpienia w tym przypadku.
Warto sprawdzić jaka była przyczyna braku opcji ANULUJ.

Powody odstąpienia były dwa,

Jeżeli były jakieś powody - to najrozsądniej było ich użyć do rozwiązania Umowy zakupu.

sprzedający nie dotrzymał terminu,
Jeżeli sprzedający dopuścił się zwłoki w wysyłce - należało wezwać go wyznaczając dodatkowy termin po bezskutecznym upływie którego można było od umowy odstąpić.
Wyznaczyłaś dodatkowy termin sprzedającemu ?

po drugie żądał dopłaty ,
Sprzedający nie ma prawa żądać dopłaty po przyjęciu jego oferty przez kupującego
W takich przypadkach absolutnie nie należy odstępować od umowy, ale żądać wydania rzeczy.
Rezygnując z zakupu w takim przypadku korzystając z prawa do konsumenckiego odstąpienia od Umowy - m.in. zdejmujesz ze sprzedawcy jego winę za niezrealizowanie transakcji, a wyłączną odpowiedzialność za to, że transakcja nie doszła do skutku - spada na Ciebie.

Po trzecie, każdy ma możliwość zwrotu bez podania przyczyny.
Każdy kto wszedł w posiadanie jakiejś rzeczy ma możliwość jej odesłania (zwrotu). 
Odsyłanie bez powodu (zwrot bez podania przyczyny) jest jednak nierozsądne.
Najczęściej zwrot (odesłanie) rzeczy jest konsekwencją złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy lub złożenia reklamacji.
Deklarując zamiar odesłania rzeczy: złożyłaś oświadczenie o odstąpieniu czy reklamację ?

czy odebrać paczkę z paczkomatu i ją odesłać,  
Jeżeli chcesz wypełnić swoje obowiązki i faktycznie dokonać zwrotu (odesłania) rzeczy do sprzedawcy - to powinnaś przesyłkę odebrać i wysłać ją do sprzedawcy.
Będziesz dysponowała m.in. numerem nadania przesyłki i możliwością interwencji u przewoźnika, gdyby przesyłka np. zaginęła w drodze do sprzedawcy.

czy pozwolić by wróciła do nadawcy.
W takim przypadku uchybisz obowiązkowi odbioru zamówionej przesyłki, ponosisz ryzyko uszkodzenia lub utraty rzeczy w drodze powrotnej do sprzedawcy, nie dysponujesz dowodem odesłania.

W przypadku przesyłki paczkomat-owej z przedrostkiem "Allegro ..." - nie zostaniesz obciążona (jeżeli cało i zdrowo wróci do sprzedawcy)  kosztem powrotu nieodebranej przesyłki.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

38471242
#8 Zapaleniec#

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz, sprawa została zakończona, towar jeszcze nie był wysłany, zwrot środków w drodze, mam info z Allegro i od sprzedającego. Nie wiem dlaczego nie było opcji anulowania, ne wnikam w to . Do sprzedawcy zraziło mnie żądanie dopłaty i nieterminowość. Przy zwrotach nie ma opcji zwrotu z powodu żądania dopłaty. Z mojej strony wyczerpałam wszystkie możliwości poinformowania sprzedawcę o  odstąpieniu. Chciałam sprawę zakończyć bezproblemowo i tak się stało.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów