Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@rutkowskiAGD kliknij trzy kropki przy zwrocie i zobacz jaki generuje się formularz ? ale jak był niezgodny to jest w opcji odstąpienie 🙂
@kostas11 tam jest podział
ale na stronach informacyjnych allegro nie ma
ja nigdy nie zwracałem sprzętu skąd mam znać nowomowę allegro
dlaczego w informacjach przesyłanych sprzedawcom przez allegro usuwane są słowa reklamacja czy odstąpienie od umowy?
celowe działanie serwisu?
@RED szkoda pisać, staram się już unikać dyskusji na temat tego bałaganu 😞 a potem się dziwić że konsument myśli że ma 14 dni na reklamacje, niech mi dadzą dane tego co to wymyślił to mu sprezentuje statuetkę, pomysł dekady 😄
@kostas11 e tam - polecam odwróconą nagrodę pieniężną od uokik
za pomysł dekady - utrudnianie zwrotów
Jest odstapienie
Skoro wyjaśnione!🤔
@rutkowskiAGD jak Ci wygenerowało coś takiego w pdf
To nie ma co dyskutować masz odstąpienie 😄
Tak odstąpienie i to rodzi kolejna patologię bo w przypadku jeśli towar nosi ślady użytkowania a był używany to mogę pomniejszyć zwracane środki i chyba też klientowi nie o to chodzi
Tak z pewnością nie będzie zadowolony a to może się skończyć"wojenką".😁
@rutkowskiAGD tak masz rację, możesz potrącić 🙂
Art. 34.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.
Dzięki za odpowiedź
Dopytaj kupującego i zachowaj odpowiedź, moim zdaniem ewidentnie reklamacja.
I znowu zaczyna się edukacja dla sprzedawców:
- zwrot towaru to po prostu odesłanie towaru przez klienta do sprzedawcy - beż żadnych zobowiązań
- przy zwrocie towaru - kupujący powinien zaznaczyć powód zwrotu - np. reklamacja lub odstąpienie od umowy
- jeśli to odstąpienie od umowy - zwracasz kupującemu koszty, możesz obniżyć kwotę zwrotu o koszt zużycia towaru (kupujący ma prawo zapoznać się z towarem jak w sklepie stacjonarnym)
- kupujący zgłasza reklamację - musisz ustosunkować się do niej w wymaganym terminie, rozpatrujesz reklamację pozytywnie lub negatywnie. Allegro nic do tego nie ma, musisz tylko rozpatrzyć reklamację.
- nie mamy wglądu do Twoich aukcji - nie wiemy, czy sprzedajesz dobry towar, czy tanią chińszczyznę.
Ja to wszystko wiem .Tak jak napisałem sprzedający zgłosił zwrot zaznaczył towar niezgodny ( sztućce ranią usta podczas jedzenia) według allegro i ich regulaminu jest to zwrot odstapienie od umowy , dla nas jest reklamacja , bo jeżeli faktycznie coś takiego się wydarzyło to stało się podczas użytkowania przedmiotu czyli wada wykryta podczas użytkowania.Czy sztućce są dobrej czy słabej jakości 90% procent pochodzi z Chin .Dziękuję za Twoją odpowiedź.
@rutkowskiAGD A ja tutaj nie widzę zasadności reklamacji. Przecież zarówno nożem jak i widelcem skaleczyć się można, chyba nikt takich wątpliwości nie ma.
Można zrozumieć żal kupującego że sztućce są wykonane mało starannie i łatwiej się można skaleczyć, ale niestety coś za coś, tanio więc gorsza jakość, ostre krawędzie. Więc klient odstępuje od umowy bo najpierw kupił tanią tandetę - no i teraz zmienił zdanie, rozmyślił się.
Tutaj pozostaje niewyjaśniona sprawa higieny: czy takie pokrwawione sztućce można zwracać? Pewnie można ale co z tym potem zrobić? Sprzedać kolejnemu?
@rutkowskiAGD w takich sytuacjach jeśli masz wątpliwość jakie jest roszczenie kupującego najlepiej abyś się z nim skontaktował. Nawet gdyby zaznaczył powód reklamacyjny, a czas na odstąpienie by nie minął, to mógłby odstąpić od umowy.
Podany przez Kupującego powód sugeruje raczej, że chce odstąpić od umowy i otrzymać zwrot wpłaty. Nie liczy na naprawę czy wymianę sztućców.
Dziękuję za odpowiedź. A co w sytuacji gdy okaże się ,że sztućce były używane i żadna wada nie wystąpiła?
@rutkowskiAGD Po weselu wypada odesłać wyposażenie ... 😁
Polak potrafi.