anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot allegro lokalnie

Client:121116560
#2 Obserwator#

Witam,

Zakupiłem przedmiot poprzez allegro-lokalnie. Po wyciągnięciu paczki z paczkomatu, która była wciśnięta do skrytki "na siłę" (prawdopodobnie za mała skrytka) otworzyłem ją i zastałem taki widok:

 audi_23.10.2024.jpg

Przedmiotem zakupu był samochodzik, którego opakowanie też wyraźnie ucierpiało, powyginane i rozerwane:

audi2_23.10.2024.jpg


Skontaktowałem się ze sprzedawcą i po dyskusji dostałem wiadomość, że ma taką sytuację pierwszy raz od kilku lat, wykupił największą skrytkę w paczkomacie, to wina kuriera i nie może przyjąć zwrotu. 

Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Nie mogę stwierdzić czy to wina kuriera czy złego pakowania? Z informacji podanych na stronie allegro-lokalnie wynika, że zwrot może być zaakceptowany tylko przez sprzedającego. 
Da się to jakoś reklamować gdzie indziej np. w firmie kurierskiej lub istnieje jakiś support allegro do tego typu spraw?

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:121116560 należy złożyć reklamacje do przewoźnika (inpost). Jaki rozmiar skrytki jest na liście przewozowym?

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

W przypadku zakupu od osoby prywatnej nie ma ona obowiązku przyjmowania zwrotu. Przesyłkę należy reklamować u przewoźnika. Przy odbiorze paczki z paczkomatu zawsze na ekranie wyświetla się opcja "zgłoś problem z przesyłką" - rozumiem że nie skorzystałeś z tej opcji mimo że widziałeś w jakim stanie jest paczka?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:121116560 Wg prawa prywatny sprzedający odpowiada że przesyłkę do chwili nadania, nie oznacza że może wybrać za mały gabaryt czy wysłać coś  innego, ale musisz najpierw złożyć reklamację u przewoźnika i zobaczysz co odpiszą.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:121116560 możesz jedynie zglosić reklamację do przewoźnika.  Zakupie od osoby prywatnej ryzyko uszkodzenia i przepadku towaru przechodzi na kupującego z chwilą nadania paczki. Musisz zrobić protokół szkody masz na to 7dni od dnia odbioru i zgłosić reklamację wszystko na stronie internetowej przewoźnika

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:121116560 Nie mogę stwierdzić czy to wina kuriera czy złego pakowania?

Jak nie możesz, na ekranie podczas odbioru jest możliwość zgłoszenia uwag do paczki !!! a teraz udowodnij jak paczka została odebrana bez uwag że to nie Ty uszkodziłeś niosąc do domu 😉

Zakup od prywatnego więc składaj reklamację, bo w tym przypadku ryzyko uszkodzenia czy utraty przechodzi na kupujacego w momencie nadania przez sprzedawcę, a że nie masz protokołu czy zgłoszonych uwag będzie ciężko udowodnić winę przewoźnika lub sprzedawcy ( jak sam piszesz była wciśnięta więc sprzedawca jest czysty )

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:121116560
#2 Obserwator#

Dzięki za szybkie odpowiedzi. 
Zgłosiłem sprawę przez inpost jako reklamację tak jak poradziliście. 
Niestety nigdy nie spotkałem się z taką sprawą i nie zgłosiłem od razu przy paczkomacie - człowiek uczy się na błędach, szkoda, że swoich. 

Dzięki raz jeszcze.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:121116560 Spokojnie nikt Cie o nic nie oskarża, ale z paczkami od prywatnych to zawsze ryzyko, bo oni umywają ręce ponieważ to przewoźnik odpowiada, a z nimi trudno cokolwiek ugrać, zawsze odpiszą że źle spakowana( wówczas złożysz dyskusję sprzedającemu) a jak odrzucą to ...nic nie zrobisz.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:121116560 do reklamacji trzeba dołożyć protokół szkody robi się go na str przewoźnika

oznacz moderatorów