anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dodaanie Faktury do zamówinia a wysyłka Faktury do klienta

TwojeZabawkii
#2 Obserwator#

W moich zamówieniach dodałam Fakturę dla wszystkich klientów którzy chcieli ją otrzymać. Wydawało mi się, że z automatu klient ją otrzyma. Ale mam już 2 informacje, że nie otrzymali Faktury. Dlaczego? To samo z numerem przesyłki dodaje ładnie w Allegro świeci na czerwono, że jest dodana a klient nie dostaje e-mail z informacją o numerze przesyłki dlaczego? Czy to ja robię coś źle?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@TwojeZabawkii może mieć wyłączone powiadomienia mailowe z Allegro i nie dostanie ich wtedy.

Co do faktury VAT w zamówieniach to duża część klientów jest zdziwiona, że takie coś istnieje. Dzisiaj jedna klientka nam dyskusję założyła z zapytaniem "gdzie jakikolwiek dowód zakupu"? I zaskoczona, że od chwili wysyłki ma go do pobrania w zamówieniu na Allegro.

oznacz moderatorów

TwojeZabawkii
#2 Obserwator#

A gdzie mogę sprawdzić czy mam włączone powiadomienia z Allegro.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@TwojeZabawkii podaj proszę numery zamówień, do których dodałaś faktury, a kupujący zgłosili, że ich nie dostali. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

TwojeZabawkii
#2 Obserwator#

Przykładowy Numer zamówienia: 43488c00-7ac4-11ed-8d11-f31dd9a845ff

Fakturę musiałam dodać w odpowiedzi na wiadomość od Pani.

oznacz moderatorów

tomsyty
#10 Popularyzator#

To jest niestety dosyć częsta przypadłość. Klienci są przyzwyczajeni że dostają faktury wysyłane przez automaty na adres mailowy kupującego podany przez Allegro lub w odpowiedzi na maila o sprzedaży, a więc przechodzi to przez Centrum Wiadomości na stronie Allegro. Spora część z nich pewnie ma podanego do Allegro jakiegoś "śmieciowego" maila na którego trafiają dziesiątki niechcianych wiadomości i nawet go nie sprawdzają - wszystko przecież mają na stronie Allegro. Problem w tym że opcja pobierania faktury jest ukryta w bardzo zagłębionym podmenu i jest przez to bardzo nieintuicyjna, a mail wysyłany przez Allegro "Twoja faktura za zakup od..." nie pojawia się w Centrum Wiadomości.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

zgadzam się, dokopać się do faktury jest dosyć ciężko i też mamy sygnały od klientów, którzy nie są w stanie namierzyć miejsca, z którego mają ją pobrać.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@TwojeZabawkii dziękuję! Poprosiłam o sprawdzenie tej sytuacji i dam znać, gdy tylko otrzymam odpowiedź! 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

z doświadczenia wiem, że gdyby wysłać kupującemu fakturę mailem, umieścić na allegro, dołączyć wersje papierową lub zdjęcie na telefon to zawsze ktoś się trafi z tekstem nie otrzymałem faktury

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@TwojeZabawkii przeanalizowaliśmy zamówienie o numerze, który podałaś i według naszego systemu kupujący nie zaznaczył na formularzu opcji dostawy i zapłaty checkboxa "Chcę fakturę VAT". 

Jeśli chodzi o faktury i dokumenty sprzedażowe, które może dołączyć sprzedający mamy 3 sytuacje:
  1. Kupujący zaznaczył "Chcę fakturę VAT" i wybrał adres fakturowy zawierający NIP
  2. Kupujący zaznaczył "Chcę fakturę VAT" i wybrał adres bez NIPu (taka faktura na osobę prywatną potrzebna jest np. w bankach przy rozliczaniu kredytu)
  3. Kupujący nie zaznaczył "Chce fakturę VAT"
W pierwszej i drugiej sytuacji takie zamówienie na liście zamówień u sprzedającego jest oznaczone jako "Wymaga faktury VAT".
Sama faktura po dodaniu jest skanowana przez nasz antywirus i wysyłana jest do kupującego na maila oraz jest dostępna w szczegółach zamówienia. Od dodania faktury przez sprzedającego do widoczności jej (na mailu lub w szczegółach zamówienia) zazwyczaj mija nie więcej niż kilka minut.

W przypadku trzeciej sytuacji sprzedawca ma możliwość, ale nie jest to obowiązkowe, dołączyć dowód zakupu (np. zwykły paragon) w formie elektronicznej. Jako że nie jest to obowiązkowe w takiej sytuacji nie wysyłamy e-maila, dowód zakupu dostępny jest tylko w szczegółach zamówienia.
Zamówienie którego dotyczy zgłoszenie to właśnie trzeci przypadek - kupujący nie zaznaczył, że chce fakturę VAT, a sprzedający dodał dowód zakupu, który nie jest wysyłany na maila.
W te sytuacji jeśli rzeczywiście uważasz, że jest problem z fakturami to podaj proszę numer innego zamówienia, do którego kupujący zaznaczył fakturę, a nie dowód zakupu.

 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

tomsyty
#10 Popularyzator#

Trzeba jeszcze dodać że opcja pobrania faktury nie jest dostępna w aplikacji mobilnej - link "Pobierz fakturę" jest tylko w przeglądarce.

oznacz moderatorów