anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak obciążyć klienta za koszt zwrotu przesyłki allegro smart DPD

Dystans_com_pl
#7 Wielbiciel#

Jestem sprzedającym, - klient kupuje towar z przesyłką allegro smart dpd, opłaca , dostaje towar, odstępuje od umowy , zgłasza zwrot, zwraca i dostaje kwotę obciążającą za zwrot od DPD 11,99 tytułem opłata za zwrot przesyłki. Jednocześnie mam zapis że koszty przesyłki zrwotnej pokrywa kupujący.

- jeśli oddam kwotę zakupu pomniejszoną o 11,99 to są problemy z odzyskaniem prowizji bo nie została oddana cała kwota, więc takie rozwiązanie jest złe.

- pytanie moje dotyczy jak to zrobić aby odzyskać prowizję i obciążyć kosztami zwrotu kupującego jeśli kupił on towar z oznaczeniem smart DPD, gdzie zwrot nie jest darmowy (poprosić o dopłatę do przesyłki pod groźbą nie zwrócenia kwoty za zakup czy jak ???? ) 

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

xyz96
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Dystans_com_pl Zgodnie z tym, co napisał xyz - Kupujący ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Gwarantuje mu to Allegro Smart!
W Twoich ofertach również jest widoczna taka informacja:

ko_alka_0-1632987410420.png

Zwróć zatem Kupującemu wszystkie koszty, a następnie złóż wniosek o rabat transakcyjny

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#
 
Allegro Smart nie zawsze  gwarantuje darmowy zwrot ,przy nieodebraniu przesyłki przez kupującego Poczta Polska pobiera opłatę za zwrot przesyłki: 
 
Poczta Polska - opłaty dodatkowe

 

NUMER NADANIA:

00359007738715986938

NAZWA USŁUGI DODATKOWEJ:

Zwrot przesyłki

KOD:

PP_N5_ZWROT

NUMER ZAMÓWIENIA:

ca4a84e1-e86e-11eb-8199-2bee0ddf507f

-10,99 zł
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil ty chcesz mnie uczyć?

Allegro przy zakupach Smart gwarantuje darmowy zwrot, jest to napisane w regulaminie usługi.

Gdy kupujący nie odbierze towaru, także nie można go obciążać kosztem przesyłki zwrotnej. Zgodnie z stanowiskiem UOKiK, klient może odstąpić od umowy przed odebraniem towaru i może go nie odebrać, a wtedy można go obciążyć kosztem powrotu paczki w takiej wielkości, jaką klient zapłaciłby odsyłając paczkę po jej odebraniu. Przy Smarcie po jej odebraniu i odesłaniu zapłaciłby zero zł.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@aragil  Mogę ciebie sporo rzeczy nauczyć, ale tylko odpłatnie, oczywiście wystawie f-vat.

Gdzie w  regulaminie allegro jest podane ze koszt przesyłki  Smart nieodebranej przez kupującego pokrywa sprzedawca, poproszę podać punkt?

 

W odpowiednej Ustawę jasne podane kto pokrywa koszty zwrotnej i brak wzmianki ze to sprzedawca, proszę czytać ze zrozumieniem:

 

Art.  34.  [Zwrot rzeczy przez konsumenta]
 
2. 
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@aragil  a tyć pinformował klienta ?? widzę tylko informację o bezpłatnym zwrocie w ramach

,, smart ,,

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

tak ,w regulaminie.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Jak zwykle nic nie rozumiesz, tak jak nie rozumiałeś w innym wątku czasu na rozpatrzenie reklamacji.

Wiesz gdzie ja mam twoje faktury?

W regulaminie Smrt masz napisane jak byk, że kupujący ma darmowy zwrot po odebraniu towaru, a na stronie UOKiK masz napisane jak byk, że przed odebraniem i po odstąpieniu od umowy kupujący płaci za powrót paczki tyle, ile zapłaciłby po jej odbiorze i odesłaniu, czyli przy Smarcie zero zł.

Zrozumiałeś?

A gdzie o tym pisze UOKiK poszukaj sobie sam. Może znajdziesz, choć wątpię 🙂

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96  Jeszcze raz:

Gdzie w  regulaminie allegro jest podane ze koszt przesyłki  Smart nieodebranej przez kupującego pokrywa sprzedawca, poproszę podać punkt?

 

W Ustawę jasne podane kto pokrywa koszty zwrotnej i brak wzmianki ze to sprzedawca, może masz inna Ustawę ?

 

Art.  34.  [Zwrot rzeczy przez konsumenta]
 
2. 
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil  Jak zwykle nic nie rozumiesz, tak jak nie rozumiałeś w innym wątku czasu na rozpatrzenie reklamacji.

Wiesz gdzie ja mam twoje faktury?

W regulaminie Smrt masz napisane jak byk, że kupujący ma darmowy zwrot po odebraniu towaru, a na stronie UOKiK masz napisane jak byk, że przed odebraniem i po odstąpieniu od umowy kupujący płaci za powrót paczki tyle, ile zapłaciłby po jej odbiorze i odesłaniu, czyli przy Smarcie zero zł.

Zrozumiałeś?

A gdzie o tym pisze UOKiK poszukaj sobie sam. Może znajdziesz, choć wątpię 😄

Po zdaniu "Proszę podać punkt" nie stawiaj znaku zapytania - to błąd 🙂

Znak zapytania powinien być wcześniej.

