Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
mam problem z kupującymi typu jak w nagłówku. Licytują wystawiony telefon komórkowy, wygrywają aukcję i na tym ich aktywność się kończy. Brak kontaktu przez maila, a numer telefonu albo fikcyjny albo nieczynny albo nikt nie odbiera. Pozostaje tylko wniosek o zwrot prowizji i ponowne wystawienie przedmiotu. I można coś z tym zrobić?
Pozdrawiam
@wojciec Na Lokalnie tak masz... ot dziki zachód...dlaczego nie wystawiasz na zwykłym allegro?
No więc właśnie, że nie. W ogóle nie używam Allegro Lokalnie. To są przypadki ze zwykłego Allegro.
Ale tam kupujący ma 30 dni na zapłacenie, chyba że zmieniłeś czas.🤔
Ale gdy po trzech dniach nie ma wpłaty ani żadnego kontaktu z kupującym, to jak to rozumieć?
@wojciec
Piszesz w dziale dotyczącym Allegro Lokalnie.
A teraz do meritum:
Możesz w ofercie wyznaczyć czas na zapłatę (po którym będziesz uprawniony do odstąpienia od Umowy z powodu niewywiązania się z niej przez Kupującego). Jeżeli tego nie zrobisz to na "zwykłym" Allegro taka transakcje zostaje anulowana domyślnie po upływie 7-go dnia (przy wybraniu przelewu zwykłego: po upływie 14-go dnia).
W przypadku niewywiązywania się przez Kupujących z zobowiązań - jest podstawa do umieszczenia ich loginów na liście nieaktywnych kupujących i/lub zgłoszenia do Allegro.
@wojciec kupujący o loginie Client:XXX to po prostu osoby, które nie zdecydowały się na wybór indywidualnego loginu. Z pewnością fakt posiadania loginu Client:XXX nie ma bezpośredniego wpływu na solidność czy rzetelność kupiecką. Z tego co widzę, przytrafiły Ci się ostatnio dwie takie sytuacje, ale to po prostu przypadek (zresztą jedna osoba z oryginalnym loginem też Ci nie zapłaciła)... Stawiałbym, że to bardziej problem branży używanej elektroniki niż czegoś innego.
A co w takiej sytuacji robić? Najlepiej się przypomnieć, a jeżeli nic to nie da - wystąpić o zwrot prowizji i wystawić przedmiot ponownie.
Taaak, podejrzewałem, że to może być sprawa branży. Cóż, pozostaje uzbroić się w cierpliwość.
Dzięki za wyjaśnienie.
@msniezek No i tu Macieju pojawia się odwieczne pytanie : Jak sprzedający ma ostrzec innych przed takimi żartownisiami? Bo Kupujący mogą to zrobić wystawiając komentarz....🤔
ps. Nie będę wspominał o np opłatach za wyróznienie..😐
Zgadzam się z panem. Też już kilka razy miałam problem, że kupujący się rozmyślił albo nie wiedział co licytuje i nie zapłacił za wygraną licytacje. Moim zdaniem powinna zostać wprowadzona opcja oceny kupujących albo jakaś czasowa blokada konta dla takich osób.
Jestem ZA! 😀
U mnie ta sama sytuacja 3 razy zakupiona konsola ps5 przez clienta xxxx , po drugim zakupie Allegro zawiesiło moje konto przyczyna „ podejrzenie oszustwa z mojej strony w postaci nie posiadania sprzedawanego przedmiotu ” jestem zarejestrowanym użytkownikiem od 14 lat . Po paru wymianach drogą mailowa z zespołem Allegro w sumie nic nie zdziałałem . Konto zostało ostatecznie odblokowane konsola trafiła na sprzedaż i co ponownie client xxx zakupił konsole … aukcja wisiała 3 godziny chora sytuacja a Allegro nie robi z tego typu działaniami .