Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam ile mam czasu na zwrot pieniędzy klientowi? czy mam jakiś czas żeby zweryfikować towar?
Klient zgłosił zwrot i wysłał towar, otrzymałem go wieczorem z rana klient otwiera dyskusje że nie otrzymał pieniędzy. Napisałem że zaraz po sprawdzeniu przesyłki zlecamy zwrot, to dostałem pouczenia że mam według prawa natychmiast zwrócić pieniądze. Przecież chyba muszę sprawdzić czy towar jest cały? Jak to wygląda prawnie
@az_shop masz prawo zwrócić pieniądze do 14 dni od momentu otrzymania odstąpienia, ale możesz wstrzymać się ze zwrotem do czasu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
Po otrzymaniu przesyłki masz prawo sprawdzić jej stan, zanim dokonasz zwrotu. Ważne, by cały proces nie przekroczył ustawowego terminu.
Ja napisałem że zwrot jest w trakcie weryfikacji a klient powołał sie na:
Witam, nie ma czegos takiego jak "czas potrzebny na weryfikacje zwrotu". Zgodnie z Polskim prawem, otrzymali Panstwo zwrot i oczekuje natychmiastowego zwrotu pieniedzy. Prosze sie zapoznac z tym linkime: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/ile-czasu-ma-sprzedawca-na-weryfikacj%C4%...
Czy mogę mu odpowiedzieć jakoś prawnie? Jutro bedą weryfikowane przesyłki i robione zwroty wpłat, chciał bym coś sensownego napisać
@az_shop jeśli potrzebujesz porady prawnej to zachęcam do kontaktu z odpowiednią instytucją.
Powyżej odpowiedziałem na Twoje pytanie.
ok dziekuję
@az_shop @Na zwrot środków masz maksymalnie 14 dni od momentu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy (zgłoszenia zwrotu).
Czas ten liczy się od północy dnia następującego po dniu w którym zostało złożone oświadczenie. Jeśli 14 dzień przypada na dzień wolny od pracy to automatycznie liczy się kolejny dzień roboczy.
Ze zwrotem możesz wstrzymać się do czasu otrzymania przesyłki - także jeśli zwrot dotrze do Ciebie np. 16 dnia po jego zgłoszeniu to masz prawo zapoznać się z tym zwrotem w rozsądnym czasie i dopiero wtedy bez zbędnej zwłoki zwrócić środki.
@az_shop masz w ustawie i możesz mu przepis przytoczyć jak nie pasi to niech na drzewo zmiata
Art. 32. [Zwrot przedmiotu świadczenia oraz płatności]
1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223
dzięki, denerwujący są tacy klienci myślą że nikt nie będzie sprawdzał towaru i zaraz kasę wyśle. Najlepiej by im było jak tylko zgłosi zwrot i pyk już kasę ma oddaną, masakra