anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czas na zwrot pieniędzy klientowi

MAMY ROZWIĄZANIE!
az_shop
#9 Pomysłodawca

Witam ile mam czasu na zwrot pieniędzy klientowi? czy mam jakiś czas żeby zweryfikować towar?

Klient zgłosił zwrot i wysłał towar, otrzymałem go wieczorem z rana klient otwiera dyskusje że nie otrzymał pieniędzy. Napisałem że zaraz po sprawdzeniu przesyłki zlecamy zwrot, to dostałem pouczenia że mam według prawa natychmiast zwrócić pieniądze. Przecież chyba muszę sprawdzić czy towar jest cały? Jak to wygląda prawnie 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@az_shop masz prawo zwrócić pieniądze do 14 dni od momentu otrzymania odstąpienia, ale możesz wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

Po otrzymaniu przesyłki masz prawo sprawdzić jej stan, zanim dokonasz zwrotu. Ważne, by cały proces nie przekroczył ustawowego terminu.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów
az_shop
#9 Pomysłodawca

Ja napisałem że zwrot jest w trakcie weryfikacji a klient powołał sie na:

Witam, nie ma czegos takiego jak "czas potrzebny na weryfikacje zwrotu". Zgodnie z Polskim prawem, otrzymali Panstwo zwrot i oczekuje natychmiastowego zwrotu pieniedzy. Prosze sie zapoznac z tym linkime: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/ile-czasu-ma-sprzedawca-na-weryfikacj%C4%...

Czy mogę mu odpowiedzieć jakoś prawnie? Jutro bedą weryfikowane przesyłki i robione zwroty wpłat, chciał bym coś sensownego napisać

oznacz moderatorów
gdvorek
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

@az_shop jeśli potrzebujesz porady prawnej to zachęcam do kontaktu z odpowiednią instytucją. 

Powyżej odpowiedziałem na Twoje pytanie.

   Grzesiek
   Moderator
oznacz moderatorów
az_shop
#9 Pomysłodawca

ok dziekuję

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az_shop @Na zwrot środków masz maksymalnie 14 dni od momentu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy (zgłoszenia zwrotu). 
Czas ten liczy się od północy dnia następującego po dniu w którym zostało złożone oświadczenie. Jeśli 14 dzień przypada na dzień wolny od pracy to automatycznie liczy się kolejny dzień roboczy. 
Ze zwrotem możesz wstrzymać się do czasu otrzymania przesyłki - także jeśli zwrot dotrze do Ciebie np. 16 dnia po jego zgłoszeniu to masz prawo zapoznać się z tym zwrotem w rozsądnym czasie i dopiero wtedy bez zbędnej zwłoki zwrócić środki. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az_shop masz w ustawie i możesz mu przepis przytoczyć jak nie pasi to niech na drzewo zmiata

Art.  32.  [Zwrot przedmiotu świadczenia oraz płatności]
1.  Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
2.  Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3.  Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223

oznacz moderatorów
az_shop
#9 Pomysłodawca

dzięki, denerwujący są tacy klienci myślą że nikt nie będzie sprawdzał towaru i zaraz kasę wyśle. Najlepiej by im było jak tylko zgłosi zwrot i pyk już kasę ma oddaną, masakra

oznacz moderatorów