Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, tydzień temu kupiłem kolumny podłogowe poprzez allegro lokalnie, w aukcji stan idealny jako nowy.
Sprzedający posiada zdjęcia sprzed wysyłki, że kolumny w super stanie i w pełni sprawne.
Wczoraj kurier dostarczył mi paczkę, niestety kolumny są pęknięte, ubite, porysowane, jeden głośnik niskotonowy trzeszczy.
Napisałem do sprzedającego, wysłałem mu zdjęcia uszkodzeń, on odsyła mnie żeby złożyć reklamację do kuriera pocztex.
Dziś zgłosiłem reklamację, jednak czas rozpatrzenia to 30 dni.
Jeśli pocztex odrzuci reklamację, to zostaję z rozwalonymi kolumnami czy allegro protect zadziała w tej sytuacji?
Pozdrawiam Paweł
@mikul2546 to są uszkodzenia transportowe ? protokół spisany ? jak to zakup od prywatnego to ma rację ryzyko uszkodzenia czy utraty przechodzi na Ciebie w momencie wydania przewoźnikowi, ale jak odrzucą reklamację z powodu niewłaściwego spakowania to możesz wystąpić z roszczeniem do sprzedawcy, wtedy dyskusja ale poczekaj na reklamację 🙂
Paczka karton w całości owinięta czarna folia stretch nie miała widocznych uszkodzeń, dlatego przy kurierze nie sprawdzałem zawartości.
Ogólnie dwie kolumny podłogowe były spakowane w jeden duży karton 36 kg. Owinięte były folią bąbelkową, jednak przy tej wadze upadek z taśmy czy przez kuriera mógłby bez problemu je tak zniszczyć.
@mikul2546 to jak nie widać z zewnątrz uszkodzeń masz 7 dni na protokół szkody inaczej będzie że do uszkodzenia doszło już po odbiorze 😞 potem składaj reklamację, jak odstaniesz odpowiedź wróć tu pokierujemy co dalej 🙂
https://ereklamacje.poczta-polska.pl/
Wypełniałem ten formularz online, czy ten protokół szkody też muszę? Jest wersja online czy jak to wygląda?
Serdecznie dziękuję za pomoc
@mikul2546 Ale ja to bym jak złożyłeś reklamacje u przewoźnika i słusznie, otworzyłbym dyskusję ze sprzedającym, jak niedostatecznie zapakował to jego wina: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
Szybka odpowiedzieć od sprzedającego. Kolumny były dobre, uszkodzenie powstało w transporcie i może Pan dochodzić odszkodowania od firmy kurierskiej Pocztex.
Kolumny były opakowane w folię bąbelkową karton i folia. upadek paczki z znacznej wysokości mógł uszkodzić kolumnę, nie uszkadzając paczki na zewnątrz. Stawia Pan oczekiwanie rozwiązania naprawa, proszę o informację jak winno to być zrealizowane.
36kg paka i folia bąbelkowa...
@mikul2546 Oczywiście ze pocztex odrzuci reklamację, paczka odebrana, problem odbiorcy.
Kiedyś był powszechny taki zwrot: Zepsuł się sprzęt? Nie wyrzucaj nie naprawiaj, wystaw na Allegro! Kupiec się znajdzie.
Historia zatacza koło, jeszcze nie tak dawno tutaj na forum twierdzono oficjalnie ze za przedmiot odpowiada sprzedający, aż do dostarczenia do odbiorcy a również później w ramach rękojmi.
A tutaj widzę nie pierwszą, nie jedyną próbę wrobienia kupującego.
Głośniki o wadze 36 kg zapakowane w tekturkę, czy to żart jakiś? Ja podejrzewam celowe działanie żeby upozorować uszkodzenie w transporcie.
Głośnik niskotonowy trzeszczy? Prawdopodobnie trzeszczał przed wysyłką, membrana jest lekka i byle upadek jej nie odkształci, więc albo korpus metalowy głośnika został pogięty co jest mało prawdopodobne, bo mimo wszystko głośnik chroni skrzynka drewniana, albo po prostu był sprzedany dlatego że trzeszczał. Ale kto teraz udowodni?
Życzę pomyślnego rozwiązania, ale na przyszłość unikaj takich zakupów zwłaszcza na lokalnym.
Myślałem, że przez święta posłucham muzyki, a niestety muszę się bawić w detektywa.
Masz rację, że stała się idealna sytuacja dla sprzedającego, wszystko teraz można zwalić na kuriera.
Wcześniej nigdy się tak nie interesowałem allegro protect, bo nie musiałem, ale teraz czytam, studiuje i może być ciężko w tej sytuacji.
Dyskusję chciałem otworzyć po decyzji reklamacji, bo raczej to będzie wymagane.
Otworzyłbym teraz.
i nic mu to nie da bo po tekscie zlozylem reklamacje w pocztexie allegro na to to czekamy 30 dni na odpowiedz reklamacyjna
Przez święta dałem sobie spokój, dziś założyłem dyskusję. Nie wiedziałem za bardzo jakie wybrać żądania w tej sytuacji więc wybrałem naprawę. Zobaczymy co dalej
@mikul2546 a dla ciebie rada na przyszłość każdy zakup od prywatnego otwieranie i sprawdzanie dokumentujesz filmikiem
Mam po prostu zdjęcia, nagrywając filmik też można odrzucić reklamację.
Firma kurierska zwala na sprzedającego, że takie wysłał, sprzedający na kuriera a ostatecznie i tak ja zostaję z rozwalonym sprzętem.
@mikul2546 Jeżeli masz już decyzję firmy kurierskiej to wklejaj tą wiadomość do dyskusji i domagaj się od sprzedającego zwrotu wpłaconej sumy. W dyskusji nie może być przerw, milczenia, bo jeśli będzie cisza to Allegro uzna dyskusję za zakończoną, porzuconą czy jak to się tam u nich nazywa...
Pocztex ma 30 dni na decyzję, więc spodziewam się odpowiedzi w połowie stycznia, z dyskusją nie chciałem czekać tak długo, niech sprzedawca wie, że nie zostawię tak tematu.
Ostatecznie zgłosiłem wniosek allegro protect, reklamacja kuriera odrzucona.
Na jakiej podstawie odrzucil przewoznik?
Źle zapakowany przedmiot w stosunku do wagi i gabarytów. Cyrku kolejna część, allegro wstrzymało wniosek allegro protect bo sprzedający chce je "naprawiać" a jak mu reklamację zgłaszałem 15 grudnia to mnie olał i odesłał do kuriera. Nigdy więcej zakupów na allegro lokalnie
Tak, od prywatnego tylko za mała kasę albo z odbiorem osobistym, Allegro Lokalne to wylęgarnia oszustw.