Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, podczas dyskusji z przedajacym podawałem argumenty tak jak prosił o to pracownik lecz po kilku dniach dyskusji dostałem wiadomość że POK bez jakiej koliwek mojej wiedzy zatwierdził wniosek kupującego o zwrot kosztów mimo że kupujący nie podał w dyskusji żadnych argumentów oraz dowodów na to że ma rację. Mogę jakoś odwołać się od decyzji POK? Wczoraj wysłałem do nich wiadomość a do dzisiaj nic nie odpisali mimo że już zdążyli wysłać dwie wiadomości że mam przelać im pieniądze.
Nie możesz odwołać się od decyzji POK. To sprawa między Allegro a kupującym. Jeśli Allegro wypłaciło rekompensatę, będzie próbowało zmusić Cię do zwrotu tej kwoty. Ostatecznie może to zrobić tylko sąd, jeżeli faktycznie zawiniłeś, ale Allegro może i bez sądu zablokować Ci konto, o ile nie oddasz pieniędzy. Pamiętaj, że nie masz obowiązku zwrotu kwoty wypłaconej z POK bez wyroku sądu.
Jeśli nie ma już z nimi żadnej dyskusji to raczej nie będę się ciągać po sądach bo nie mam na to czasu. Pytanie jeszcze czy muszę im przelać pieniądze jak nie otrzymałem zwrotu towaru i co jeżeli będzie on w innym stanie niż go wysyłałem ponieważ kupujący miał go parę dni u siebie?
@dawwidd99 Nie masz obowiązku przelewać im żadnych pieniędzy, a zwłaszcza wtedy, gdy wysłany towar do Ciebie nie wrócił. To byłoby wyłudzenie.
Napisali że mam 7 dni na przelanie pieniędzy, mimo że towar był zgodny z ogłoszeniem. Teraz pytanie co mam zrobić jeśli towar zostanie wysłany a nie będzie w takim stanie jak go wysyłałem. Allegro oddało już pieniądze kupującemu więc to do nich będę miał roszczenia? I co zrobią w takim przypadku.
@dawwidd99 Odpisz im, aby Ci przesłali podstawę prawną żądania od Ciebie przelania podanej kwoty, a jeśli tej podstawy nie podadzą, wydrukuj korespondencję i zgłoś na policji próbę wyłudzenia pieniędzy. Nie daj się zwieść jakimiś artykułami zacytowanymi ze strony Allegro, to ma być podstawa prawna. Allegro nie może zmuszać Cię do uznania reklamacji i nie może jej uznawać za Ciebie. Jeśli towar zostanie do Ciebie odesłany, oceń jego stan i podejmij decyzję, czy uznajesz reklamację, czy ją odrzucasz. Jeśli ją odrzucisz, Allegro może iść do sądu.
złóż oficjalną reklamację na działanie serwisu
powołaj się punkty regulaminu allegro
tak jakbyś reklamował dowolny produkt czy usługę
i rób jak Ci pisze @xyz96
generalnie allegro musi założyć ci sprawę w sądzie i ją wygrać by Cię zmusić do zapłaty jakiejś kwoty
jeżeli kwota jest wysoka rozważ wynajęcie prawnika
@dawwidd99 Wczoraj otrzymałeś od nas wiadomość mailową ze szczegółowym wyjaśnieniem i uzasadnieniem wypłaty tej rekompensaty, ale jeśli w dalszym ciągu nie zgadzasz się z tą decyzją, możesz się od niej odwołać przez ten formularz.
@_HolaOla_ Nie musi się od niczego odwoływać. Allegro może wypłacać rekompensaty według własnego uznania, komu chce i ile chce, a sprzedawca nie ma żadnego obowiązku zwracać Allegro wypłaconej kwoty.
Już kilkukrotnie zgłaszałem że nie zgadzam się z decyzją o reklamacji. Podając argumenty i dowody że aukcja była prawidłowo opisana. Mimo to bez żadnej dyskusji z strony pracowników reklamacja została uznana. Dzisiaj byłem na poczcie na którą kupujący wysłał paczke bez mojej zgody i przed uznaniem reklamacji przez allegro i oczywiście wysłał ją bez możliwości sprawdzenia więc jej nie odebrałem i wróci do kupującego. Nie przyjmę karty, nie sprawdzając w jakim jest stanie ponieważ była kilka dni w posiadaniu kupującego.
