Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Późnym wieczorem dokonałem zakupu na allegro lokalne. Za towar zapłaciłem i wszystko wydawało się ok. Niestety rano anulowałem zakup poprzez wiadomości do sprzedającej. Wyjaśniłem jej całą sytuację (dlaczego muszę anulować) . Prosiłem ja o zwrot środków ( wysłałem nr konta). Sprzedająca i tak wysłała mi towar po złości. Napisałem ,że nie odbiorę przesyłki z paczkomatu niech do niej wróci ,a ja proszę o zwrot środków. Sprzedająca napisała ,że paczka jest u niej zwrotu nie zrobi . Co teraz?
Dlatego zapewne że to prywatny sprzedajacy i nie musi przyjmować zwrotu> tylko za zgodą sprzedającej. Od prywatnego możesz teraz tylko rekomendować na niezgodność z opisem. Najlepiej się jakość dogadać, możesz także opłacić i niech Ci wyśle powtórnie.
@robson507 na Lokalne sprzedają sprzedawcy prywatni , a Ci nie mają obowiązku przyjmowania zwrotów czy godzić się na anulowanie transakcji . Zakupiłeś czyli towar należy do Ciebie BEZ WZGLĘDU NA TO W CZYIM POSIADANIU AKTUALNIE JEST .
O anulowaniu zamówienia wiedziała przed wysyłką . Po co wysyłała? Kontakt z nią tylko na czacie bez nr telefonu. Wiadomości przeczytała ,ale i tak wysłała. Nawet napisała ,że specjalnie. Co mogę zrobić w takiej sytuacji?
@robson507 Jednostronne wyrażnie woli kupujacego ma skutek prawny tyko i wylącznie na linii przedsiębiorca - konsument , w Twoim przypadku ten warunek zapewne nie został spełniony . Trzeba było się dogadać .
Ci zrobić? ... opłacić ponownie nadanie i cieszyć się zakupem .
Jak dla mnie to jest chore...
@robson507 tak ...dla Ciebie może być chore , ale na stronie oferty masz wyraźną informacię sprzedawca .....,,OSOBA PRYWATNA ,,
,,Sprzedający nie jest przedsiębiorcą, więc nie chroni Cię prawo konsumenckie, np. nie zwrócisz zakupu bez zgody sprzedającego.,,
Zgadza się. Ale jakieś moralne zasady też powinny obowiązywać. Skoro czegoś nie chce i daje znać o tym wcześniej czyli przed wysłaniem. To normalny człowiek nie powinien wysyłać. I właśnie na takie zachowanie powinien być przepis,to jest chore.
@robson507 "normalny człowiek nie powinien wysyłać"
Jeden rabin powie tak, inny powie nie.
Jeśli był to zakup od osoby prywatnej to ma ona pełne prawo aby takiego 'anulowania' zakupu nie honorować.
Towar jest Twoją własnością.
@robson507 Tak niby racja jest po stronie sprzedającej, ale pewną złośliwość tu jednak widać.
Możesz poprosić o pomoc Allegro, kliknij w opcjach zakupu: "Zgłoś problem z zakupem"
Tam opisz problem, oraz fakt że rezygnację zgłosiłeś przed wysyłką. Niczego nie przesądzam ale ciekaw jestem jak do tego podejdzie Allegro. może jednak przyzna ci rację?
ps. Czy na pewno kupiłeś od osoby prywatnej? Masz adres sprzedającej, zapytaj o to właściwy dla niej Urząd Skarbowy.
@br. Też jestem ciekaw jak do tego podejdzie allegro ale gdyby poparło kupującego to byłoby to niezłym absurdem nawet jeśli paczka została wysłana "na złość".
@komis-bell Na Lokalnym jest tyle absurdów że jeden więcej czy mniej nie ma znaczenia.
Generalna zasada: nie wolno płacić. Zapłacić dopiero wtedy gdy już zostanie wszystko wyjaśnione ze sprzedającym.
Na razie tylko część kupujących rozumie to "ułatwienie" więc pozostają takie kwiatki jak w tytule.
odpisz, że przepraszasz za fatygę i dlatego prosisz o zwrot np: 70% zapłaconej kwoty
W poniedziałek poproszę o pomoc Allegro.
nie czekaj do poniedziałku, dyskusję obsługują automaty, boty, w poniedziałek powinna być już odpowiedź sprzedającej i wtedy możesz już wezwać pomoc pracownika Allegro.
Dyskusje rozpocząłem już wczoraj,ale z tą kobietą w żaden sposób nie idzie się porozumieć. Mówi że jest na prawie i ch.. A poprosić allegro o pomoc mogę dopiero w poniedziałek.
Na przyszłość robiąc zakupy wybieraj lepiej sprzedawców którzy prowadzą działalność rejestrowaną i unikniesz takich problemów.
Skąd miałem wiedzieć że trafię na taką osobę? Nie można wszystkich chować do jednej szuflady. Zawsze i wszędzie znajdzie się jakiś fenomen.
@robson507 skąd mogłeś wiedzieć no bykiem pisze ci w aukcji
,,Sprzedający nie jest przedsiębiorcą, więc nie chroni Cię prawo konsumenckie, np. nie zwrócisz zakupu bez zgody sprzedającego.,," tzn że sprzedająca nie musi się zgodzić na twoją rezygnację z zakupu choćby skały srały zresztą jest na prawie bo tak stanowi kodeks cywilny tj umowę zawartą na odległość uważa się za niezawartą za zgodą obu stron transakcji - OBU więc że ty chcesz nic nie znaczy, zresztą równie dobrze mogła już wydać kasę i wcale nie musi ci jej zawracać a ty poniesiesz tylko dodatkowe koszty w postaci szukania paczki po magazynie rzeczy niedoręczalnych jak nie odbierzesz bo sprzedająca odpowiada tylko za paczkę do momentu wydania przewoźnikowi - nieodebranie przez ciebie skutkuje tylko tym że sam sobie będziesz jej szukał a nawet nie będziesz miał paczki i kasy, sprzedająca wcale się nie musi z tobą cackać a ap nie dostaniesz bo towar zostanie wysłany z nr nadania
Paczka do niej wróciła.