anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

E-nadawca - kiedy to średniowiecze zacznie porządnie działać?!

Janirka
#12 Orędownik#

Cześć, od lutego walczę z tworzeniem się etykiet pocztowych na Baselinkerze. Korzystam z umowy własnej, i oferuję kupującym dwie formy dostawy: Allegro Kurier Pocztex oraz Allegro Odbiór w punkcie Pocztex.

Przy próbie tworzenia przesyłki Pocztex 2.0 Kurier / Allegro Kurier Pocztex / Allegro Odbiór w punkcie Pocztex otrzymuję informację że Poczta wycofała usługi Kurier48 oraz Kurier24, i żeby teraz wybierać Pocztex 2.0 Kurier etc. No i nie działa. Problem wraca jak Boomerang, bo średnio raz na parę dni, wszystkie zamówienia musimy robić przez e-nadawcę. Integracja była usuwana i dodawana kilkukrotnie. Tokeny odświeżone. Nic nie działa. Co robić?!  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Nie rozumiem wspierania i zmuszania do współpracy z tak paździerzową i peerelowskim instytucją jaką jest PP, z którą notorycznie są tylko problemy, a jakość usług na każdym etapie, pozostaje na tym samym niskim poziomie niezmiennie od lat. Od jakości usług w okienku, poprzez cały proces dostarczania przesyłki, aż po czas jej dostarczenia, jakby dalej konno przewozili paczki. 

_______
Kamila
oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

Client:111643463
#9 Pomysłodawca#

@Janirka Nie znam Baselinkera, ale w dodatkowych usługach (jeżeli Baselinker oferuje funkcjonalność ich zaznaczania) dodaj "pocztex" lub "Pocztex" (coś takiego). I proszę, działa, magia. 🙂

Dodam, że to nie jest wina Poczty Polskiej, tylko Allegro.

oznacz moderatorów

PIKeRn
#10 Popularyzator#

Po pierwsze, to z tego co się orientuję Elektroniczny Nadawca ma zostać zastąpiony nowym narzędziem po wdrożeniu nowego oprogramowania PP, co ma nastąpić pod koniec roku.

Obecny system istotnie jest bardzo przestarzały i jego logika jest dość niedzisiejsza.

Natomiast wszystkie problemy jakie opisujesz wyglądają na problemy z Baselinkerem, a konkretniej z integracją. U mnie żaden problem nie występuje, wszystko się odbywa przez WebAPI. 

oznacz moderatorów

Client:111643463
#9 Pomysłodawca#

@PIKeRn Problem jest z Allegro, nie z Baselinkerem czy PP. Allegro wymyśliło i wyklepało na poczekaniu zmiany w integracji żeby wspierać Pocztex 2.0 rozwalając kompletnie logikę a nawet przecząc własnym dziwnym zmianom z jesieni zeszłego roku. Do wsparcia Pocztex 2.0 trzeba wybrać usługę dodatkową "Pocztex". Tak się dzieje w formularzu wysyłki na portalu, tak też reaguje REST API (WebAPI na SOAP już dawno nie istnieje). Bez zaznaczonej usługi dodatkowej API próbuje stworzyć przesyłkę bazując na Pocztex 48, którego już nie ma. Dlatego jak mówię - Allegro nawaliło, nikogo praktycznie nie poinformowało ani nie udokumentowało tego paradoksu.

Gdyby Allegro zachowało logikę jak trzeba i faktycznie dokonało pełnej konwersji z Pocztex 48 na Pocztex 2.0 bez dziwactw to by problem nie występował. Przesiedziałem z tym problemem dziesiątki godzin i wymieniłem masę maili z Pocztą. To jest w 100% wina Allegro, które w sposób absolutnie amatorski radzi sobie ze zmianami. 

oznacz moderatorów

PIKeRn
#10 Popularyzator#

To jest lepsze, niż myślałem! 😄

Ja nie korzystam z WzA, dlatego mnie zdziwiło, że niby z API Pocztexu coś nie tak, bo wedle moich danych wszystko działa.

BTW. SOAP chyba dalej działa. Nie jestem pewien, ale na pewno tracking dalej udostępniają i to pełniejszy, niż po REST (np. "WER Warszawa" zamiast "Terminal Przeładunkowy"). 

oznacz moderatorów

Client:111643463
#9 Pomysłodawca#

@PIKeRn Jeżeli SOAP działa to jest naprawdę dziwne, bo mieli je wyłączyć w 2020 bodajże. 0.0

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

ja importuję bezpośrednio do EN, wszystko śmiga bez problemów od lat. Moim zdaniem import tych paczek jest dużo lepiej dopracowny niż generowanie przesyłek przez Wza np. DPD, gdzie trzeba wpisywać wymiary, wagę i brakuje dopisku co dokładnie jest sprzedawane. W EN nie ma takich problemów.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:111643463
#9 Pomysłodawca#

@mikeza Wybacz, ale temat dotyczy integracji z systemami sprzedażowymi. Wysłać przez EN to każdy sobie może, tylko nie ma tutaj integracji z resztą systemów do sprzedaży.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

nie wiem, czy każdy sobie może wysłać, bo jeśli nie masz umowy z pocztą to nie skorzystasz z EN. Autorka postu nie tylko wspominała o integracji, ale przede wszystkim objechała pocztę jak coś najgorszego na świecie, więc chyba mogę się wypowiedzieć w tym temacie, bo współpracuję z nimi 20 lat i nigdy nie miałem takich problemów jak opisywane na forach z DPD, UPS, one box itd.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Z EN da się korzystać bez umowy. Trzeba jednak wtedy opłacać nadane przesyłki gotówką lub kartą przy nadaniu. 

Integracja z Baselinerem też działa.

oznacz moderatorów