Pamiętaj – Allegro nie ma prawa uznać reklamacji za Ciebie – NIE MA PRAWA. Rekompensaty może sobie płacić na lewo i prawo, komu chce, ale nie Twoim kosztem. Odesłany przedmiot w ramach reklamacji powinieneś odebrać z poczty. Odebranie go nie oznacza uznania reklamacji. Po odebraniu oceń, czy reklamację uznajesz, czy odrzucasz. Jeśli ją odrzucisz, nie masz żadnego obowiązku oddawać nikomu, także Allegro, jakichkolwiek pieniędzy. Poprzez nieodebranie przesyłki reklamacyjnej sam działasz na swoją niekorzyść – odbierz ją, oceń przedmiot i odrzuć reklamację, jeśli jest faktycznie bezzasadna. W takiej sytuacji nikt, sprzedający i Allegro, nie zmuszą Cię do oddania pieniędzy bez wyroku sądu. Nie daj się zastraszyć. Wszelkie żądania Allegro zwrotu wpłaty w ciągu 7 dni możesz zgłosić na policję, to próba wyłudzenia pieniędzy. Dopiero po wyroku sądu Allegro będzie miało prawo otrzymać od Ciebie pieniądze, a do sądu droga daleka i bardzo niepewna, obarczona ryzykiem poniesienia kosztów rozprawy po jej przegraniu. Allegro ma tego świadomość - jedyne co mogą Ci zrobić bez wyroku, to blokada konta.
Zależało mi aby sprawdzić ją na poczcie ponieważ allegro chciało protokół z poczty. Jeżeli sprawdzę ja dopiero w domu nie będę miał takiego dowodu że karta została uszkodzona przez kupującego a nie przeze mnie po odebraniu.
@dawwidd99 Czy Allegro odesłało Ci przesyłkę z opcją sprawdzenia zawartości na poczcie przed odbiorem?? Poczta umożliwia Ci sprawdzenie zawartości przed podpisaniem odbioru?? Jeśli nie, Allegro wprowadza Cię w błąd i próbuje Cię wykorzystać dla własnych celów. Allegro dobrze wie, że zgłoszenie na pocztę reklamacji przesyłki po jej odebraniu i podpisaniu odbioru bez zastrzeżeń, zostanie odrzucone i żadnego protokołu nie otrzymasz. Nie daj się oszukać Allegro. Możesz w tej sytuacji, jeśli nie masz możliwości sprawdzenia towaru przed obiorem na poczcie, towar odebrać i po jego sprawdzeniu w domu odrzucić reklamację. Jeśli masz możliwość sprawdzenia przesyłki na poczcie, przed odbiorem, sprawdź ją, a jeśli coś się nie zgadza, nie obieraj i reklamację odrzuć. Allegro bez sądu nic nie zrobi.
Nie musisz przy odrzucaniu reklamacji posługiwać się żadnymi wzorami, po prosu piszesz w odpowiednim miejscu, że nie uznajesz reklamacji. Gdziekolwiek, w korespondencji z Allegro, w Dyskusji, w korespondencji z kupującym.
Kupujący odesłał paczkę bez możliwości sprawdzenia przed odbiorem. Napisałem do nich ze odrzucam reklamacje oraz aby przesłali podstawę prawną żądania ode mnie przelania podanej kwoty i jeśli dalej bede dostawał wiadomości z żądaniami zwrotu wpłaty w ciągu 7 dni zgłoszę to na policję jako próbę wyłudzenia pieniędzy.
@dawwidd99 Brawo!
@xyz96 Dzięki za pomoc:) jak coś odpowiedzą to dam znać.
Jak się zakończyła sprawa? Mam podobny problem z tym, że kupująca po 1,5 miesiąca używania telefonu wystawiła mi pozytywny komentarz, a po prawie 3 miesiącach otworzyła dyskusje, że towar jest uszkodzony i dużo zapłaciła za naprawę i chce zwrot kasy. Telefon zakupiła w połowie sierpnia. Oczywiście pisze w dyskusji, że nie przyjmuje takiej reklamacji. Allegro zachęca do skorzystania z POK.
@BoomBoom3 Duzo zapłaciła za naprawę? czy skontaktowała się z Tobą przed Tym? wyraziłeś zgodę? Nie? To napisz ze odrzucasz reklamację bo nie wyrażałes na to zgody i nie wiesz kto w telefonie dłubał.
A druga Ciekawa sprawa - jak Allegro zachęca do skorzystania z POK?
Nie wiem ile, bo napisała, że sporo czy dużo. Nie kontaktowała się wcześniej, ani nic. Po 1,5 miesiącu użytkowania wystawiła pozytywny komentarz, że wszystko ok, a po 3 miesiącach, że niby towar uszkodzony i wcześniej naprawiany był i chce zwrot części kasy. Allegro po prostu pisze, że zachęca do skorzystania z POK , jeśli nie potrafimy się dogadać. Ja od początku dyskusji pisze, że nie przyjmuje, bo z jakiej racji