Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jestem sprzedającym, - klient kupuje towar z przesyłką allegro smart dpd, opłaca , dostaje towar, odstępuje od umowy , zgłasza zwrot, zwraca i dostaje kwotę obciążającą za zwrot od DPD 11,99 tytułem opłata za zwrot przesyłki. Jednocześnie mam zapis że koszty przesyłki zrwotnej pokrywa kupujący.
- jeśli oddam kwotę zakupu pomniejszoną o 11,99 to są problemy z odzyskaniem prowizji bo nie została oddana cała kwota, więc takie rozwiązanie jest złe.
- pytanie moje dotyczy jak to zrobić aby odzyskać prowizję i obciążyć kosztami zwrotu kupującego jeśli kupił on towar z oznaczeniem smart DPD, gdzie zwrot nie jest darmowy (poprosić o dopłatę do przesyłki pod groźbą nie zwrócenia kwoty za zakup czy jak ???? )
@Dystans_com_pl Jeśli klient kupuje towar w opcji Smart, to zawsze ma darmowy zwrot.
@Dystans_com_pl Zgodnie z tym, co napisał xyz - Kupujący ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Gwarantuje mu to Allegro Smart!
W Twoich ofertach również jest widoczna taka informacja:
Zwróć zatem Kupującemu wszystkie koszty, a następnie złóż wniosek o rabat transakcyjny.
NUMER NADANIA:
00359007738715986938
NAZWA USŁUGI DODATKOWEJ:
Zwrot przesyłki
KOD:
PP_N5_ZWROT
NUMER ZAMÓWIENIA:
ca4a84e1-e86e-11eb-8199-2bee0ddf507f
@aragil ty chcesz mnie uczyć?
Allegro przy zakupach Smart gwarantuje darmowy zwrot, jest to napisane w regulaminie usługi.
Gdy kupujący nie odbierze towaru, także nie można go obciążać kosztem przesyłki zwrotnej. Zgodnie z stanowiskiem UOKiK, klient może odstąpić od umowy przed odebraniem towaru i może go nie odebrać, a wtedy można go obciążyć kosztem powrotu paczki w takiej wielkości, jaką klient zapłaciłby odsyłając paczkę po jej odebraniu. Przy Smarcie po jej odebraniu i odesłaniu zapłaciłby zero zł.
@aragil Mogę ciebie sporo rzeczy nauczyć, ale tylko odpłatnie, oczywiście wystawie f-vat.
Gdzie w regulaminie allegro jest podane ze koszt przesyłki Smart nieodebranej przez kupującego pokrywa sprzedawca, poproszę podać punkt?
W odpowiednej Ustawę jasne podane kto pokrywa koszty zwrotnej i brak wzmianki ze to sprzedawca, proszę czytać ze zrozumieniem:
@aragil a tyć pinformował klienta ?? widzę tylko informację o bezpłatnym zwrocie w ramach
,, smart ,,
tak ,w regulaminie.
@aragil Jak zwykle nic nie rozumiesz, tak jak nie rozumiałeś w innym wątku czasu na rozpatrzenie reklamacji.
Wiesz gdzie ja mam twoje faktury?
W regulaminie Smrt masz napisane jak byk, że kupujący ma darmowy zwrot po odebraniu towaru, a na stronie UOKiK masz napisane jak byk, że przed odebraniem i po odstąpieniu od umowy kupujący płaci za powrót paczki tyle, ile zapłaciłby po jej odbiorze i odesłaniu, czyli przy Smarcie zero zł.
Zrozumiałeś?
A gdzie o tym pisze UOKiK poszukaj sobie sam. Może znajdziesz, choć wątpię 🙂
@xyz96 Jeszcze raz:
Gdzie w regulaminie allegro jest podane ze koszt przesyłki Smart nieodebranej przez kupującego pokrywa sprzedawca, poproszę podać punkt?
W Ustawę jasne podane kto pokrywa koszty zwrotnej i brak wzmianki ze to sprzedawca, może masz inna Ustawę ?
