Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, dostałam informację że 17 lutego sprzedawcy mają obowiązek dodania nr telefonu do ofert i każdy kupujący dostanie go po zakupie. Jest wielu sprzedawców którzy z wielu przyczyn posiadają kontakt mailowy z klientami. Co w takiej sytuacji? Czy są tutaj sprzedawcy którzy tak mają?
@petinek_pl Ten wymóg będzie obowiązywał tylko oferty z substancjami lub mieszaninami, które stwarzają zagrożenie. Jeśli jesteś producentem lub dystrybutorem takich towarów, to będziesz musiał udostępnić takie dane.
To nie było podane w mailu, była informacja że dotyczy ogółu. Prosze zatem o doprecyzowanie w wiadomości takich kwestii, to ważna informacja.
@petinek_pl było 🙂
Jeśli sprzedajesz audiobooki i ebooki, szkodliwe substancje, napoje energetyczne lub jeśli chcesz sprzedawać kolekcjonerskie tablice rejestracyjne | Wprowadzimy zmiany na liście towarów zakazanych i dopuszczonych warunkowo. SPRAWDŹ |
W opisach ofert z produktami tego rodzaju (na przykład chemia gospodarcza, środki ochrony roślin, farby, rozpuszczalniki itp.) będziemy wymagać tych spośród poniższych informacji, które powinny się znaleźć na etykiecie danego produktu:
Podstawa: względy bezpieczeństwa (artykuł 14.1 regulaminu Allegro, litera h).
Przegapiłabym ten komunikat. Jak Allegro będzie to egzekwować? Czy w ogóle będzie? Dotyczy to również producentów/dystrybutorów z Allegro Lokalnie którzy sprzedają np. swoje rękodzieło? Ciężko to widzę, choćby w dziale świec, gdzie część nawet nie wie jaką mieszaninę (świece) sprzedaje, mimo że sami ją robią. O karcie charakterystyki coś tam słyszeli, ale już UFI potrafią mylić z UFO. Jak do tej pory, widziałam tylko 2 oferty w których był podany wyłącznie nr UFI, który laikowi kompletnie nic nie mówi, ponieważ nie umieścili w opisie piktogramów ani haseł ostrzegawczych, dotyczących w dużej mierze możliwości wystąpienia reakcji alergicznej skóry i szkodliwego działania na organizmy wodne. Pewnie sobie uzupełnią w wymaganym czasie. Produkty typu Domestos, farby czy rozpuszczalnik, to sprawa jasna ale cała reszta. Ciekawe... Sama nie raz kupiłam świeczkę która nawet obowiązkowej etykiety CLP nie miała.
To nie to, dostałam mail że od 17 lutego wymagane będzie podanie pełnych danych z numerem. Nie pisało że dotyczy wybranych działów. Zaznaczone było abym podała takie dane jak najszybciej a nie sprzedaję powyższych produktów.
Przesyłam treść tego maila: "
|
|
|
@w_kiwi To nie to , w mailu wyraźnie napisane jest j.w. - KAŻDY SPRZEDAWCA
Napisałam z zapytaniem do konsultanta ale oczywiście odpowiedź jaką dostałam to skopiowana treść tego maila bo przecież nikt nie potrafi odpowiedzieć 🙂
Dziękuję moderatorom za zignorowanie odpowiedzi. Czyli rozumiem,że stwierdzenie "Każdy sprzedawca" mnie nie dotyczy mimo że w mailu tak było. Zatem jako dowód zapisuję wypowiedź powyżej, że chodzi tylko o niektóre działy.
Po raz kolejny zgłaszam,że otrzymuję kolejne maile odnosnie tego że jeśli nie poda się nr telefonu, zawiesicie konto sprzedawcy... powyżej pisaliście @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ że to dotyczy tylko szczegolnych kont na co odpowiedziałam,że NIE BO straszycie mailowo że dotyczy każdego i zignorowaliście moje wiadomości. Po raz kolejny wklejam treści maili: "
17 lutego wszedł w życie Akt o Usługach Cyfrowych (Digital Services Act). To rozporządzenie Unii Europejskiej, które zmieniło niektóre zasady korzystania z platform internetowych takich jak Allegro.
