Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Szanowne grono. Sprawa przedstawia się tak, że moje konto zostało zablokowane.
Postaram się przybliżyć problem. Mianowicie wystawiłem przedmiot( robot sprzątający) na allegro lokalnie. Pewna klientka dokonała, zakupu, przesyłka przedpłata. Pani oczywiście uiściła opłatę a ta trafiła na konto allegro. Nagle moje konto, zostało zawieszone. Bez jakichkolwiek ostrzeżeń. Po czym dostaję wiadomość na maila o zawieszeniu konta, między innymi w treści znajdował się tekst: "Powodem naszego działania jest konieczność przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji. W trosce o bezpieczeństwo transakcji i Twojego konta prosimy Cię o przesłanie zdjęcia towaru wystawionego na sprzedaż wraz z umieszczonym obok niego Twoim dokumentem tożsamości. W osobnych plikach prosimy o przesłanie kolorowych zdjęć (nie skanów) obu stron Twojego dokumentu tożsamości oraz faktur zakupu towaru." Z racji, iż nie byłem bezpośrednim posiadaczem towaru( zresztą nie mam obowiązku nim być, ludzie sprzedają jakieś chińskie rzeczy itd. i jakoś nikt nie blokuje im konta) starałem się wyjaśnić całą sprawę wysłałem oczywiście potwierdzenie dokumenty wraz z widoczną twarzą. Niestety nie przyniosło to rezultatów. Najgorzej, że klientka czeka na towar ja nie mogę nic zrobić, więc poprosiłem, aby oddali te pieniądze, żeby Pani nie czekała. Bez specjalnego pośpiechu pan konsultant zapytał czy na pewno oddać te pieniądze, całe szczęście zostały zwrócone. Najgorsze w tym wszystkim, że z własnej kieszeni musiałem zapłacić naliczone z tytułu transakcji pieniądze 34 złote, może o nie majątek, ale zostałem w tym momencie oszukany, transakcja teoretycznie jest nieważna bo Pani dostaje pieniądze a ja sponsoruje allegro. Nie wspomnę, że mam wykupione allegro smart na cały rok(do 21 lipca 2021). Na pytanie co zrobić by jednak odzyskać/odwiesić konto, konsultant potraktował mnie przedmiotowo mówiąc, że nic bo decyzja jest nieodwołalna. Proszę o pomoc, chodzi o to, że takie zachowanie nie jest akceptowalne, bo jako klient tego portalu zostałem potraktowany jak "śmieć".
Postaram ci się Kolego przybliżyć temat jak ja to widzę oczami serwisu, mam nadzieję że dobrze:
Wystawiłeś towary o dużej wartości i Allegro poprzez takie działania chce utrzymać bezpieczeństwo wobec kupujących, którzy tego właśnie od serwisu wymagają.
Ponadto wystawiłeś towar w Allegro Lokalnie co skłania mnie ku ocenie, że nie prowadzisz firmy, tylko jesteś osobą prywatną co już na starcie wskazuje Twoją sprzedaż na niepowodzenie.
Do rzeczy:
Allegro prosi o zdjęcia towaru - odpisujesz że nie masz, gdyż ktoś inny to wysyła, OK to przedstaw umowę z tą firmą i niech ona poręczy, że macie między sobą umowę i zapewnienie wysyłki, serwis sprawdzi tą firmę swoimi kanałami i gdy przejdzie pomyślnie weryfikację to ci odwieszą.
Jednak wedle powyższego nasuwa się myśl taka postronna bez obwiniania Ciebie jako sprzedawcę: Jaką możesz mieć umowę z firmą, która wyśle towar skoro nie masz działalności gospodarczej, żadna firma z osobą prywatną nie wejdzie w taki układ.
Allegro to widzi tak, że masz dostęp do czarnego rynku i ktoś kogo znasz wysyła ten towar, ale to nie przejdzie w ich oczach, tu potrzebne są twarde dokumenty zgodne z przepisami prawa, inaczej nie będziesz miał nigdy spokoju.
Nie da się legalnie handlować wartościowym towarem, pomyśl tak postronnie : skąd osoba prywatna ma dostęp do drogich towarów, jakie zapewnia gwarancje swoim klientom ?
Jakim sposobem taka ścieżka handlowa może być w pełni legalna ?
Taką ścieżką Allegro moim zdaniem idzie a wręcz jeszcze głębszą, wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak dogłębnie są weryfikowani i jakie kontakty posiada serwis żeby sprawdzić potencjalnych sprzedawców.
Naprawdę uwierz mi, że te czasy gdzie się handlowało, na lewo i prawo mimo swojej uczciwości i szczerości to teraz nie przechodzi, teraz liczą się dokumenty a nie to, że Ty jesteś super przez długi czas, jesteś wspaniały jeśli masz pokrycie w PAPIERACH
Postaraj się jakoś to uporządkować, zdobyć coś na swoją obronę, uczciwość itd...
Zobacz jeszcze na to; tu masz sprzedaż internetową, zamień ją na telefoniczną
- dzwonię do Ciebie z zapytaniem o towar
- za ile
- no za 5 tysięcy
- a Pan na stanie
- nie, ale mam kolegę który wyśle
- a jaką mam pewność, że otrzymam towar
- no kolega gwarantuje
Taki skrócony dialog ma odzwierciedlenie właśnie w takich sprawach, jest tu tysiące takich osób co próbowało handlu towarem nieznanego pochodzenia i nie mając na niego żadnej gwarancji i pokrycia w umowach, dokumentach itd... niestety to nie przejdzie.
Musisz dopiąć wszystko formalnie i w 100% nikt ci niczego nie zarzuci...