Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient po otrzymał od nas produkt 16.01.24 w dniu 31.01.24 pisze do mnie dyskusje że paczka przyjechała uszkodzona a na kartonie nie było widać uszkodzeń .Prosi o zwrot pieniędzy lub nowego produktu.(Klient zakupił używany sprzęt z widocznym stanem na zdjęciach jak skrzętnie opisany). Nadmienię że nasze Paczki ( mimo że używane) a zwłaszcza te bardziej wrażliwe są dodatkowo pakowane w styropian . Na aukcji jak i na paczce pisze jak byk że klient nie odpowiadamy za kurierów których sami wybrali i mają otworzyć produkt przy kurierze by sporządzić ewentualnie protokół. Co w tym przypadku , jak sobie z takim klientem radzicie. Klient zgłosił zwrot nie wysłał produktu. Czy mogę poczuć próbę wyłudzenia czy jak mam to rozumieć
@Casemi1 z a jakiego tytułu jest zwrot ? reklamacja czy odstąpienie, brak protokołu szkody sporządzony do 7 dni zwalnia Cię z odpowiedzialności za uszkodzenie w transporcie, napisz że do uszkodzenia mechanicznego doszło po wydaniu podczas przenoszenia i odrzuć jak to reklamacja, jak zwrot bez podania przyczyny musisz go przyjąć i wycenić to co odesłał i oddać tyle za ile jesteś w stanie to sprzedać 😄
Tu masz interpretację sądu
Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.
cytuje : Powód (reklamacja): towar uszkodzony, ale paczka jest cała (Witam serdecznie paczka przyszła cała wczoraj i dzisiaj otwieram czarną folię i karton pognieciony poklejony i w reodku mikrofala pęknięta ma szybę )
Niejednokrotnie taki produkt przesyłaliśmy i zawsze jest zabezpieczony od środka jak i od zewnątrz
dodam też że napisany był stan kartonu