anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ostrzeżenie: Zgłoszenie sprawy do Działu bezpieczeństwa oraz weryfikacja.

Client:89843473
#8 Zapaleniec#

Witajcie, 

Dokonałem zakupu  "XBOX GAME PASS CORE 3 MIESIĄCE GLOBAL KOD" na Allegro lokalnie i zostałem oszukany przez Sprzedającego. 

Jak w nazwie widać, przedmiotem aukcji był KOD, a od sprzedającego otrzymałem dane do logowania się do cudzego konta. Tutaj chcę zaznaczyć, że handlowanie kontami jest nielegalne według regulaminu Microsoft i grożą za to kary zarówno dla sprzedających jak i kupujących (np. blokada konsoli etc.)

Zgłosiłem reklamacje itd. Sprzedający obrócił kota ogonem pisząc, że chciałem mieć dostęp do usługi to ją dostałem, a że w innej formie niż przedstawiał to opis, to to już nie jest jego sprawa. 

W prowadzonej dyskusji przekazałem wszystkie informacje do Allegro i poinformowałem o łamaniu praw oraz regulaminów. 

Zostałem poinformowany że sprawa została przekazana do działu bezpieczeństwa. 

Po kilku dniach zacząłem się dopytywać o zgłoszoną sprawę i okazuje się że jako osoba zgłaszająca, nie mam żadnej możliwości wglądu do zgłoszenia. 

Oznacza to, że:

1) Nie wiadomo czy zgłoszenie zostało przyjęte.
2) Nie wiadomo czy zostanę poinformowany decyzji w sprawie zgłoszonej sprawy.
3) Nie wiadomo czy Allegro wyciągnie jakiekolwiek konsekwencje od Sprzedającego w związku z jego nieczystymi zamiarami względem potencjalnych kupujących. 


Opisuje tutaj tą sprawę, ponieważ jak dla mnie wychodzi na to, że Allegro jest w pełni świadome dokonywanych oszustw na swoim portalu, a Kupujący nie mają żadnych praw dochodzenia swojego. 
Brak pełnej transparentności prowadzi do braku zaufania jak i (z drugiej strony) zachęca potencjalnych oszustów do działania na Allegro Lokalnie.

I tutaj nasuwa mi się pytanie: Czy świadome dawanie przestrzeni do dokonywania oszustw nie jest przestępstwem?  - Ja niestety tego nie wiem, a szkoda.

Wyobraźcie sobie taką sytuacje. 

Zostaliście okradzeni, zgłaszacie sprawę na policje, a kiedy się ich zapytasz jak wyglądają postępy, to powiedzą że to nie wasza sprawa... Jak dla mnie to takie coś w głowie się nie mieści.


Uważajcie na siebie, bo widzę,  że osoba która mnie oszukała dalej działa na Allegro i ciągle wystawia nowe aukcje.

Udanego dnia

oznacz moderatorów
64 ODPOWIEDZI 64

Client:89843473
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Client:89843473 Każde zgłoszenie naruszeń regulaminu lub prawa jest weryfikowane, o czym zostałeś poinformowany. Jeśli weryfikacja wykaże nieprawidłowości, podejmiemy wobec sprzedającego odpowiednie działania. O ich szczegółach będziemy informować już tylko jego bezpośrednio.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Client:89843473
#8 Zapaleniec#

Z tego wynika to co napisałem w swoim pierwszym poście. 

Zgłaszający nie ma żadnego wglądu w sprawę, bo Allegro nie informuje o przebiegu zgłoszenia. 

Co niestety świadczy o braku transparentności serwisu, co przyciąga kolejnych oszustów. 

Ewidentnie widać, że Allegro jest tego w pełni świadome, dlatego wysnuwam wnioski jakie wysnuwam. 

Jeśli serwis Allegro Lokalnie powstał po to by prywatni Sprzedający jak i Kupujący czuli się bezpiecznie, to coś takiego jak wgląd do zgłoszenia w celu monitorowania jest podstawą. Przecież jednostka ma dużo mniejszą siłę sprawczą, dlatego według mnie taka funkcja to podstawa. 

Dziękuje za potwierdzenie pani Natalio. 

oznacz moderatorów

Client:89843473
#8 Zapaleniec#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

W jaki sposób można w takim razie zweryfikować czy oszust został usunięty ze Allegro i dalej nie oszukuje ludzi? 

W jaki sposób Allegro dba o kupujących w swoim serwisie? 

Jakimi działaniami Allegro chce ponownie przekonać Kupujących/Sprzedających do ponownych działań skoro zgłaszając sprawę, użytkownik nie jest informowany o jego przebiegu? 

