Anulowanie zakupu - początkujący sprzedawca

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry. Ustawiłem w opcjach swojej oferty dzień na wysyłkę. Niestety nie udało mi się wysłać paczki w tym czasie. I klient chce anulować zakup. Ja to doskonale rozumiem, i taki zakup też chciałbym anulować. Jak mogę to zrobić, na przykład po przez opcję zwrot prowizji? Gdzie znajdę taką opcję?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@PetarDoda Najpierw musisz zlecić zwrot środków kupującemu. Dopiero potem możesz ubiegać się o zwrot prowizji. W zakładce "zamówienia" przy odpowiednim zamówieniu wybierz opcję "zwróć wpłatę".
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Proszę Panią, znalazłem opcję "zwróć wpłatę", tylko, że nie mam żadnych środków w przelewach24. Co w takiej sytuacji? Skąd wezmą się środki na zwrot wpłaty kupującemu?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@PetarDoda W takim wypadku możesz zasilić konto Allegro Finanse. Proszę, zapoznaj się z tym artykułem. Tam jest wszystko opisane krok po kroku. 🙂
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To musisz tam wpłacić.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Najpierw kupujący musi anulować zakup, jeżeli jest to niemożliwe, musi zgłosić zwrot.
Dopiero wtedy zlecasz zwrot wpłaty kupującemu i na sam koniec robisz zwrot prowizji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@PetarDoda Klient może anulować, jeśli jeszcze nie wygenerowałeś przesyłki do tego zamówienia. W przeciwnym wypadku musi zgłosić zwrot.
W oby wypadkach zwracasz wpłatę, najlepiej tą samą drogą jak przyszła, czyli przez Allegro. Potem klikasz "zwrot prowizji" i jako powód podajesz "anulowanie przez kupującego". Przycisk do zwrotu prowizji znajdziesz w szczegółach zamówienia w menu"akcje"

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czyli, czy ja dobrze rozumiem. Czekam, aż klient anuluje transakcje - nie wygenerowałem przesyłki do tego zamówienia. Dopiero później zwracam wpłatę, poprzez opcję zwrot wpłaty?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@PetarDoda Tak by było najprościej. Dzisiaj miałem podobną sytuację, klient kupił, zapłacił, ale po 2-3 godzinach się rozmyślił - i anulował. Wtedy zwróciłem wpłatę przez Allegro, i teraz czekam na zwrot prowizji.
Napisz do klienta, żeby kliknął anulowanie ze swojej strony. No, chyba że termin minął (tu akurat pomoc Allegro jest nieprecyzyjna). Wtedy niech podeśle mailem odstąpienie od umowy, a Ty zwrócisz wpłatę

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Bo ja mam opcję zwrot wpłaty, ale mam czekać, aż klient anuluje? Allegro tego nie odnotuje, że zwróciłem wpłatę?
Klient napisał, że nie może anulować zakupu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dostałem właśnie zdjęcie od klienta. Na zdjęciu widnieje, że klient nie może skorzystać z opcji zwrot zakupu - sprzedający nie określił jak dokonać zwrotu. Klient ma skontaktować się ze sprzedającym. Co w takiej sytuacji? Naprawdę, dziękuję za pomoc.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@PetarDoda Jeśli się już nie da anulować, to zrób zwrot wpłaty - tak jak napisała @w_kiwi Może pomoże, co dalej 😺