Czy mimo, że jestem prywatnym sprzedawcą to muszę przyjąć zwrot jeżeli zaznaczyłem możliwość zwrotu?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeśli dodałeś możliwość zwrotu to znaczy że zrzekłeś się prawa do odmowy przyjęcia zwrotu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Noooo tylko że w związku z art. 22 KC kupujący jest konsumentem tylko wtedy kiedy kupuje od przedsiębiorstwa, a nie od osoby prywatnej. Kupującym przysługuje tylko prawo do reklamacji albo gwarancji. kupujący i konsument to nie to samo. I to nie ważne co jest zaznaczone na ofercie. Nie miałem się jak zrzec odmowy do przyjęcia zwrotu jeżeli takiego nie może być na pierwszym miejscu,
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Konsument czy nie konsument nie ma tu kompletnie nic do rzeczy.
Dodając do oferty informację o możliwości zwrotu zrzekasz się prawa do odmowy jego przyjęcia a samo wyrażenie zgody na zwrot jest opcjonalne i dobrowolne.
„I to nie ważne co jest zaznaczone na ofercie.”
Jest dokładnie odwrotnie.
„Nie miałem się jak zrzec odmowy do przyjęcia zwrotu jeżeli takiego nie może być na pierwszym miejscu,”
Przepisy nie zabraniają przyjęcia zwrotu przez osobę prywatną a zwyczajnie nie nakładają obowiązku jego przyjęcia.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby zgodę na przyjęcie zwrotu wyrazić i umieścić ją w treści oferty.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Client:101192822 masz rację ale allegro ma to w zadzie bo u nich regulamin ich smarta jest ponad prawem polskim i jak masz obiekcje to owszem wygrasz w sądzie za jakieś 3 lata pomijam oczywiście fakt że tam coś takiego jak ustawę konsumencką i kc pewnie z 1% personelu zatrudnionego czytał ze zrozumieniem
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeżeli napisałes w ofercie że przyjmujesz zwrot to nie ma o czym dyskutować, przyjmujesz.