Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Klientka zakupiła towar 14.06.2023 o 18.54, towar dostała 16.06.2923. Zgłosiła zwrot nie pasuje mi 28.06.2023 i tego dnia status zwrotu był "przesyłka gotową do nadania". Dzisiaj 11.07.2023 dopiero wysłała towar, czy mogę odmówić przyjęcia przesyłki oraz zwrotu pieniędzy za towar. Cała sytuacja trwała prawie miesiąc. Moim zdaniem to jest bardzo długi okres na zwrot oraz działanie na szkodę sprzedającego. Nie mam pewności czy towar w tym czasie nie był używany. Proszę o wyczerpujące informacje oraz radę. Pozdrawiam
@jakzadarmo1 Jeśli sprzedałeś jako firma to nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu - kupujący zmieścił się w terminach.
Masz prawo do obniżenia zwracanej kwoty - tylko jeśli towar faktycznie utracił na wartości.
Dziękuję za odp.
@jakzadarmo1 niestety trafiłeś na "Grażynę Biznesu". Oczywiście jak ktos jest niezadowolony (wolno mu) to od razu odsyła i po kłopocie. Na 99% obstawiam że używała przedmiot. ALE zmieściła się w ustawowych granicach ( 14 dni na zgłoszenie zwrotu i 14 na odesłanie). Teraz czekaj i sprawdź towar jak przyjdzie. Jeżeli będzie nosił ślady użytkowania, tzn pomniejszyła się jego wartość możesz jej to potrącić ze zwrotu.
Tylko jak obliczyć zużycie towaru. Masz jakiś pomysł?
Porównanie z ceną używanych w podobnym stanie.
Dziękuję
Takie niestety są realia. Ma 14 dni na zgłoszenie zwrotu i potem kolejne 14 dni na odesłanie od momentu zgłoszenia zwrotu. Odsyłanie towarów używanych to niestety częsta praktyka ostatnio i sądząc po jej zachowaniu to pewnie taki dostaniesz. Opcje masz 2. Pierwsza to grzecznie oddać kasę i wliczyć koszty takich akcji w ceny. Drga to obniżyć kwotę zwrotu o wartość zużycia towaru (nie mniej niz 1zł). W opcji drugiej musisz się liczyć z komentarzem, a przy małej ich ilości to może być duży problem... Allegro ma to gdzieś i na ich pomoc nie licz. Chyba ze klientka negatywa wystawi nieregulaminowego to jedyna opcja zdjęcia przez allegro. Ale wtedy też może wystawić ponownie bez opisu i to pozostawią... Zawsze wtedy można jej przedsądowe wezwanie wysłać itp...
Zobaczę jak przyjdzie przesyłka, jaki stan. Czy kurier jako świadek, czy samo oceniam stan towaru. Towar był nówka, niestety to mebel.
@jakzadarmo1 Nagrywaj proces otwierania paczki ! aby nie mieć zarzutów że ew. ty uszkodziłeś.
Dziękuję, za podpowiedź
@jakzadarmo1 sprzedawaj dalej za darmo zobaczymy jak długo pociągniesz , klientka zmieściła się w obowiązujacych ramach czasowy , zapewne pobawiła suie sprzętem poszpanowała , a teraz odda ... takie życie
Kto powiedział, że sprzedałam za darmo? Nazwa, to nazwa, tyle w tym temacie. To się okaże czy się pobawiła, czy nie. Mam nadzieję, że nie.
@jakzadarmo1 w Twoim listingu ,aż zielono od ,, supercena ,, . Teraz do rzeczy , masz prawo obniżyć kwotę zwrotu klientce jeśli będzie ku temu powód ,prawo owszem , ale tu jest allegro ,umniejszenie zwrotu skończy się dyskusją oraz odpowiednią oceną , stracisz smarta , a w skrajnym przypadku zablokują Ci konto , masz mało ocen , 1 negatyw Cię pogrąży . Zrobisz jak będziesz uważał ,piszę to bo jesteś świeży i uważam ,że powinieneś to wiedzieć .
Dziękuję za odpowiedź
@jakzadarmo1 Masz prawo obniżyć ale tylko jak się zmniejszyła wartość towaru po odesłaniu, i to realnie.
Dziękuję za odpowiedź, jutro się dowiem w jakim stanie jest towar.
@jakzadarmo1 zmniejszasz kwotę zwrotu o zużycie na podkładkę albo szukasz w necie podobnej oferty za używkę albo wystawiasz na aukcję i za ile się sprzeda tyle oddajesz
Dzięki za odpowiedź
@jakzadarmo1 Ale nie wiesz czy kupujący używał, najpierw zobacz zwrot, kupujący moze Ci wystawić "gwiazdki" i komentarz. Ale o tym wiesz.😁