Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam taki problem , sprzedałem używaną piłę spalinową prawie miesiąc temu ,kupujący po otrzymaniu założył dyskusję że piła jest uszkodzona ,uszkodzony był przewód paliwa ,zaproponowałem zwrot pieniędzy po odesłaniu ale klient się nie zgodził ,naprawił piłę sam w serwisie ale dyskusji nie zakończył . Teraz po prawie miesiącu klient zgłasza że piła jest zatarta ,zerwał się gwint świecy ,pękł pierścień i uszkodził cylinder .Odmówiłem zwrotu gdyż nie jest to z mojej winy ,raczej wina użytkownika który nie dokręcił świecy . Kiedy się nie zgodziłem na zwrot klient zgłosił do POK o rekompensatę z allegro ,co mogę teraz zrobić skoro już nie odpowiada w dyskusjii ? Allegro zwraca pieniądze nawet jak klient uszkodzi sam towar ?
Ale z głębokimi rysami to piła nawet by nie odpaliła ,nie mogły być wcześniej . Jeśli piła jest na wysokich obrotach to jeszcze kilkanaście razy obróci wałem dopóki się zatrzyma,druga sprawa to to ,że piła po zakupie była w serwisie na przeglądzie ,mechanik musiał mierzyć ciśnienie w komorze cylindra ,skoro było w normie to nie było rys na cylindrze . Oczywiście to każdy mechanik potwierdzi lecz ekspertyza kosztuje ,a nie wiem czy to coś pomoże gdy już jest wniosek do POK o rekompensatę ,nie ma innego wyjścia jak zwrócić pieniądze ,choć nie tylko o pieniądze mi chodzi lecz o sam fakt że w każdy sposób można robić w bambuko sprzedającego . Wszystko jest opisane w dyskusji ,każdy nawet mniej doświadczony mechanik przyzna mi rację ,klient dwukrotnie w ciągu tego miesiąca nosił piłę na przeglądy i żaden z mechaników usterek nie zauważył ?
pośpieszyłeś się w osądach - jak umiesz i jestes pewiem to możesz odrzuć reklamację bez oglądania sprzętu
ale tak się nie robi
generalnie Kupujący powinien odesłać sprzęt - tu sprawdzasz sprzęt i np: zanosisz na ekspertyzę do serwisu i reklamację odrzucasz pisemnie posiłkując się tą opinią
trafiłeś na osobę która ewidentnie nie umie używać lub niechlujnie używa sprzętu
jeżeli uważasz że ekspertyza jest za droga to napisz niech odeśle sprzęt a ty zwrócisz pieniądze i tyle
Ale czy to by coś zmieniło gdybym postąpił inaczej czyli tak jak Pan pisze ? Gdybym przyjął zwrot ,zrobił ekspertyzę która by wykazała winę złego użytkowania ,natomiast klient mimo wszystko nadal zgłosił prośbę o rekompensatę z POK ,zmieniło by to coś ? Nadal musiałbym zwrócić pieniądze . To jest idealna metoda na nadużycia ze strony kupujących i jeszcze allegro w tym pomoże . Wygląda na to że mogę sobie kupić czajnik bezprzewodowy ,od razu po otrzymaniu zgłosić reklamację poprzez założenie dyskusji ,że pokrywka się nie domyka ,ale jak sprzedawca poprosi o zwrot czajnika to powiem że pokrywkę sam naprawię ,ale sporu nie zamykam przez miesiąc albo dwa aż czajnik mi się znudzi ,albo się spali ,jak się nie spali to mogę mu w tym pomóc ,następnie zwrócić towar sprzedawcy ,ponieważ przecież wcześniej zgłaszałem problemy z czajnikiem . Taka spotkała , to jest właśnie odzwierciedlenie mojego przypadku z piłą . Najgorsze jest to że nie wiem jak przed tym się bronić na przyszłość ,zgodziłem się już na zwrot ,taką ekspertyzę mogę załatwić ,ale nie wiem co mi to da,co dalej z tym robić ,odmowa zwrotu gotówki nic nie pomoże
@gienek19698 sam sobie robisz pod górkę. Fakt ze Allegro staje po stronie kupujacych, ale pamiętaj że POK to ich pieniądze i nie zwracają ich tak na lewo i prawo.
