Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Osoba prywatna sprzedaje prawie nowy ,raz użyty owerlok do szycia ,kupiłabym ale boje się że zapłacę 1200zl a maszyna przyjedzie zepsuta. Co wtedy?
@aniamadzia1 zakładasz dyskusję i zgłaszasz reklamację
a ona powie że ona wysłała produkt dobry że to u mnie się popsuł a jest osoba prywatna która nie sprzedaje na co dzień więc nie zależy jej na opinie tak jak np sklepom czy przedsiębiorca
@aniamadzia1 jeśli w ofercie nie ma zapisu o wyłączeniu rękojmii to se może powiedzieć wszystko ale reklamację ma rozpatrzyć do 14 dni od zgłoszenia w dyskusji
czyli uważasz że mogę kupować bez obaw że ten ktoś mnie oszuka i stracę 1200zl a owerloka jak nie miała tak mieć nie będę??
@aniamadzia1 jeśli kupisz na allegro przez podejrzany link z fb albo podesłany ci w celu oszustwa (możemuy tutaj sprawdzić ci ten link) to stracisz kase. W innym przypadku to protect otrzymasz gdy 1 nie wyśle towary 2 wyśle nie to co kupiłaś 3 za nierozpatrzoną reklamację w terminie
@aniamadzia1 zgodnie z prawem nie obowiązuje tutaj ustawa konsumencka bo zakup od osoby prywatnej. Nie ma nic o wyłączeniu rękojmi link jest legalny z allegrolokalnie. Oznacza to że namyśl się przed zakupem bo osoba prywatna nie musi przyjąć zwrotu od ciebie, oznacza także że odpowiedzialność za paczkę tj zaginięcie / uszkodzenie paczki i zawartości z chwilą nadania przechodzi na ciebie tj ty zgłaszasz reklamcje do przewoźnika i do sprzedawcy z roszczeniem możesz wystąpić tylko gdy przewoźnik odrzuci ze względu na złe spakowanie paczki. Przysługuje ci 2 letnia reklamacja z tytułu rękojmi na ten zakup z terminem rozpatrzenia 14dni od chwili zgłoszenia. Masz ochronę allegro na wypadek 1 niewysłania po zapłaceniu, 2 nieprzysłania tego towaru co w ofercie, czasem lub częściową na odrzuconą reklamację zalezy od tego co jak sie popsuło i od osoby prowadzącej sprawę. Mogą być potrzebne np opinia z serwisu o uszkodzeniu etc. Podsumowując wygląda wporządku zostaje kwestia porównania ceny nowej z tą ceną za używkę i przemyślenia jeśli róznicy nie ma dużej czy jednak nie lepiej zakup od firmy zrobić wtedy ochrona allegro jest dużo lepsza
@az1rael @aniamadzia1 To jest oferta smart więc zgodnie z zasadami Allegro kupujacy ma prawo zwrotu konsumenckiego.
Dla bezpieczeństwa warto wyjasnić to ze sprzedającym ale nie przez telefon tylko oficjalnie poprzez czat Allegro.
ps. jeśli kupująca nie ma smarta to niech se kupi na miesiąc. Taniej niz koszt przesyłki.
@br. Nie ma prawa do zwrotu. Kiedyś faktycznie tak było i SMART dla prywatnych sprzedających zobowiązywał do przyjmowania zwrotów. Nie powiem Ci od kiedy dokładnie ale już od dłuższego czasu nie ma to zastosowania.
ale jest osoba prywatna nie przedsiębiorca więc prawa do zwrotu konsumenckiego nie mam. Mogę zwrócić przedmiot tylko za zgodą sprzedajacego
@br. jeśli nie wypełnił prywatny sprzedawca warunków zwrotu a ma smart to domyślnie może wykonać zwrot kupujący ale jak napisała moderatorka nie musi straci tylko smarta
@az1rael To jest Lokalne, tutaj warunki zwrotu wypełniło "z urzędu" Allegro. Ja pamiętam z opisów dyskusji na Allegro że eksperci wymuszali przyjecie zwrotu przez prywatnego jeśli sprzedający miał smart, ale jak widać wszystko się zmienia.
Po prostu najlepiej uzgadniać to zawczasu.
@aniamadzia1 a jeszcze zapytajmy moderatorki czy oferta i aktywność na koncie są ok i nie ma podejrzeń @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@komis-bell @aniamadzia1 sprawdziłam tą ofertę i nie ma tutaj żadnych podejrzeń co do uczciwości sprzedającego. Co do zasady sprzedający nie jest przedsiębiorcą, więc nie chroni Cię prawo konsumenckie, np. nie zwrócisz zakupu bez zgody sprzedającego.
@_HolaOla_ " Jeśli sprzedający nie będzie chciał przyjąć Twojego zwrotu to nie wypełni warunków tego programu i z jego ofert znikną oznaczenia Smart. "
Warunek przyjmowania zwrotów aby utrzymać oznaczenie SMART na lokalnie jest już chyba nieaktualny?
@aniamadzia1 W mojej opinii nie ma powodów do obaw ale oczywiście 100% gwarancji braku problemów nikt Ci nie da 🙂
@komis-bell rzeczywiście, masz rację, więc poprawiłam swoją wypowiedź. W między czasie konsutlowałam temat z ekspertami i prywatni sprzedający nie muszą umożliwiać zwrotów. Zwroty konsumenckie dotyczą kupna produktów od kont firmowych. Natomiast prywatni sprzedający mogą, ale nie muszą zwrotów przyjmować.
@aniamadzia1 A co budzi twój niepokój w tej ofercie? najważniejsze jest żeby zapłacić przez Allegro.
Nie ma przymusu kupowania.
jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to się nie udzielaj,zegnam