anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zamówienia przez klienta

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  
Co ma zrobić klient, który chce anulować zamówienie? 
Wydawało mi się, że wybiera "anuluj zamówienie" i podaje powód. Co jednak w sytuacji gdy robi zwrot a zamówienie nie poszło jeszcze do realizacji? Wisi mi teraz to samo zamówienie jako "zwrot" i "nowe". 

Środki do klienta zostały zwrócone

Da się anulować to zamówienie 6db44c02-da64-11ec-8715-0d57b8b4b49e?

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

A3dam
#19 Nestor#

@atechnik_sklep 
Anulowanie zamówienia nie wymaga podania powodu. Jeżeli Kupujący skorzysta na Allegro z opcji ANULUJ - to nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla stron (złożona przez Kupującego, a oferta kupna przestaje wiązać).
To jest prawidłowy sposób na skuteczne ANULOWANIE zamówienia.

Wybierając ZWROT przed otrzymaniem towaru - Kupujący ryzykuje kłopoty na własne życzenie.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami: jeżeli Kupujący wybiera opcję ZWROT - z powodu ODSTĄPIENIA od Umowy (z Art. 27 UoPK) to ma obowiązek rzecz zwrócić (Art. 34 UoPK) w ciągu 14 dni od wypełnienia formularza ZWROT-u w którym zadeklarował sposób odesłania (np. wysyłka własna). Aby mógł rzecz zwrócić - musi najpierw wejść w jej posiadanie, aby mógł wejść w posiadanie - rzecz powinna być wysłana, etc. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem środków, do chwili otrzymania rzeczy z powrotem (Art. 32 UoPK). 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Tu nie ma sprawy spornej z klientem. Wszystko wyjaśnione. Bez jakichkolwiek problemów.
Chodzi mi tylko  techniczne posprzątanie by się nie pomylić i nie realizować zamówienia :).

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@atechnik_sklep wystąp o rabat transakcyjny i zmień status w zamówieniach na anulowane i zapomnij

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@atechnik_sklep, jeśli jest zgłoszony zwrot, kupujący nie anuluje zamówienia - Ty możesz zmienić ręcznie jego status. Takie zamówienie nie liczy się do jakości sprzedaży, ponieważ otrzymałeś już zwrot prowizji.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Tak, faktycznie otrzymałem zwrot prowizji a informacja, że to zamówienie nie liczy się do jakości sprzedaży zadowala mnie. Dziękuję!

oznacz moderatorów