Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziękujemy za udział w webinarze na temat opłat Allegro i zwrotów prowizji!
W tym wątku możecie zadać pytania Ekspertkom, które zajmują się tymi tematami - Oli Bieleckiej i Kindze Koszucie.
@biel_a zajmuje się procesem opłat oraz wyróżnieniami na Allegro. Dba, aby Wasze oferty były dobrze widoczne dla kupujących. Na pomoc Oli, możecie liczyć też w temacie wyróżnień w tym wątku.
@kinga_koszuta zajmuje się procesem przyznawania rabatów transakcyjnych (zwrotów prowizji). Możecie liczyć na jej pomoc jeśli w Waszych ofertach nie doszło do sprzedaży lub jeśli macie pytania na temat automatycznych rabatów transakcyjnych.
Zachęcamy do zadawania pytań!
[Pytanie z webinaru]
Opłata za wystawienie jest naliczana w każdej kategorii?
Nie. Opłata za wystawienie dla kont firmowych jest naliczana w poszczególnych kategoriach, takich jak "Kolekcje", "Antyki i sztuka", "Leki bez recepty". W przypadku kategorii takich jak: "Opony i felgi", "Części samochodowe", "Części do maszyn i innych pojazdów", "Części i akcesoria motocyklowe", "Wyposażenie i akcesoria samochodowe (z wyłączeniem podkategorii "Elektronika samochodowa") - opłata za wystawienie jest uzależniona od ceny początkowej towaru i dotyczy wszystkich Ofert z wyjątkiem oznaczonych parametrem stan „Nowy”.
Szczegóły można znaleźć w naszym Cenniku 🙂
W powyższym linku można znaleźć także opłaty dotyczące kont zwykłych.
[Pytanie z webinaru]
Czy można się rozliczyć ze środków nagromadzonych z allegro?
Aby opłacić rachunek należy zlecić płatność w zakładce “Rozliczenia z Allegro”. Docelowo nie ma takiej możliwości, jednak jeżeli chciałbyś, aby opłaty rozliczały się ze środków zgromadzonych na saldzie w Allegro Finanse, proszę o bezpośredni kontakt z Obsługą Klienta.
[Pytanie z webinaru]
Prowizja od kosztów dostawy jest stała czy taka sama jak kategoria?
Jeżeli Kupujący zapłaci za przesyłkę, to prowizja zostanie pobrana od sumy, czyli wartości towaru + kosztów dostawy, zgodnie ze stawką obowiązującą w danej kategorii.
[Pytanie z webinaru]
Czyli jeśli nie korzystam z promowania, abonamentu i innych dodatkowych opcji, na FV pojawi się tylko prowizja od sprzedaży?
Na fakturze widnieje jedna pozycja, jest to “Zapewnienie funkcjonalności i usług dostępnych na platformie handlowej Allegro.pl”, na którą składają się wszystkie opłaty naliczone na rachunku, m.in. prowizja od sprzedaży.
Jeżeli na rachunku w danym miesiącu naliczona jest tylko prowizja, to tylko ona znajdzie się na fakturze. Szczegółowe zestawienie, co jest naliczone na rachunku można pobrać ze strony “Rozliczenia z Allegro”.
[Pytanie z webinaru]
Czy koszt promowania nie zależy od wartości towaru?
Nie, Cennik dla opcji promowania jest stały. Ceny poszczególnych opcji promowania można znaleźć tutaj.
[Pytanie z webinaru]
Na czym polega automatyczny zwrot prowizji?
Wnioski o rabat transakcyjny rozpatrujemy w oparciu o dane zamówienia i ogólny poziom Jakości Sprzedaży. Jeśli Sprzedający spełni określone warunki, odzyska prowizję automatycznie. W tym artykule opisaliśmy, jakie to są warunki.
Dodatkowo w niektórych sytuacjach, Sprzedający nie musi w ogóle składać wniosku o przyznanie rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji). Wszystkie przypadki opisujemy tutaj.
Od kiedy będzie można bezpiecznie wystawiać droższe przedmioty z wyróżnieniem aby na tym nie być bardzo stratnym. Chodzi o sytuacje gdy wystawiony przedmiot (u mnie najczęściej w licytacji) w opcji z wyróżnieniem zakupuje ktoś dla zabawy i nie płaci .Dostaję zwrot prowizji a prowizja z wyróżnienia przepada .Sytuacje takie się bardzo powtarzały że przestałem korzystać z wyróżnień ,nawet jak mam je darmowe. Macie w planach jakieś rozwiązanie tego problemu?
@kolekcjoner608 zgodnie z regulaminem opłaty za wyróżnienie nie podlegają zwrotowi niezależnie od przebiegu transakcji.
Jeżeli masz podejrzenia, iż Kupujący celowo dokonał zakupu z zamiarem zaszkodzenia Twojej ofercie, wówczas proszę o kontakt bezpośrednio z Obsługą Klienta. Zweryfikujemy sprawę. Jeżeli Kupujący rzeczywiście działał na Twoją szkodę, opłata zostanie anulowana, a my wyciągniemy konsekwencje wobec Kupującego.
@biel_a Chodzi mi o to bym się nie musiał w takich sytuacjach dochodzić o zwrot prowizji od wyróżnienia tylko by była ona zwracana z automatu .Potrzebna jest zmiana zapisu w regulaminie ,a nie żebym musiał dochodzić czy kupujący zrobił to celowo ,dla żartu czy z własnej głupoty. Konsekwencje też powinny być z automatu .
@kolekcjoner608 dziękuję za sugestie! Przekażę ją do odpowiedniego zespołu.
Jaka jest oplata za ogłoszenie wielowariantowe?
@Vetinari w przypadku ogłoszeń wielowariantowych obowiązuje ten sam Cennik co dla zwykłych ogłoszeń. Jedyną różnicą jest cena opcji “Wyróżnienie” na 10 dni - po połączeniu ofert w wielowariant, można wyróżnić połączoną ofertę za 5,90 zł/10 dni (per oferta).