Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy kwestia ew. zwrotu produktu leży tylko i wyłącznie po stronie sprzedającego?
@master_luke Jeśli kupiłeś wadliwy produkt to nie powinieneś robić zwrotu tylko złożyć reklamację.
Podaj więcej szczegółów - zakup od osoby prywatnej czy od firmy?
Zakup od osoby prywatnej.
Zakupiłem kompresor modelarski. Niestety przesyłka nie była dobrze zabezpieczona i olej został rozlany na całym kompresorze. Druga sprawa to nie dało się regulować poziomem ciśnienia, regulator nie reagował i zamiast działać po przekręceniu wykręcił się itp.
@master_luke zakup od osoby prywatnej oznacza że odpowiedzialność sprzedającego za paczkę kończy się w momencie wydania jej kurierowi Skoro paczka przyjechała rozwalona lub zawartość paczki dojechała rozwalona a paczka nie ma śladów uszkodzeń to reklamację do kuriera składasz sobie sam, odpowiedzialność za towar ponosi kurier / przewoźnik - uszkodzenia powstałe w transporcie
Uszkodził się w transporcie czy w użytkowaniu i tak masz prawo do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi.
@master_luke tak jeśli kupiłeś na Lokalnie od prywatnego to o zwrocie on decyduje i nie ma obowiązku przyjmować 🙂
Ale już reklamację z tytułu rękojmi ( o ile jej nie wyłączył ) musi przyjąć i rozpatrzyć, napisz w dyskusji że reklamujesz i czekaj na decyzją jak poprosi o odesłanie to odeślij 🙂
Jak mogę zgłosić reklamację?
@master_luke najlepiej tu tylko nie pisz nic o zwrocie tylko o reklamacji z tytułu rękojmi 🙂
Dyskusję ze sprzedającym możesz również rozpocząć w inny sposób:
Tutaj w tym wątku? 🙂
założyłem właśnie dyskusję
@kostas11 jeśli paczka doszła uszkodzona to reklamacja ale do przewoźnika nie do sprzedawcy, sprzedawca odpowiada za paczkę do momentu wydania przewoźnikowi
W tym urządzenu był olej, może sprzedawca po prostu zawalił i powinien go wcześniej wylać czy coś.
może ale żeby się do sprzedawcy doczepić to najpierw musisz mieć od przewoźnika papier pt odrzucam reklamację bo paczka została źle zabezpieczona, sam nie możesz stwierdzić że była bo ci się tak wydaje, dlatego reklamację do przewoźnika składaj a masz na to 7 dni od odebrania plus w tym czasie protokół szkody musisz sporządzić. Składasz reklamację pewnie po 30 dniach otrzymasz odpowiedź jeśli pozytywną to ci przewoźnik odda kasę, jeśli odrzuci to reklamacja z tytułu rękojmi do sprzedawcy jeśli w opisie aukcji rękojmi nie wyłączył to masz 1 rok od dnia dostarczenia więc zdążysz. Tak wiem że to potrwa, tak wiem że wkurzające ale jak odwrócisz kolejność i złożysz najpierw rękojmie u sprzedawcy a ten ci odrzuci reklamację powołując się na prawo przewozowe / pocztowe że za paczkę nie odpowiada od momentu wydania kurierowi to ci sąd zostanie i za chiny nie udowodnisz że wysłał uszkodzoną nie wspominając że do sądu się idzie nie za 10zł, a poza tym ci minie czas na reklamację u przewoźnika. Jak najpierw przemielisz przewoźnika i nawet ten odrzuci to masz papier twierdzący że sprzedawca źle spakował i jak odrzuci to wystąpisz do pok załączysz papier wskazujący na winę sprzedawcy że źle spakował i dostaniesz rekompensatę z pok a allegro sobie od sprzedawcy swoje złotówki wyszarpie
@az1rael teraz widzę w późniejszych postach 😞
A ja odpisałem na pierwszedo posta
Kupiłem wadliwy przedmiot
a powinno być
Uszkodził się przedmiot w transporcie chce reklamować !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@master_luke jeśli kompresor uszkodził się w transporcie to jak pisze @az1rael nie masz protokołu, zapomnij o reklamacji 😞
Wylany olej tutaj jest najmniejszym problemem, chodzi o problemy techniczne które wynikają z samego produktu (jego wady) a nie transportu.
@master_luke nie wiesz czy nie powstały dlatego że kurier paczką rzucał i grał w piłkę czy nie będziesz miał papier od przewoźnika to i podkładkę by zatkać sprzedawcy usta i mieć gwarantowaną rekompensatę z pok od allegro, w drugą stronę masz ryzyko że sprzedający się wyprze więc twoja decyzja mieć mocne dowody ale poczekać czasowo czy lecieć na rympał i liczyć że coś wyszarpiesz
@az1rael ale nie ma nic w poście że paczka uszkodzone 😞 a ja też nie będę opisywał wszystkich opcji 🙂
Masz rację ale jak reklamacja zostanie odrzucona z powodu niewłaściwego pakowania to i tak odpowiada sprzedawca ( prywatny ) mimo że wydanie nastąpiło po przekazaniu paczki przewoźnikowi 😄
do komis bell napisał że zawartość była uszkodzona i się wylała więc nawet jak paczka była całą a zawartość się rozwaliła to nie znaczy że musiał sprzedawca źle spakować a może kurier nią rzucał etc zawsze będzie podkładka do pok uzasadniona o rekompensatę pt kurier pisze że paczka żle zabezpieczona oddawaj kasę
@az1rael Tak, to było powiedziane później. Ja odpowiadałem na "Kupiłem wadliwy przedmiot".