Zaznaczę że Allegro Protect nie daje gwarancji zwrotu środków a jedynie możliwość ubiegania się o zwrot.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Client:89843473 To są wewnętrzne procedury naszego Działu Bezpieczeństwa. Nie mamy obowiązku i nie będziemy o nich informować. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@w_kiwi  A tak na poważnie to ten słynny Dział Bezpieczeństwa naprawdę istnieje?

Ja często czytam posty użytkowników tu na Gadane i odnoszę wrażenie że owszem jest może jakiś informatyk który zajmuje się blokowaniem nieopłaconych kont, ale czy jest to dział?

Czasem wysyłam coś na phishing@allegro.pl  dawniej dostawałem potwierdzenia z autorespondera, teraz  nawet tego nie ma.

My nie mówimy o ujawnianiu metod działania, ale czasem o zwykłe odpowiedzi na proste pytania, wątpliwości.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@nat_not  " O ich szczegółach będziemy informować już tylko jego bezpośrednio."

To chyba nie tak,  zgłaszający powinien być poinformowany czy jego zgłoszenie było zasadne czy błędne, a jeżeli zgłoszenie było w formie publicznej tutaj na forum to informacja o działaniach powinna być jawna, powinna być odpowiedź tutaj na forum Gadane.

Rodzi się domniemanie że usiłujecie zatajać brak działań wobec niektórych użytkowników.

Jeśli chcecie to potraficie, na przykład czytam często: "... dziękujemy za zgłoszenie, konto ClientXXXXXXX  zostało zablokowane"

Czyli krótko mówiąc  podwójne standarty

 

oznacz moderatorów

Client:89843473
#8 Zapaleniec#

Brak możliwości sprawdzenia czy osoba oszukująca (w tym przypadku jest już to potwierdzone przez regulamin Microsoftu, który dostarczyłem wraz z odnośnikami innym pracownikom Allegro), odstrasza i zniechęca do kolejnych zakupów na Allegro (nie tylko lokalnie). 

@w_kiwi - "To są wewnętrzne procedury naszego Działu Bezpieczeństwa. Nie mamy obowiązku i nie będziemy o nich informować. "  - Nikt nie mówi że macie obowiązek odnoszenia się do waszych procedur, jednak pokazanie obecnym (oraz potencjalnym) użytkownikom działań/rzeczy/metod jakie serwis prowadzi w celu usunięcia jak by nie było szkodliwych kupujących/sprzedających da przewagę nad innymi. Ba. Pokazanie im w jaki sposób są chronieni też wiele może zdziałać. Ludzie będą czuć się bezpieczniej używając serwisu Allegro. A odpowiadając w ten sposób serwis sam sobie szkodzi. 

@nat_not  - zostałem poinformowany o wielu rzeczach w opisie aukcji kupującego i później przez pracowników Allegro w dyskusji. I jakoś tak zabawnie wyszło, że mimo wszystkich przesłanych dowodów i regulaminów, dalej jestem osobą oszukaną a sprzedający dalej wystawia swoje aukcje, narażając nieświadomych kupujących na zbanowanie ich sprzętu. A jego wartość jest minimalnie 30 razy większa od przedmiotu kupionego za pośrednictwem Allegro. 

P.S. Jeśli odpowiedź Moderatorek/ów Allegro ma być taka sama jak powyżej, to ładnie proszę. Nie odpowiadajcie. Będzie to lepsze dla wizerunku firmy


oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:89843473 odpowiedz na twoje pytanie odnosnie usuniecia uzytkownika z allegro jest nastepujaca tak dostanie bana na konto po 5 minutach zalozy nowe po godzinie bedzie mial wystawione to samo raz jeszcze 

oznacz moderatorów

Client:89843473
#8 Zapaleniec#

@az1rael Z tego co widzę to Sprzedający muszą się z identyfikować (nie bez powodu w dyskusji widzę imię i nazwisko). Bo jeśli Allegro pyta tylko o imię i nazwisko, to czy w obecnych czasach ciężko jest stworzyć algorytm albo używać AI co będzie się nie ustająco podszywać pod nowych Sprzedających? 

Niestety twoja odpowiedź jedynie pokazuje, że proceder trwa w najlepsze i "średnio nowi" użytkownicy (odnoszę się do czasu korzystania z portalu) zaczynają dostrzegać co się dzieje. 

