Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, proszę o informację czy mam zwracać koszty transportu osobą które dokonały zakupu, ja wysłałam przesyłkę a przesyłka nie została odebrana i do mnie wróciła, już dwa razy miałam taką sytuację na przełomie dwóch tygodni, w obu przypadkach zamawiający płacił za dostawę bez SMART tylko dodatkowo dopłacał. w gąszczu przepisów na allegro i wszelkich praw dla kupujących nie znalazłam informacji jak to wygląda dla sprzedających. Dziękuję za pomoc
W przypadku odstąpienia od umowy nieodebranej paczki zwracasz kwotę = towar + najtańsza wysyłka z oferty - koszt powrotu nieodebranej paczki, w przypadku zwrotu części zamowienia z odebranej paczki zwracasz tylko część kwoty za zwrócony towar bez kwoty za wysyłkę jeśli szło to jedną paczką
@Centrum_ANGEL juz Ci to tłumaczył @mdrogeria .
Jeśłi jesteś firmą i klientowi przysługuje konsumenckie odstąpienie od umowy ale:
Nie odbiera przesyłki i nie informuje o odstąpieniu - TOWAR POZOSTAJE JEGO WŁASNOŚCIĄ my w takim przypadku nie zwracamy nic. Odkładamy paczke na półeczke i spokojnie czekamy na kontakt klienta. W ubiegłym tygodniu klient poprosiłnas o wysyłke jego towaru który do nas wócił jako nieodebrany - na początku lutego.
Czasem klient kontaktuje sie i infromuje o odstąpieniu od umowy ( wystarczy jak da jasno do zrozumienia że już nie chce zakupu i rezygnuje) - wówczas zwracamy za towar + koszt wysyłki do klienta.
Natomiast towar w takim przypadku wraca do ponownej sprzedaży. W przypadku kiedy towar wrócił lecz klient nie odstąpił od umowy - w zasadzie nie możesz go ponownie sprzedac bo nie jesteś jego właścicielem
dziękuję, to jeszcze jak bym mogła prosić a mogę sama z siebie anulować oddać kasę i zapomnieć o sprawie ?
@Centrum_ANGEL a chcesz sobie po statystykach sprzedaży allegro polecieć?
@Centrum_ANGEL samemu to możesz anulować jak masz oczywisty błąd w cenie np oświadczenie woli np w ofercie zamiast 20000 wpiszesz 200zł i kupi wtedy wystosowujesz pismo powolujac sie na art chyba 84 kc o oczywistej omyłce i anulujesz zakup
@Centrum_ANGEL zgodnie z prawem - nie. Tylko kupującemu przysługuje prawo rozwiązania umowy
Zgodnie z praktyką - jeśłi tak zrobisz i nie trafisz na wrednego klienta to sie nic nie stanie. ( no chyba że trafisz na wrednego klienta )
a ile czasu taki towar może u mnie leżeć ? co potem z tym zrobić ?
@Centrum_ANGEL my generalnie trzymamy około roku. Mieliśmy rzypadki że klienci prosili o ponowną wysyłke po 6-8 miesiącach natomiast nie zdarzyło nam sie aby klient sie zgłosił powyżej roku.
A potem - co protokół utylizacji z przyczyną - koszt magazynowania przekroczył wartość produktu i paczka do kosza. Nawet nie trzeba tego księgować. Protokół robimy tylko na potrzeby klienta jeśłi by sie zdarzyło że by sie zgłosił po bardzo długim czasie.
Każdy ma trzymać 1 rok? a na jakiej podstawie skoro tak mocno się powołujesz na prawo trzymasz 1roak a nie np5?
@LEW433 reklamacja do przewoźnika o nie doręczenie paczki wynosi max 1 rok. Tu ci odpisze że paczki nie odebrano i sprzedawca ma podkładkę