Jednym z wymagań, które nakłada na nas to rozporządzenie, jest otrzymanie od każdego przedsiębiorcy odpowiednich danych. Aby świadczyć nasze usługi zgodnie z prawem, musimy dostać od Ciebie między innymi numer telefonu do kontaktu. Przekażemy go kupującym w mejlu po zakupie oraz wyświetlimy w zakładce O sprzedającym – jeśli podajesz tam innego numeru telefonu.
|
Jeśli nie dostaniemy od Ciebie niezbędnych danych w ciągu roku od wejścia w życie Aktu o Usługach Cyfrowych, czyli do 17 lutego 2025 – zgodnie z tym rozporządzeniem będziemy musieli zawiesić świadczenie naszych usług wobec Ciebie. |
@petinek_pl typowe akcje na allegro, najpierw coś **piiip**zielą, a potem naprawiają
mimo, że ustawa konsumencka wymaga w klauzulach informacyjnych podania nr telefonu i rzetelnych danych sprzedawcy to allegro te dane chowa w zakładkach, a nr telefonu przekazuje dopiero po zakupie kupującemu.
Teraz gdy kolejny akt prawny potwierdza te informacje ślą do sprzedawców maile jak powyżej, napisane w sposób by jak najmniej zaszkodzić serwisowi - stąd ogólność i treść nic nie mówiąca
@petinek_pl rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) wymaga od wszystkich sprzedających podania numeru telefonu. Według DSA sprzedający może korzystać z platformy – takiej jak Allegro – dopiero po tym, jak przekaże wymagane przez DSA informacje, w tym właśnie numer telefonu. Ma on 12 miesięcy na podanie tych danych.
Odpowiadając więc na Twoje pierwsze pytanie, sprzedający wciąż może się kontaktować z klientami głównie e-mailowo, natomiast ma obowiązek podania numeru telefonu.
@la_nika pisaliście powyżej gdy zgłosiłam ten temat,cyt." @petinek_pl Ten wymóg będzie obowiązywał tylko oferty z substancjami lub mieszaninami, które stwarzają zagrożenie. Jeśli jesteś producentem lub dystrybutorem takich towarów, to będziesz musiał udostępnić takie dane. " Wprowadzacie w błąd, mailowo straszycie a później piszecie,że to nie dotyczy wszystkich sprzedawców. Teraz znowu co innego.
@la_nika poza tym jest wiele sklepów które kontaktują się jedynie w drodze mailowej, wszystkie zbanujecie? Mail to również forma kontaktu i bezpieczna dla sprzedawcy. Dodatkowo dlaczego poza obowiązkiem podania telefonu jeszcze będziecie bez zgody sprzedawcy wysylac po zakupie ten telefon mailowo każdemu klientowi tak jakby mało było że będzie udostępniony ogólnie,po co żeby dodatkowych problemów przysparzać sprzedawcom? To już jest przesada, wystarczy że trzeba go będzie podać na stronie. Potem klienci będą wydzwaniać z awanturami bo po to głownie ludzie dzownią,nie odbierze się i już polecą negatywy kolejne..
@petinek_pl tak jak zaznaczyliśmy w wiadomościach e-mailowych oraz powiadomieniach na ten temat wynika to z rozporządzenia Unii Europejskiej, nie jest to nasz pomysł.
Jeśli sprzedający nie poda tych informacji, to będziemy musieli zawiesić świadczenie naszych usług względem niego.
@la_nika nie, podanie telefonu na stronie to co innego, ale nie musicie go rozsyłać do klientów w osobnych mailach to nie jest wymóg. Ponad to nie dostałam odpowiedzi dlaczego wcześniej,powyżej otrzymałam przekłamaną odpowiedź że nie dotyczy to wszystkich.
@petinek_pl dostosowaliśmy się do rozporządzenia Unii Europejskiej, a wprowadzone zmiany zostały przeanalizowane i skonsultowane z Działem prawnym. Nie musisz się do nich dostosowywać, jednak wówczas nie będziemy mogli świadczyć usług.
Przepraszam, że na początku roku otrzymałaś inną odpowiedź.
Przepisy są jasne.
Kup kartę z numerem specjalnym tylko dla allegro, nagraj w niej wiadomość, że ze względów technicznych prosisz o kontakt mailowy i tyle.
Niestety ale stanowisko podane przez @la_nika jest prawidłowe