I idąc krok dalej można pomyśleć, że Allegro Lokalnie skupia się na generowaniu nowych użytkowników, którzy jeszcze o tych procederach nie słyszeli - Ale to jest już moje domniemanie 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Tak wystarczy nowy mail bo imie i nazwisko to samo może mieć wiele osób i przelew weryfikacyjny z innego konta ale to na zwykłym allegro bo na lokalnie chyba nawet tego nie trzeba. Oni naaet po ip nie potrafią bana założyć np moja sprawa z działu bezpieki od zeszłej soboty zero odpowiedzi w innej sprawie stanęło  uwaga na tym że jak chcę mogę złożyć sprawę na policji to oni policji dadzą informacje co trzeba ale konsultant nie rozumie że uwaga by zlożyć zawiadomienie z tego paragrafu musialbym dostać te dane wpierw bo kk przewiduje ściganie na wniosek poszkodowanego nie to policja musi się po dane zgłosić tyle że jak nie mam tych danych policja nic nie zrobi bo nie mam z czym zawiadomienia złożyć ot perpetum mobile głupoty

oznacz moderatorów

Client:89843473
#8 Zapaleniec#

Wychodzi na to że Allegro Lokalnie to taki Uroboros ... 

Ja jeszcze przeglądając forum znalazłem informację, że Allegro lokalnie pobiera prowizję od każdego sprzedającego. 

Jeśli to prawda to czy nie podchodzi to pod jakieś paserstwo? - znowu domniemam dla jasności. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

całe allegro to taki uroboros za zwyklym masz podobne waly ale w swietle prawa

oznacz moderatorów

Client:89843473
#8 Zapaleniec#

Widzę, że sprzedający dalej ma swoje aukcje. I widzę też, że w aukcjach jest możliwość naruszenia zasad. 

Czy ta funkcja działa w jakikolwiek sposób czy to też jest tylko wypełnienie formularza i może się tym ktoś kiedyś zajmie? 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:89843473  wszystkie opłaty na Allegro Lokalnie są opisane w tym artykule: https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-za-sprzedaz-na-allegro-lokalnie/jakie-sa-oplaty-na... 

Nawiązując do Twojej wiadomości — od których sprzedających według Ciebie nie powinniśmy pobierać opłaty za sprzedaż? Allegro to platforma sprzedażowa i naturalnym jest fakt, że pobieramy opłaty za jej użytkowanie od osób, które sprzedają na niej swoje produkty. 

W sprawie kodu XBOX GAME najlepiej kontynuuj dyskusję ze sprzedającym. W razie potrzeby pracownik Allegro Ci pomoże. 

oznacz moderatorów

Client:89843473
#8 Zapaleniec#

@ko_alka @w_kiwi 

Bardzo dziękuję za odpowiedź. 

Patrząc na to z boku. 

Allegro pobiera opłaty za sprzedane rzeczy. Kupujący zgłaszają oszustwa. 
W moim przypadku wygląda to tak:

1) Dostałem zły produkt niezgodny z treścią opisu.
2) Otworzyłem dyskusję gdzie Sprzedający obracał kota ogonem i nie uznawał reklamacji.
3) Pracownicy Allegro przyznali że produkt który został mi dostarczony jest niezgodny z opisem 
4) Dostarczyłem screen wiadomości z Allegro Lokalnie + punkty z regulaminu Microsoft które mówią jasno że dzielenie kont dla korzyści majątkowych jest nielegalne.
5) Allegro dalej pozwala Sprzedającemu uprawiać proceder czyli wystawiać aukcje. 

Patrząc z boku, nawet po zgłoszeniu sprawy Allegro nie robi nic by zająć się tą sprawą.

Dlatego domniemam, że Allegro wie o tego typu procederach, ale i tak pozwala takim sprzedającym wystawiać nowe aukcje a nawet tworzyć nowe konta. Przyrost nowych klientów którzy dadzą się oszukać jest na tyle duży, że prowizje za te zakupy pokrywają ewentualne straty czy koszty roszczeń poszkodowanych Kupujących. 

@ko_alka - Czy ma Pani może inne rady poza tą która jak już wiemy nie działa? (było to opisane w pierwszym poście). Jakimi działaniami (nowymi zaznaczę) można przerwać tę dziwną pętle? 
Pracownicy Allegro już nawet nie odpowiadają w dyskusji którą prowadzę i w której zadaje pytanie na które nie dostaje odpowiedzi... 

Czy mogę również prosić o odniesienie się do wcześniejszych postów? 

Udanego dnia

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:89843473 Nie podałeś konkretnego numeru zamówienia, ale domyślam się, że chodzi o ostatni zakup na Lokalnie z 17 października. Oferta została zweryfikowana przez Dział Bezpieczeństwa i usunięta (https://allegrolokalnie.pl/oferta/xbox-game-pass-core-3-miesiace-global-kod).