1. Sytuacja z przewodem. Poprosiłeś o odesłanie. Uznałeś zwrot. OK. Klient sam naprawił bez pytania Ciebie o zdanie - czyli już postąpił źle bo ty nie wiesz jaka była naprawa, nie miałeś nad nią kontroli, nie wiesz jaka była ingerencja ( ew. podstawa do odrzucenia reklamacji).
2. Posypało się wszystko. Kupujący wystąpił o POK. Odmówiłeś zwrotu - OK. Nie musisz ich przyjmować jako osoba prywatna, oraz minął czas. Jeżeli zgłosił reklamację - inna sprawa. Każ mu odesłać na własny koszt, Obejrzyj, ew. ekspertyza - i sam zdecyduj. Z tego co rozumiem to raczej odrzucisz. Wtedy go o tym poinformuj ( cały proces to max 14 dni bo inaczej reklamacja z automatu jest uznana !) i poproś o przelanie pieniędzy za wysyłkę zwrotną.
3. Allegro nie daje pieniedzy z POK z automatu jak tu niektórzy twierdzą, tudzież za nie uznanie reklamacji. Allegro nie jest stroną reklamacji. Ale przyznaje zwroty za nie odpowiedzenie na reklamację, bądź "olanie" kupującego. Nie rób tego.
4. N-letnia piła raczej nie jest "idealna" masz nauczkę. Na przyszłość opisuj dokładniej i wyłącz rękojmię.
@pinsplash Super poradnik, jak olać kupującego 🙂
Ale mylisz zwrot z reklamacją i nie doceniasz POK 🙂
Czas 14 dni na rozpatrzenie nie dotyczy prywatnie sprzedających 🙂
Reklamację już odrzucił 🙂
Nie mylę zwrotu z reklamacją ,cały czas piszę o reklamacji ,kupujący mi reklamował wężyk a nie zatarcie ,zwraca mi piłę na podstawie reklamacji wężyka ,w częściach zajechaną ,to samo z czajnikiem ,reklamacja na podstawie zgłoszonego wcześniej przypadku z pokrywką ,ale że spalona ? szczegół ,na dole podczas dyskusji jest na niebiesko napis ,,Rekompensata z POK" klikasz ,wypełniasz i sprzedawca piekli się z wypłatą gotówki.
@gienek19698 bez interpunkcji się pogubiłem...
@gienek19698 To nie było do Ciebie, to było do @pinsplash 🙂
Ale ja nie olałem kupującego ,mój średni czas odpisywania to 12 minut ,dyskusja trwa już prawie miesiąc . Mój błąd że nie zgodziłem się na zwrot od razu ,ale kupujący tak szczegółowo opisał całą sytuację że wina kupującego jest ewidentna ,nie spodziewałem się że jest możliwość zgłoszenia do POK nawet w takiej sytuacji kiedy się samemu zawiniło .
@gienek19698 a co mówi Allegro w dyskusji?
Allegro pisze z automatu żeby się dogadać ,nikt konwersacji nie czytał
@gienek19698 zgłoszenie do POK nie nie znaczy że kupujący dostanie 😉 Poczekaj na decyzję od której możesz się odwołać podając korespondencję gdzie kupujący przyznaje się że uszkodził przeanalizują sprawę ponownie 🙂
Od każdorazowej decyzji Allegro.pl w sprawie przyznania rekompensaty przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie do Senior Customer Experience Manager.
Tak, wystarczy spojrzeć, co to jest ten Senior Customer Experience Manager. 🙂
ja nie wiem
a po polskiemu to już nie łaska napisać co to jest już ten senior - widać że ktoś z allegro ma w głowie czasy zaborów i prl
kiedyś modnie było pisać po rosyjsku bo takie wojska stały u nas, a teraz
stoją inne, więc ktoś chce się podlizywać
ciekawe w jakiej walucie ten Senior Customer Experience Manager
ma płacone
Troszeczkę mnie to uspakaja ,ponieważ wiem że jak allegro zwróci to oznacza że mogą być problemy z kontem ,nawet blokada konta . Klient już nie chce całej sumy tylko 70% wartości ,to co zepsuł odliczył od ceny a resztę odeśle w częściach .Dziwny ten kraj .
@gienek19698 Nie dziwny, tylko źle się do tego zabrałeś 😞