anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy Allegro zwraca pieniądze w POK, nawet jak klient uszkodzi sam towar ?

MAMY ROZWIĄZANIE!
gienek19698
#9 Pomysłodawca#

Mam taki problem , sprzedałem używaną piłę spalinową prawie miesiąc temu ,kupujący po otrzymaniu założył dyskusję że piła jest uszkodzona ,uszkodzony był przewód paliwa ,zaproponowałem zwrot pieniędzy po odesłaniu ale klient się nie zgodził ,naprawił piłę sam w serwisie ale dyskusji nie zakończył . Teraz po prawie miesiącu klient zgłasza że piła jest zatarta ,zerwał się gwint świecy ,pękł pierścień i uszkodził cylinder .Odmówiłem zwrotu gdyż nie jest to z mojej winy ,raczej wina użytkownika który nie dokręcił świecy . Kiedy się nie zgodziłem na zwrot klient zgłosił do POK o rekompensatę z allegro ,co mogę teraz zrobić skoro już nie odpowiada w dyskusjii ? Allegro zwraca pieniądze nawet jak klient uszkodzi sam towar ?

oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35
kostas11
#21 Demiurg#

@gienek19698 rozpatrzyłeś reklamację, odpowiedziałeś na piśmie, to znaczy że nie wywiązałeś się z obowiązku, allegro przyzna zwrot i ściągnie z Ciebie 😞 Na przyszłość należy przyjąć towar sprawdzić, oddać do serwisu o opinię i dać odpowiedź kupującemu że sam uszkodził, a tak odmówiłeś i masz problem 😞

Allegro zwraca jak olejesz kupującego 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
gienek19698
#9 Pomysłodawca#

Ale w dyskusji kupujący sam twierdzi że nie dokręcił świecy po czym nastąpiło szereg awarii .Dyskusja była założona miesiąc temu z powodu przewodu paliwa ,wtedy chciałem przyjąć piłę z powrotem ale klient stwierdził ze sam naprawi. ,to było z mojej winy że nie zauważyłem ,reszta awarii jest ewidentnie z powodu błędów użytkownika .Teraz muszę przyjąć wrak piły i nie mam innego wyjścia ?

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@gienek19698 sam piszesz raczej, więc nie masz pewności, odniosłeś się oficjalnie do reklamacji ? Jak tak to czekaj na rozwój sytuacji, allegro nie musisz mu przyznać z POK a zawsze możesz się odwołać od decyzji Pok wtedy dokładniej przyjrzą się sprawie ale podstawą jest udowodnienie że to klient uszkodził a Ty nawet nie oglądałeś piły 😞

Od każdorazowej decyzji Allegro.pl w sprawie przyznania rekompensaty przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie do Senior Customer Experience Manager.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
gienek19698
#9 Pomysłodawca#

Ja to jestem tylko tego pewien, że to nie ja tej świecy nie dokręciłem ,piłę klient nosił dwa razy do serwisu na przeglądy gdyż chciał mieć piłę idealnie sprawną,gdyż pracuje na wysokościach ,być może ktoś tam nie dokręcił ,może pracownik ,ale na pewno nie ja ,piła była w stanie idealnym a muszę przyjąć wrak gdyż takie są wymogi allegro ?

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@gienek19698  Stan idealny, tylko uszkodzony przewód paliwa 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów
gienek19698
#9 Pomysłodawca#

Tak ,ale po wymianie przewodu za kilka złotych to już jest stan idealny ,prawda ? Bo po 15 letniej pile to też nie można się cudów spodziewać ,przecież jak nie pasowało mógł zwrócić ,ale w stanie takim jak mu wysłałem a nie w częściach.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@gienek19698 Tak to jest na Allegro. Jeśli nie uwzględnisz reklamacji, klient może strać się o rekompensatę z POK, a jeśli ją otrzyma, Allegro może od Ciebie wymagać zwrotu kosztów. Były tu opisywane podobne przypadki. Jeżeli nie zwrócisz pieniędzy, Allegro może zablokować Ci konto. Odpowiadasz za wady towaru z rękojmi.

oznacz moderatorów
gienek19698
#9 Pomysłodawca#

Ale jeśli klient zgłasza problem w dyskusji z powodu przewodu gumowego za 5 zł ,ale zwracać chce zatartą w częściach jako złom to ja takiej rękojmi to nie rozumiem ,coś tu nie halo.To wszystko to legalne na allegro ? 