Rozumiesz, że stanowisko UOKiK jest nadrzędne przed regulaminem Allegro?

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96  Jeszcze raz:

Gdzie w  regulaminie allegro jest podane ze koszt przesyłki  Smart nieodebranej przez kupującego pokrywa sprzedawca, poproszę podać punkt?

 

W Ustawę jasne podane kto pokrywa koszty zwrotnej i brak wzmianki ze to sprzedawca, może masz inna Ustawę ?

 

Art.  34.  [Zwrot rzeczy przez konsumenta]
 
2. 
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil z tobą jest dyskusja jak z d. w nocy.

Tak, konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również przed otrzymaniem towaru. W takiej jednak sytuacji przedsiębiorca – jeżeli wysłał już zamówiony przez klienta produkt – ma możliwość obciążenia go kosztami , które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru (odstąpienie od umowy)

Zrozumiałeś, że po odbiorze towaru i jego odesłaniu w opcji Smart, kupujący zapłaciłby zero zł i taką kwotą możesz go obciążyć? Nie zrozumiałeś, ale to nie moja wina 🙂

Nigdy tego nie zrozumiesz.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96 Sprzedawca nie jest strona w przesyłkach Smart (nie pobiera opłat od kupujących za Smart),nawet nie może reklamować przesyłki bez pełnomocnictwa , dlatego jeszcze raz:

Gdzie w  regulaminie allegro jest podane ze koszt przesyłki  Smart nieodebranej przez kupującego pokrywa sprzedawca, poproszę podać punkt?

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Nawet tego nie rozumiesz. Sprzedawca jest stroną umowy przy zakupach w opcji Smart. To on Smart udostępnia. Sprzedawca jest też odpowiedzialny za przesyłkę przy zakupach Smart. Sam sobie poszukaj podstawy prawnej - zapewniam, istnieje taka. I nie pytaj mnie głupio po raz dziesiąty o regulamin Allegro, bo stanowisko UOKiK w tej kwestii jest znacznie ważniejsze. W regulaminie nie musi być napisane wszystko, a to, co nie jest napisane, wyjaśnia UOKiK. Cytat masz wyżej.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96 Ciebie jest bardzo daleko do zrozumienia prostej rzeczy:

Art.  34.  [Zwrot rzeczy przez konsumenta]
 
2. 
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
 
Reszta to interpretacje bez prawomocnych wyroków Sadowych.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Nic nie rozumiesz.

Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy

Ponosi, o ile nie ma darmowego zwrotu Smart. Jeśli ma taki zwrot, sprzedawca może go obciążyć kosztem powrotu paczki w takiej wysokości, jaką poniósłby konsument po jej odebraniu i odesłaniu, a po odebraniu przy Smarcie poniósłby koszt ZERO zł i taką kwotą można go obciążyć.

125 raz tego tłumaczyć nie zamierzam.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96 O,w Ustawie jest wzmianka o  allegro Smart? Niestety nie widzę, może przytoczysz ten artykuł.

oznacz moderatorów

maxr01
#18 Luminarz#

 @xyz96 - sugeruję Ci, że zanim coś opublikujesz, to przeczytaj to i sprawdź, czy odnosi się do założonego wątku. Sprawa była bardzo prosta i łatwa do rozwiązania - sprzedawca zwraca koszty zakupu, a jeśli kupujący ma jakieś obiekcje odnośnie zawartej z Allegro umowy na przesyłki SMART - to zgłasza je do Allegro.

Wybierasz sobie do odpowiedzi albo zapisy regulaminu Allegro, albo zapisy z ustaw, albo decyzje UOKiK - w zależności od tego, co Ci pasuje - a tak nie można.

Piszesz np.:

"Rozumiesz, że stanowisko UOKiK jest nadrzędne przed regulaminem Allegro?"

Do tego dołączyłbym jeszcze zapis prawny - że odstąpienie od umowy przez kupującego powoduje, że jest uznawana za "niebyłą".

Czyli:

Klient dokonuje zakupu 5 szt. tego samego przedmiotu po 10 zł za szt., koszt transakcji to 50 zł, ma darmową wysyłkę SMART przez Paczkomat InPost, potem zwraca 4 szt., nawet bez powodu.

W świetle prawa, wszelkich ustaw i decyzji UOKiK zawarł umowę na kwotę 10 zł i obowiązują go warunki transakcji od tej kwoty, czyli koszt wysyłki 11,49 zł.

W stanowisku Allegro wobec takiej sytuacji otrzymujemy wyjaśnienie, że regulamin Allegro SMART jest ważniejszy, klient ma darmową przesyłkę, gdyż dokonał zakupu una 50 zł - co jest niezgodne ze stanem prawnym.

I czym się w tej chwili "podeprzesz"? Też zapisami prawa, czy mniej ważnym regulaminem Allegro SMART?

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Dystans_com_pl
#7 Wielbiciel#

Teoretycznie tak, lecz sprzedający jest obciążany kosztami zwrotu przez DPD a później przez allegro, co czyni że nie jest to darmowy zwrot a w regulaminie zwrotu ja mam informację że koszt przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący. Więc są dwa sprzeczne regulaminy, więc nie rozwiązuje to sytuacji.

oznacz moderatorów