Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, proszę o informację czy mam zwracać koszty transportu osobą które dokonały zakupu, ja wysłałam przesyłkę a przesyłka nie została odebrana i do mnie wróciła, już dwa razy miałam taką sytuację na przełomie dwóch tygodni, w obu przypadkach zamawiający płacił za dostawę bez SMART tylko dodatkowo dopłacał. w gąszczu przepisów na allegro i wszelkich praw dla kupujących nie znalazłam informacji jak to wygląda dla sprzedających. Dziękuję za pomoc
@Centrum_ANGEL Ta sprawa była już kilka razy poruszana na Gadane i członkowie społeczności wypowiadali się w tym temacie. Zachęcam Cię do zapoznania się np. z tym wątkiem.
Dzień Dobry, jakoś nie mogę znaleźć konstruktywnej odpowiedzi w tym temacie i dlatego piszę, będę wdzięczna za wypowiedzenie się w tym temacie a nie odsyłanie do.... niewiadomo czego i gdzie. Piszę na forum początkujących sprzedawców a takie odpowiedzi jak Pani nie pomagają w wdrożeniu się. Pozdrawiam Joanna
@Centrum_ANGEL dobra , mam trochę czasu to Ci wyłożę , podstawowe 2 sprawy dotyczące rodzaju transakcji i związanymi z tym obowiązkami jako przedsiębiorcy .
1. transakcja konsumencka czyli Ty jesteś przedsiębiorcą , a klient konsumentem - paczka wraca... . i co ? ...i nic , towar w dalszym ciągu należy do klienta , konsument może przenieść prawo do własności informując o tym sprzedawcę w określonym w ofercie terminie . W takim przypadku zobowiązany jesteś jako przedsiębiorca oprócz zwrotu za towar pokryć najniższy koszt nadania jaki klient miał do wyboru podczas zawierania transakcji .
Transakcja B2B / z zastrzeżeniem /, nie masz praktycznie żadnych obowiązków nakładanych przez Ustawodawcę ,rezygnację zakupu możesz przyjąć , ale jest to tylko Twoja dobra wola , kosztu dostarczenia pokrywać nie musisz .
Jak jeszcze masz wątpliwości .... wal śmiało .
dziękuję za super odpowiedź jak byś jeszcze mógł doprecyzować bo widzę że pojawiły się inne odpowiedzi o których nie pomyślałam a kto pokrywa koszty powrotu takiej paczki ? czyli koszt dostawy do klienta jemu zwracam bo wybrał najtańszy Orlen a kto płaci za jej powrót ? dodam że kupujący nie wybrał faktury ani się nie odezwał, nie anulował, nie napisał że się rozmyślił po prostu nie odebrał, przesyłka nie była w usłudze smart tylko płatna za transport normalnie. bardzo dziękuję
@Centrum_ANGEL kupujący pokrywa koszt zwrotu jak nie odebrał paczki o ile taki koszt zostanie ci naliczony przez przewoźnika bo na allegro np paczkomaty inpost nie mają to samo smart
@Centrum_ANGEL dla takich przypadków przez centrum wiadomosci allegro piszesz do kupującego twoja paczka wróciła albo opłacasz ponowne nadanie w kwocie x i koszt powrotu y albo odstępujesz od umowy przez allegro i koszt powrotu y odliczymy ci z kwoty zwrotu i tyle paczka spakowana lezy i czeka aż się ocknie. Na użytek ewentualnej dyskusji masz screena z wiadomością.
W skrócie. Wysyłkę już opłacił, nie odebrał, jego strata. Robiąc zwrotkę środków zubażasz tę kwotę o cenę przesyłki zwrotnej i odsyłasz środki. Przykładowo. Sprzedajesz laptopa za 200 zł. Wysyłkę opłacił kupujący, nie odebrał, więc wróciła. Kurier policzył 20 zł. za zwrot, więc 200-20=180. Oddajesz kupującemu 180zł.
czego nie wiesz ?
proste pytanie czy mam zwrócić koszty przesyłki czy nie ? kiedy kupujący nie odebrał paczki i ona do mnie wróciła.
Odpowiedź jest, koszt powrotu przesyłki ponosi kupujący jak takowy jest, Ty zwracasz koszt zakupu i najtańszą przesyłkę w danej ofercie. Jeżeli oczywiście następuje zwrot środków, może jednak kupujący opłacić powtórną wysyłkę.
@LEW433 nie wiemy czy klient odstąpił od umowy , a to bardzo istotne .
No nie wiemy i tu się wszystko komplikuje, możesz sobie takie przesyłki magazynować, ale zwracać środki.
@LEW433 daj na bardziej zrozumiały,,, ,, możesz sobie takie przesyłki magazynować, ale zwracać środki.,,
Za co ma zwracać środki ???!!! , nie ma rezygnacji , towar należy do klienta !!!
Witam, nie odstąpił to znaczy nie anulował ani nie napisał że nie odbierze po prostu się nie odezwał a paczka wróciła nieodebrana, już dwukrotnie miałam w ostatnim tygodniu taką sytuacją raz Inpost a teraz Orlen. w obu przypadkach kupujący jest osobą prywatną bez faktury i oba zakupy były bez zrobione bez usługi smart.
@Centrum_ANGEL piszesz wiadomość do klienta ,rzucasz paczkę w kąt i czekasz
@mdrogeria Zgadzam się ale z doświadczenia wiemy że tacy kupujący co nie odebrali przesyłek, po pewnym czasie zakładają dyskusję z powodu braku zwrotu środków, dlatego piszę że zwracasz i wówczas nie ma zakupu.
@LEW433 "piszę że zwracasz i wówczas nie ma zakupu." a potem przychodzi US i pyta dlaczego kupiłeś 100szt produktu a sprzedaleś 101 . 😉
Jeśłi nie masz odstąpienia nie masz jak zrobić dokumentacji zwrotu.
Albo ddrugi scenariusz :
Po dokonaniu zwrotu klient pisze że chce swój towar ponieważ on nie odstąpił od umowy
@_Likos_ zapomniałeś dodać że nie dość że chce towar to słusznie może zaklepać nega za to że decydujesz za niego
fantastyczna odpowiedź, tak zrobię 🙂 dziękuję