Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć.
Mam pytanie czy Allegro nie może wprowadzić automatycznego wstawiania komentarzy (pozytywnych) po np 14 dniach od zakończenia aukcji. Niezadowolony już by się odezwał, a olewający olewa i nie wystawia komentarza bo po co. Warto by to było poprawić bo sprzedający się stara i nawet komentarza za starania nie dostaje. A jak zabraknie sprzedających.....Amen
@andy7808 Powtórka, ten temat był tu kilka dni temu. Jest taka zakładka"Zgłoś swój pomysł". Masz tu opinie o komentarzach:https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/zasadno%C5%9B%C4%87-ocen/m-p/163046
Nie może i nigdy nie wprowadzi. Kupujący może ocenić transakcję do 90 dni. Wcześniej mógł ją ocenić bezterminowo, czyli mógł też ocenić podejście sprzedawcy do reklamacji, teraz już nie może po dłuższym czasie, co już jest znaczącym ograniczeniem. Nie sądzę, aby Allegro ograniczyło to bardziej.
Myślę, że wiele osób nie do końca zadowolonych też olewa komentarze. Jeśli jednak by wiedzieli, że automat wystawi w ich imieniu pozytywa to mogliby wystawić wcześniej komentarz, niekoniecznie pozytywny.
@andy7808 Nie jest tak do końca, czasem problemy się pojawiają nawet po miesiącu czy trzech co już nie raz można tu przeczytać. Nawet dziś ktoś pisał o złożonej reklamacji bez echa i zero odzewu ani kontaktu ze sprzedającym.
Poza tym, różne rzeczy wychodzą później u tych co sprzedają podróby lub lewe towary. Bez sensu byłoby aby taki miał z góry pozytywny komentarz a rzeczywistość się okazuje po miesiącu czy kilku 😉
Nie rozumiem jednej rzeczy z tymi komentarzami. Jest mnóstwo sprzedawców bez negatywnych komentarzy lub z taką małą ilością, ze nawet nie zaburzają im bardzo dobrych statystyk i reputacji.
Może to ktoś wyjaśnić?
Rozumiem, ze problemy mają Ci co sprzedają 2 lub 3 rzeczy miesięcznie, ale to nie jest ich główne źródło biznesu i zarobków, więc nawet ich to nie rusza jak mają słabszą opinię.
Zauważyłem też, że negatywne opinie są przede wszystkim za nieterminowe dostawy towaru oraz sprzedaż bubli i podróbek lub jakiegoś wybrakowanego towaru.
Komentarze na allegro to materiał na dobrą książkę.
Przy tylu komentarzach co mam teraz te negatywy już tak nie bolą. Ale na początku każdy negatyw wręcz przeżywałem, bo w żadnym nie zawiniłem, więc się nie dziwię gdy widzę tu codzienne kilka tematów o niesłusznych komentarzach.
Teraz już wiem, że niektórzy ludzie po prostu aż lubią sobie takiego negatywa dać bo tak. Wiem również, że interwencja w tej sprawie u Allegro nie ma sensu.
Każdy negatyw jaki otrzymałem był wystawiony bez kontaktu ze mną i to jest najgorsze, bo moi klienci zawsze po kontakcie są zadowoleni z rozwiązań jakie im proponuję i jeszcze nigdy po takim kontakcie nie dostałem negatywa.
Najczęściej są to negatywy typu po jednej gwiazdce za wszystko i bez komentarza, takie coś nie powinno mieć miejsca, każdy negatyw powinien być poparty komentarzem
W przeważającej części przypadków ludzie dają negatywa bo coś im nie działa (często jest tak, z to ich sprzęt nie działa lub nie umieją danej rzeczy poprawnie używać), a przecież ja za to nie odpowiadam. Nie rozumiem takiego czegoś, przecież mają możliwość reklamacji.
Część komentarzy jest też związana z tym, że ludzie nie odróżniają czasu wysyłki od dostawy i myślą że jak zamówią wieczorem lub w nocy to otrzymają to na drugi dzień bo przecież pisze 24h.
Mam nadzieję, że chociaż trochę ci nakreśliłem temat 🙂
@GREGOGK No masz w większości rację, bo różne powody są negatywnych opinii a często to sprawka konkrecji jak nie raz tu można zauważyć czytając różne problemy. Bo nie wierzę, aby normalny człowiek kupował coś tylko po to by zwracać nawet nie odbierając oraz wystawiając negatywne opinie czy oceny. To zwykle umyślne działania i to konkurencji lub w odwecie za coś.
Nie zgadzam się jednak co do tych wysyłek na dzień jutrzejszy. Nie trzeba takich ustawiać jeśli się wie, że nie da się ich zrealizować. Niestety niektórym się to udaje z powodzeniem. W większości ludzie się wściekają nie za to że nie otrzymali, tylko już zaczynają gdy widzą , ze przesyłka jeszcze nie została nadana w dniu następnym po zamówieniu. Miałem tak i wysłuchiwałem zmyślanych tłumaczeń, które można było doczytać w negatywnych komentarzach.
Ustawianie takiego czasu wysyłki i dostawy oraz niewywiązywanie się z tego, to "strzelanie sobie w kolano" Nie uznaje tłumaczenia, ze allegro komuś samo ustawia czas dostawy, bo wiem, ze sprzedawca sam ją sobie ustawia i może ustawić tak, aby nigdy nadanie nie było jego winą, a jedynie mogło być winą dostawcy co może reklamować i domagać się zwrotów poniesionych kosztów z tego tytułu.
