Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień Dobry,
doszliśmy do pewnej kuriozalnej sytuacji.
Od 01.08 wymagane jest 100% powiązań aukcji z produktami w Waszej bazie. Rozumiem zamysł i w sumie nie jest głupi natomiast jego realizacja jest abstrakcyjna.
Otóż -
problem pierwszy(przykładowy produkt)
"Oferta 12017970621 - Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu."
czytałem, że wielu ludzi ma z tym problem i chodzi o to, że aukcja ma ponad 12 godzin i według Waszego systemu kategoria produktu jest nieodpowiednia, bo ktoś tam inny mógł wystawić to gdzieś indziej.
Jednak w tym przypadku tego produktu jest jak najbardziej odpowiednia. Do tego produkt pochodzi z mojego importu, posiada mój ean, indeks produktowy jest sygnowany moją firmą(jako producent) a mimo to nie mogę wyszukać go w katalogu wpisując ean czy kod produktu.
Katalog sugeruje mi jednak oryginalną markę z innym EANEM, ale nie mogę tego tak połączyć, ponieważ nie jest to oryginalny produkt, a zamiennik oryginalnego produktu, który sprzedaję. Więc wiązanie go byłoby wprowadzeniem w błąd.
Więc w czym jest problem?
Mam też kolejne pytanie:
sprzedaję swoje produkty hurtownią i innym sprzedawcą na allegro - niektórzy używają moich eanów i indeksów nadając im nową "markę"
Problem pojawia się jednak taki, że gdy chcę powiązać produkt to nie mogę go powiązać ze swoją aukcją (mimo, że zaznaczyłem iż ma być to odrębna pozycja w katalogu allegro) tylko karze mi to wiązać z produktami moich klientów. Nie mam problemu, że sobie tworzą "swoje" marki bo odkrycie dostawcy to "przypał", ale ja jako sprzedawca i importer mam problem z wystawianiem swoich produktów.
Problem z:
"Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu" jest nagminny.
Czy więc dodawania produktów do katalogu allegro jest w jakikolwiek sposób obligatoryjne? Czy działa to na zasadzie - kto pierwszy ten lepszy?
Tu mam kolejne przykłady, gdzie produkt oczywiście jest powielony w dwóch kategoriach, ale ma osobne tytuły mimo, że to ten sam produkt(z powodu tego, że pasują do różnych marek i można je stosować zamiennie oraz dlatego, że części do elektronarzędzi i szczotki węglowe są ze sobą skorelowane).
Oczywiście jest napisane przy edycji aukcji, że mój produkt będzie występował w innej kategorii, licząc opłaty z kategorii głównej, i okej. Ale nie mogę powiązać tego ze swoim wystawionym produktem, tylko produktem, którzy nawet się u mnie nie zaopatrują a posiadają mój ean, kod produktu, czy zdjęcie przy tym wprowadzając błąd klientów:
A swojego produktu, opisanego i prawidłowo wystawionego nie mam.
Gorzej jak mam wystawione na przykład głowicę, które są wystawione w trzech kategoriach - nie jest to wprowadzenie w błąd, ponieważ owa może być w częściach do kos potocznie nazywana przez ludźmi kosiarkami, w narzędziach ogrodowych, czy głowicach(gdzie lepiej się pozycjonują) i również nie mogę znaleźć swojego produktu po EAN i go powiązać, lub - stworzyć nowego z powodu komunikatu " Parametr EAN w Twojej ofercie jest przypisany do innego produktu w Katalogu"
Jest o tyle pieklące, że jako importer nie mogę dodać swoich produktów i mam możliwość podpięcia się pod klientów/nie klientów, którzy korzystają z tego co wystawiam bezpodstawnie lub do oryginalnych części, lub nie mam w ogóle możliwości. Co powoduje to, że nie mogę wystawiać kolejnych aukcji, hamuje prace i zmniejsza obroty.
@LSP_PL Poprosiłam już nasz zespół o wspracie w wyjaśnieniu, dlaczego nie możesz powiązać oferty 12017970621, ale może to chwilę potrwać, dlatego poproszę Cię o cierpliwość. Wrócę do Ciebie z informacjami, gdy tylko otrzymam odpowiedź w Twojej sprawie. Jeśli chodzi natomiast o drugie pytanie, to tak, działa to trochę na zasadzie kto pierwszy, ten lepszy i jeśli inny sprzedający stworzył już produkt w naszym katalogu to ze swojej pozycji możesz zgłosić jedynie błąd w produkcie, Nasz zespół weryfikuje wszystkie zgłoszenia i jeśli potwierdzi błędy nanosi poprawki w wiązaniach.
W przypadku pierwszego - okej,
czy mam przesłać więcej ofert, które sprawiają problem tego typu?
Co do drugiej -
to niestety smutne. Jeżeli jednak produkt pasuje do kilku kategorii i nie ma jednej słusznej? Czy algorytm nie mógłby przyjąć duplikatu eanu jeżeli oferta znajduje się gdzieś indziej?
Gdyby każdy chciał tutaj opisywać problemy w powiązaniach swoich ofert z produktami z katalogu Allegro, to ten watek nigdy nie miałby końca - taka jest skala błędów, niewłaściwych powiązań, błędnych kodów, numerów EAN (pod tym samym nr EAN wyświetlają się różne oferty), niewłaściwych kategorii... itp... katalog produktów Allegro (czyli chyba największa w Polsce baza danych) - nigdy nie będzie działać prawidłowo. Wszystkie obciążenia za prawidłowość wpisów w tej bazie - zostały przerzucone na sprzedających.
Czyli sytuacja jest taka: Allegro stworzyło sobie bazę danych, a sprzedający niech odpowiadają za jej prawidłowe funkcjonowanie, za darmo....
Chyba coś jest nie tak? Czy może ja źle rozumuję?
I uważam, że każdy powinien tworzyć taki topic i spamować tymi problemami.
Po to opłaca się GS1, inwestuje w EANy, żeby to działało. To, że ktoś może Ci podwinąć ean i wystawiać produkty na zasadzie kto pierwszy ten lepszy jest kuriozalne.
Sam zamysł produktyzacji jest w porządku, ale wymaga poprawek i usprawnień.
Domniemam, że mają spory dział informatyków, który mógłby z bazy GS1 interpretować EANy i "wklejać" osobę do której pula ta należy, automatycznie. Chyba, że się mylę.
Jesteśmy beta testerami więc powinni się cieszyć, że ktoś poświęca uwagę na to. Dajemy im chleb, tak samo jak oni nam.
Więc zamiast się gryźć współpracujmy, bo bez tego będziemy stać w tym samym miejscu.
@LSP_PL Dołączyliśmy już kategorię "sprzegła" do zbioru kat. w których możesz wystawić ten przedmiot, dlatego spróbuj proszę ponownie wyszukać przedmiot o kodzie 16-044. Teraz nie powinieneś mieć z tym problemów, więc daj mi proszę znać, czy Ci się udało.