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@gienek19698  Nie obraź się, ale pisanie o 15 letniej pile z uszkodzonym przewodem - stan idealny to trochę zaklinanie rzeczywistości. Może po prostu wyzionęła ducha ze starości.

_____________
Kama
oznacz moderatorów
gienek19698
#9 Pomysłodawca#

Tak ,tylko że gdybym to ja pracował jako arborysta na wysokościach do 30 m to nie kupował bym piły używanej 15 letniej tylko kupiłbym piłę nową i odpowiedniej marki. .Można taką piłę nazwać jako idealną ,ale nie do takich prac . Piły nowe też nie są bez wad ,wadą jest na przykład to że przypłynęła statkiem z Chin.

oznacz moderatorów
Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@gienek19698  I pewnie było tak, że gość przez miesiąc codziennie po kilka albo kilkanaście godzin przycinał drzewa i piła tego nie przeżyła 😃 

_____________
Kama
oznacz moderatorów
gienek19698
#9 Pomysłodawca#

Tego właśnie się też obawiam , pewnie spadła i ilość części pewnie się potroiła ,więc wedle przepisów allegro będę musiał zwrócić trzykrotnie więcej 🤣

oznacz moderatorów
gienek19698
#9 Pomysłodawca#

Nie jestem pewien czy klient zwróci tylko zatartą i w częściach bo pracuje w arborystyce więc może tylko spadła z 30 metrów ,ale co tam ,wszystko da się zwrócić przecież

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@gienek19698 nauczka na przyszłość, poczytać KC i będziesz znał swoje prawa, dam Ci w skrócie na przyszłość 🙂

Zwrotu nie musisz przyjmować jako osoba prywatna.

Reklamacje musisz rozpatrzyć, więc prosi się odesłać do siebie, wtedy sprawdzasz robisz ekspertyzę, wystawiasz pisemną odpowiedź i jesteś czysty, teraz nawet nie widziałeś piły i się domyślasz czy spadłą czy się zatarła czy utopiła 🙂

Będzie nauczka na przyszłość 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Reklamację może rozpatrzyć także bez odsyłania towaru. Może ją uznać lub odrzucić. Odesłanie towaru nie jest warunkiem rozpatrzenia reklamacji. Autor pisze, że otrzymał opis wady i reklamacji nie uznał.

oznacz moderatorów
gienek19698
#9 Pomysłodawca#

Też tak uważałem że mogę odrzucić bez odsyłania towaru ,szczególnie wtedy gdy klient wszystko opisuje w dyskusji ,nie ma w tym mojej winy . Ale to że klient może zwrócić się o rekompensatę z POK nawet jeśli sam uszkodził przedmiot to nie wiedziałem .Teraz jak by nie było muszę przyjąć zwrot tej piły nawet jeśli została ona zebrana szuflą z ziemi ,czy przejechana walcem .Chyba już nie ma różnicy czy przed odesłaniem czy po odesłaniu ja tą reklamację rozpatrzę

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@gienek19698 pewnie że możesz ale nie zawsze się tak da, sam teraz nie masz żadnych dowodów na odrzucenie reklamacji bo nie masz piły nawet jej nie widziałeś, i sam się zastanawiasz że może spadła z 30 metrów, więc jaką miałeś podstawę odrzucić reklamację ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów
gienek19698
#9 Pomysłodawca#

Klient twierdzi że wystrzeliła mu świeca uszkadzając gwint ,świeca może wystrzelić tylko gdy jest nie dokręcona ,mówi że świecę wymienił na nową i wiele innych części by mieć 100% pewności że padną w czasie pracy ,nie musiał tego robić ale wymienił ,przy okazji znalazł ten żałosny przewód który ponoć był uszkodzony,to też czy on był uszkodzony to tylko twierdzenie klienta . To że świeca nie była dokręcona nie może być moją winą wina jest tej osoby która tę świecę wymieniała .Gdy świeca uszkodziła gwint ,opiłki wpadając do cylindra spowodowały pęknięcie pierścienia , a resztki pierścienia wyrobiły głębokie rysy na cylindrze . Gdzie tu jest moja wina ?

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@gienek19698 jak wywala świecę to piła staje a nie chodzi dalej tym bardziej jak ciął, nie masz jej w ręku więc nie wydawaj opinii 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów