anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dwa zakupy od jednej osoby-jedna wysyłka...

AURC
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry.Osoba kupiła na moich aukcjach dwa przedmioty na dwóch aukcjach i zostały jej naliczone dwa koszty przesyłki,jako że są to bardzo malutkie przedmioty uznałam że bardziej w porządku wobec kupującego będzie wysłanie obu rzeczy w jednej przesyłce(wysyłka allegro inpost),zwróciłam przelewem jeden koszt wysyłki.Dopiero dzisiaj,po zastanowieniu się pomyślałam że druga rzecz będzie "wisiała" jako przedmiot nie wysłany ponieważ wydrukowałam jedną etykietę i oba przedmioty "poszły" w tej jednej kopercie.Co w takiej sytuacji mogę zrobić żeby drugi przedmiot nie pozostał jako nie dostarczony?

 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

Client:44052296
#21 Demiurg#

@AURC  możesz przypisać numer innej wysyłki z inpost ale chyba to i tak musi być unikatowy numer

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Fair, fajnie ale nie pomyślałaś że kupujący może domagać się wysyłki drugiego przedmiotu!! Oczywiście nie musi tak być ale....różnie bywa.🤔              Informuję, że formularz o zwrot środków za niewykorzystaną etykietę można wypełniać przez co najmniej rok od wygenerowania etykiety.

W celu uzyskania zwrotu środków za etykietę wygenerowaną przez Managera Paczek należy wysłać formularz ze strony: https://inpost.pl/formularz-kontaktowy w temacie kontaktu wybierając: "Chcę otrzymać zwrot środków za niewykorzystaną etykietę lub kod nadania". Środki zostaną zwrócone na konto w Managerze Paczek maksymalnie do 14 dni.

Zaznaczam również, że w przypadku Klientów z podpisaną umową o świadczenie usług kurierskich przez InPost, nie ma konieczności zgłaszania niewykorzystanych etykiet, gdyż nienadane przesyłki nie są fakturowane.
Ale InPost zwraca za nie wykorzystaną etykietę:

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Co ty znowu wypisujesz, a raczej kopiujesz i wklejasz? Przecież wydrukowana została tylko jedna etykieta, poza tym na Lokalnie za niewykorzystaną etykietę sprzedający nie płaci. Opłata jest pobierana dopiero po włożeniu przesyłki do paczkomatu. Ojej.

oznacz moderatorów

AURC
#7 Wielbiciel#

Skorzystałam z formularza,na razie nie mam odpowiedzi,czekam,ale dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Może pomoże to usunąć jak poprosisz klienta by anulował tę pozycję która ci wisi. Jak sprzedajesz małe przedmioty to ustaw sobie większą ilość na jedno zamówienie ,ci klienci co umieją czytać to potrafią też połączyć wtedy zamówienie na jedną wysyłkę.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@AURC Nic nie rób, niech sobie wisi jako niedostarczony. Na Lokalnie w niczym Ci to nie przeszkadza. Ważne, że kupujący otrzymał to co kupił i zapłacił mniej za przesyłkę. Bez przesady - chyba o to chodzi, a nie o podporządkowanie się komunikatom bezmyślnego systemu Allegro.

oznacz moderatorów

BrickWorkshop
#11 Animator#

Zwracam jeszcze uwagę, że Allegro pobiera prowizję nie tylko od ceny zakupu, ale również od kosztów wysyłki. W przypadku kiedy jedna z przesyłek nie jest wykorzystana i Sprzedający zwraca środki Kupującemu, powinien mailowo zwrócić się do Allegro o zwrot prowizji od kosztów wysyłki zwracanych Kupującemu. Nie dzieje się to automatycznie, nie ma do tego nawet żadnej funkcji aby przez jedno kliknięcie poprosić o zwrot. Dzieje się tak dlatego, że wiele osób nie zdaje sobie sprawy że w takiej sytuacji Allegro powinno zwrócić prowizję a zwrot nie jest zautomatyzowany, tylko trzeba się prosić. Dzięki temu Allegro ma dodatkowe źródło dochodów...

oznacz moderatorów

CHECINIAKI
#15 Entuzjasta#

Też zauważyłam ten problem. Zastanawia mnie dlaczego Allegro nie oddaje automatycznie prowizji za niewykorzystaną wysyłkę, skoro oddajemy kupującemu całą kwotę za tę przesyłkę, jak mamy odzyskać prowizję ? W moim przypadku to 11%.

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@CHECINIAKI @BrickWorkshop Skonsultowałam tę sytuację i nie ma takiego naliczenia saldach sprzedających jak prowizja od kosztów dostawy. Jest prowizja do sprzedaży, która obejmuje prowizję od kosztów dostawy (w przypadku, kiedy kupujący zapłacił także koszt dostawy). 

Podstawą naliczenia prowizji od sprzedaży jest wartość towaru + koszt dostawy (o ile taki koszt zapłacił kupujący). W momencie, gdy jest przyznawany rabat transakcyjny, to jest zwracana cała prowizja, która została naliczona do danego zakupu. 

oznacz moderatorów

BrickWorkshop
#11 Animator#

To jest półprawdy, ponieważ w sytuacji kiedy sprzedaż dochodzi do skutku a wysyłka przedmiotu jest np z innymi przedmiotami dla których była wydrukowana inna etykieta, gdzie w tym przypadku nie wykorzystujemy środków na transport które wpłacił Kupujący, i w takiej sytuacji zwracamy je Kupującemu, to nie można ubiegać się o rabat transakcyjny bo na stronie nie ma takiej funkcji. Trzeba w takiej sytuacji prosić się mailowo o zwrot 🙂 Więc problem jest, a niewielu Sprzedających zdaje sobie z tego sprawę. Problem niekorzystny dla Sprzedających, korzystny dla Allegro. Ten kto nie zorientuje że należy wystąpić mailowo o zwrot traci pieniądze których pobranie przez Allegro jest niezgodne z regulaminem, ponieważ zgodnie z tym co Pani pisze to  "Podstawą naliczenia prowizji od sprzedaży jest wartość towaru + koszt dostawy" po zwrocie = 0zł. Więc prowizja powinna być pobrana tylko i wyłącznie od wartości towaru. Czy to czysty przypadek czy to metoda na dodatkowe niezgodne z regulaminem i prawami logiki dochody dla Allegro?

oznacz moderatorów

BrickWorkshop
#11 Animator#

@ko_alka doczekamy się jakiejś odpowiedzi?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@BrickWorkshop Rozumiem, że chodzi o sytuacje marginalne — sprzedający wysyła produkt w jednej paczce, chociaż kupujący zapłacił za dwie. W takim układzie należałoby dostosować swoje cenniki dostaw i liczbę sztuk w paczce do swojego asortymentu i możliwości. O zwrot możesz się ubiegać mejlowo, jak sam napisałeś. 

oznacz moderatorów