W kwestii zgłoszeń mogę tylko potwierdzić to, co napisały Ci już moje koleżanki: nie informujemy zgłaszających o wszystkich krokach podejmowanych na kontach sprzedających. Najważniejszym powodem jest to, że nie jest to Twoje konto i nie masz uprawnień do szczegółowych informacji. Samodzielnie możesz sprawdzić to, czy konto sprzedającego jest zablokowane, czy oferta wciąż aktywna. Na Allegro mamy prawie 18 milionów klientów i bardzo byśmy chcieli być z Wami w stałym kontakcie, ale nie mamy zasobów czasowych na to, żeby podejmować działania na kontach sprzedających, weryfikować oferty, kontaktować się ze sprzedającymi i dodatkowo informować o wszystkich krokach zgłaszających. Wolimy ten czas przeznaczyć na aktywne działania wspierające Wasz komfort zakupowy.  

Allegro Gwarantuje bezpieczne zakupy. Przykro mi, że tym razem nie jesteś zadowolony po transakcji, ale to wcale nie oznacza, że będziesz stratny. W najbliższy wtorek będziesz mógł złożyć wniosek o zwrot całej kwoty w ramach Allegro Protect: https://allegro.pl/allegro-protect/index 

oznacz moderatorów

Client:89843473
#8 Zapaleniec#

Potwierdzam. Ta aukcja została usunięta, a co z tymi aukcjami od tego kupującego? 

https://allegrolokalnie.pl/oferta/xbox-game-pass-core-3-miesiace-global-c7y
https://allegrolokalnie.pl/oferta/xbox-game-pass-core-3-miesiace-global-kod-gct 

Są to te same aukcje, z tymi samymi opisami od tego samego Sprzedającego. Aby na pewno zostało to usunięte? 

@ko_alka 

1) "Na Allegro mamy prawie 18 milionów klientów i bardzo byśmy chcieli być z Wami w stałym kontakcie, ale nie mamy zasobów czasowych na to, żeby podejmować działania na kontach sprzedających, weryfikować oferty, kontaktować się ze sprzedającymi i dodatkowo informować o wszystkich krokach zgłaszających. Wolimy ten czas przeznaczyć na aktywne działania wspierające Wasz komfort zakupowy.  " 

O jaki komfort tutaj chodzi? Bo przyznaję, że się zgubiłem trochę. 

Jeśli usługa daje przestrzeń do działania oszustom a sam serwis nie ma żadnej mocy sprawczej by to nadzorować, to może warto zastanowić się nad jakimiś fundamentalnymi zmianami w regulaminem? 

Jeśli dom jest postawiony na słabych fundamentach to czy będzie on bezpiecznym domem? 

Na to co Pani napisała to są rzeczy które już zostały rozwiązane przez inne usługi w Polsce i na świecie. Wystarczy tylko chcieć. Po co wymyślać koło na nowo skoro już zostało wymyślone.

2) "Najważniejszym powodem jest to, że nie jest to Twoje konto i nie masz uprawnień do szczegółowych informacji" 

Jasna sprawa, że to nie jest moje konto, ale odpowiadając np:

a) sprawa jest w toku i wciąż badamy sprawę. Zajmie nam to jeszcze ok. 2 dni ...
b) Sprzedający został usunięty z naszego serwisu i nie będzie więcej oszukiwał ludzi. Możesz się czuć bezpiecznie
c) Drogi Kupujący, niestety nie miałeś racji w związku ze swoim zgłoszeniem, dlatego Sprzedający dalej korzysta i handluje w naszym serwisie... 

Czy to aż tak dużo? 

Rozumiem, że jest RODO itd. ale tutaj nie zostają zdradzone żadne "intymne" informacje.

Kolejną rzeczą (i o tym też pisałem powyżej) jest Allegro Protect. - nie jest to gwarancją zwrotu środków tylko możliwością ubiegania się. A to są dwie różne rzeczy. 
Dlatego (przez dwa tygodnie czego też nie rozumiem) zakładam że nie jestem w żaden sposób chroniony. Dopiero  kiedy uda się odzyskać środki będę w stanie móc powiedzieć, że w tym wypadku Allegro Protect zadziałało. A to wynika tylko z tego że można ubiegać się o zwrot środków.


 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:89843473 Rozumiem Twoje obawy, jednakże ze względów systemowych wniosek będzie dostępny dopiero 31 października. Niestety nie mam na to wpływu. 

Pozostałe dwie oferty zostały już usunięte, dziękuję za zgłoszenie. 

oznacz moderatorów