@aragil Jak zwykle nic nie rozumiesz, tak jak nie rozumiałeś w innym wątku czasu na rozpatrzenie reklamacji.
Wiesz gdzie ja mam twoje faktury?
W regulaminie Smrt masz napisane jak byk, że kupujący ma darmowy zwrot po odebraniu towaru, a na stronie UOKiK masz napisane jak byk, że przed odebraniem i po odstąpieniu od umowy kupujący płaci za powrót paczki tyle, ile zapłaciłby po jej odbiorze i odesłaniu, czyli przy Smarcie zero zł.
Zrozumiałeś?
A gdzie o tym pisze UOKiK poszukaj sobie sam. Może znajdziesz, choć wątpię 😄
Po zdaniu "Proszę podać punkt" nie stawiaj znaku zapytania - to błąd 🙂
Znak zapytania powinien być wcześniej.
Rozumiesz, że stanowisko UOKiK jest nadrzędne przed regulaminem Allegro?
@xyz96 Jeszcze raz:
Gdzie w regulaminie allegro jest podane ze koszt przesyłki Smart nieodebranej przez kupującego pokrywa sprzedawca, poproszę podać punkt?
W Ustawę jasne podane kto pokrywa koszty zwrotnej i brak wzmianki ze to sprzedawca, może masz inna Ustawę ?
@aragil z tobą jest dyskusja jak z d. w nocy.
Tak, konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również przed otrzymaniem towaru. W takiej jednak sytuacji przedsiębiorca – jeżeli wysłał już zamówiony przez klienta produkt – ma możliwość obciążenia go kosztami , które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru (odstąpienie od umowy)
Zrozumiałeś, że po odbiorze towaru i jego odesłaniu w opcji Smart, kupujący zapłaciłby zero zł i taką kwotą możesz go obciążyć? Nie zrozumiałeś, ale to nie moja wina 🙂
Nigdy tego nie zrozumiesz.
@xyz96 Sprzedawca nie jest strona w przesyłkach Smart (nie pobiera opłat od kupujących za Smart),nawet nie może reklamować przesyłki bez pełnomocnictwa , dlatego jeszcze raz:
Gdzie w regulaminie allegro jest podane ze koszt przesyłki Smart nieodebranej przez kupującego pokrywa sprzedawca, poproszę podać punkt?
@aragil Nawet tego nie rozumiesz. Sprzedawca jest stroną umowy przy zakupach w opcji Smart. To on Smart udostępnia. Sprzedawca jest też odpowiedzialny za przesyłkę przy zakupach Smart. Sam sobie poszukaj podstawy prawnej - zapewniam, istnieje taka. I nie pytaj mnie głupio po raz dziesiąty o regulamin Allegro, bo stanowisko UOKiK w tej kwestii jest znacznie ważniejsze. W regulaminie nie musi być napisane wszystko, a to, co nie jest napisane, wyjaśnia UOKiK. Cytat masz wyżej.
@xyz96 Ciebie jest bardzo daleko do zrozumienia prostej rzeczy:
@aragil Nic nie rozumiesz.
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy
Ponosi, o ile nie ma darmowego zwrotu Smart. Jeśli ma taki zwrot, sprzedawca może go obciążyć kosztem powrotu paczki w takiej wysokości, jaką poniósłby konsument po jej odebraniu i odesłaniu, a po odebraniu przy Smarcie poniósłby koszt ZERO zł i taką kwotą można go obciążyć.
125 raz tego tłumaczyć nie zamierzam.
@xyz96 O,w Ustawie jest wzmianka o allegro Smart? Niestety nie widzę, może przytoczysz ten artykuł.
Teoretycznie tak, lecz sprzedający jest obciążany kosztami zwrotu przez DPD a później przez allegro, co czyni że nie jest to darmowy zwrot a w regulaminie zwrotu ja mam informację że koszt przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący. Więc są dwa sprzeczne regulaminy, więc nie rozwiązuje to sytuacji.