Umowa to umowa, obowiązuje z przewoźnikiem w takim samym stopniu co konsumenta z przedsiębiorcą, za niewywiązanie się z danej umowy ma prawo składać reklamacje.
Klient w tym wypadku zawsze się wywiązuje w 100 % gdzie jest wymagana opłata przed wysyłką towaru. Nigdy nie wysyła tylko części opłaty lub opłaty w groszówkach albo innym towarze aby sprzedawca miał powody do problemów czy złości.
Więc uważam, ze spora część sprzedawców jest sobie sama winna negatywnych ocen i komentarzy a reszta sobie z tym radzi na tyle, ze nie zakłócają mu płynnej i skutecznej sprzedaży. Jeśli u kogoś tak nie jest, to pomoże mu tylko domaganie się sprawiedliwości a nie doraźne blokowanie ocen lub komentarzy bo obsmarować kogoś można w wielu miejsca a nie tylko na allegro. Trzeba eliminować powód i przyczynę a nie ich efekty 😉
@ZibiK30 "Nie uznaje tłumaczenia, ze allegro komuś samo ustawia czas dostawy, bo wiem, ze sprzedawca sam ją sobie ustawia" - no nie, sprzedający ustawia tylko czas wysyłki, czas dostawy wylicza sobie allegro (a i tak jest to czas przewidywany).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Może źle, się wyraziłem. Czyli czas wysyłki, ok. Więc trzeba by było liczyć dzień następny od zamówienia, Chyba, ze też liczą dzień zamówienia. No ja bym ustawiał tak aby nie był wcześniej niż dzień następny jeśli dla mnie byłoby to oczywiście możliwe. Nie ryzykowałbym tego samego dnia co zostało złożone zamówienie.
@ZibiK30 Jak ktoś ma ustawiony czas wysyłki na np. 24 godziny, to liczysz je od momentu zakończenia płatności (co masz w szczegółach zakupu w odpowiedniej zakładce). Jeśli w tym zadeklarowanym czasie sprzedający nie nada przesyłki, to jak najbardziej masz prawo mieć do niego o to pretensję.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Czyli praktycznie da się fizycznie nadać bez problemu w 24 godziny przesyłkę licząc godziny (24) jako czas nadania a nie czas dobowy względem daty.
Jaki czas liczy allegro przy wysyłce w ciągu 24 godzin? Przypuszczam, ze godzinowy a nie dobowy względem daty? Dopytuje, bo próbuję znaleźć realny problem sprzedawców w niewywiązaniu się deklarowanego czasu.
@ZibiK30 "Jaki czas liczy allegro przy wysyłce w ciągu 24 godzin?" - tak jak napisałem wyżej (co do minuty od momentu zakończenia płatności, tak samo jak w przypadku, gdy ktoś ma ustawione 2, 3 czy 5 dni na wysyłkę).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Czyli, żaden problem aby wysłać w ciągu tych 24 godzin dla tych co mają taką możliwość. Jeśli nie mają, to nie powinno takiej ustawiać.
Mi z tą wysyłką chodziło o to, że mimo iż wysłalismy w odpowiednim czasie który podajemy na aukcji to i tak dostalismy negatywa, bo np jeden Pan myślał, że jak zamówi poleconym ekonomicznym na drugi kraniec Polski to otrzyma go na drugi dzień od zamówienia i chociaż my się wywiązaliśmy z terminu wysyłki, co więcej Pan otrzymał zamówienie w terminie jaki był podany podczas zamówienia a i tak poszedł negatyw, w którym napisał, że nie otrzymał produktu w 24h. Co więcej, allegro oczywiście nie mogło usunąć tego komentarza, pomimo przesłania do nich linku do śledzenia, bo ( i tu nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać) niby nie wysłałem w 24h, gdyż minęło 25h od momentu zamówienia do momentu wprowadzenia paczki do systemu Poczty Polskiej 🙂
@GREGOGK Tak, jednak ma czas podany kiedy wysyłka i kiedy szacunkowy czas dostawy. Jeśli Wy zrobiliście wszystko jak trzeba to nie ma prawa mieć do was pretensji i możecie się starać o zmianę oceny tłumacząc mu jak to wygląda i co oznacza dla was inna ocena niż ta z 5 gwiazdkami.
Jeśli zawinił przewoźnik to reklamować usługę u przewoźnika w porozumieniu z klientem. Ten pierwszy raz jest najtrudniejszy i najbardziej pracochłonny oraz też trzeba by zainwestować w prawników. Potem to już rutyna w danym przypadku i tylko zgłaszać i obciążać dostawcę za niewywiązanie się z umowy.
Jeśli chodzi o tą godzinę różnicy, czyli 25 godzin po zamówieniu, no nic nie zrobisz, trzeba pilnować tego 😞
Oni się posiłkują minutą spóźnienia i jesteś na przegranej stronie. Jeśli idziesz na pocztę musisz się zabezpieczyć dokumentując godzinę oddania listu jeśli nie masz wpływu na to kiedy pracownik poczty wprowadzi przesyłkę do systemu a sam nie masz na to wpływu. Jak widać, wszyscy działają na "granicy" i tylko ten co jej nie przekroczy, może spać spokojnie.