Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Klient zamówił przedmiot przez Allegro i wybrał wysyłkę pobraniową DHL 19zł dodam że my płacimy 19.38 brutto
Przed wysyłką zadzwoniłem do klienta i zapytałem czy napewno wysyłamy i czy jest pewny że akurat chodzi o tą część ( tylko dlatego ponieważ są dwie części które wyglądają prawie identycznie i ludzie się mylą )
Klient swierdził że oczywiście ze wysyłamy
Paczka wysłana
Nagle paczka wraca ADRESAT NIEZNANY ! Dzwoniłem do gościa z 10 razy , oczywiście brak jakiegokolwiek kontaktu
Za paczkę zapłaciliśmy 19.38 w jedną stronę , zwrot to następne koszta 19.38 czyli jesteśmy stratni 38.76
Co teraz Allegro może zrobić z takim kupującym ? Zapewne NIC bo kupujący jest chroniony
Co ja mogę zrobić ? Również NIC
Może Allegro zacznie dawać bany lub ograniczać takich kupujących a nie tylko zawsze to sprzedający ma mieć po tyłku
Pozdrawiam
Nie jestem pewien, czy taki żal dotyczy Sprzedawców Zaawansowanych.
Niemniej jednak masz trzy opcje:
1. Zacząć liczyć 1 zł netto za magazynowanie paczki - po odpowiednim czasie wysyłasz wezwanie do zapłaty.
2. Olewasz sprawę, bo to i tak są groszowe sprawy - powiedzmy sobie szczerze, zaawansowany sprzedawca nie przejmuje się 40 zł straty. No chyba, że tego typu występki często pojawiają się w skali miesiąca.
3. @msniezek skieruje sprawę do konsultacji - ale na to są marne szanse. Dlaczego? Ano dlatego, że Allegro to serwis PROKONSUMENCKI. Wejdą najgłębiej, jak tylko mogą klientowi, ponieważ wynik finansowy spółki musi się niestety zgadzać - tak niestety musi być. Sprzedawca jest już mniej ważny - w Twoje miejsce wejdzie kilku innych jeżeli zdecydujesz się porzucić sprzedaż na All. Takie są niestety realia.
Nie chodzi o te 40 zł jak piszesz przeżyje , chodzi o brak jakichkolwiek konsekwencji wobec kupujących . Oni o tym wiedzą i czują się bezkarni a to są czyjeś pieniądze
Ogólnie to ułamek procenta że ktoś nie odbierze paczki pobraniowej ale jakby nie było to jest problem wszystkich sprzedawców nie tylko mój.
Rozumiem. Będą oczywiście coraz bardziej bezkarni się czuć, niestety.
Dobrze, że nie można płacić przez PayPal, wówczas odsetek Kupujących-oszustów byłby znacznie większy 🙂
Na temap Pay-Pala oraz tej platformy moglibyśmy długo rozmawiac (Eb..) jakieś 6 lat byliśmy tam PowerS....
Tam to można robic co się chce chyba że trafi sie na konsultanta który rozumie angielski i w miare włada tym językiem wiec jest szansa na wytłumaczenie zaistniałej sytuacji . Jeżeli zaś konsultant mówi na początku hał kenaj helpju maj frend to pozamiatane 😄
Miłego dnia 😉
@AutoCzesciWschod Zależy czy Ci się chce :
- Policja , wbrew pozorom to działa, tylko musisz spędzić X czasu na komisariacie + wydruki itp
- Oczywiście zgłoś do Allegro ( raczej nic nie zrobią poza " jeżeli klient zachowa się tak jeszcze 16 razy to wyślemy mu poważne ostrzeżenie" )
- Nie wiem czy możesz zlikwidować pobraniówkę? W erze blika i szybkich przelewów to archaizm generujacy takie kwiatki
- Policja odpada szkoda czasu
- Do Allegro zgłoszę napewno ale sam sądze wiesz to i tak nic nie da
- Niestety nie mogę zbyt dużo straciłbym klientów
To jednorazowa sytuacja , bardziej zależy mi na przybliżeniu problemu z takimi kupującymi niż na odzyskaniu tych 40 zł
Na Allegro nie liczyłbym w takim przypadku. Co prawda w dawnych, dobrych czasach kupujący, który (chyba) trzy razy kupił, a nie zapłacił (a sprzedawcy wystąpili o zwrot prowizji) dostawał bloka, ale to zapewne już nie działa, a przynajmniej ja nie mam info w temacie.
Nikt za Ciebie nie pociągnie takiego kupującego do odpowiedzialności. Jeśli jesteś wystarczająco wkurzony, możesz to zrobić - ale nie, jak wyżej pisali, z pomocą Policji, a po prostu występując do e-sądu. To instytucja, która, cyt. " zajmuje się odzyskiwaniem długu, który nie wymaga przeprowadzania postępowania dowodowego- mowa tu o długach powstałych na podstawie np. umowy zawartej na piśmie czy faktury, o ile nie ma wątpliwości co do ich wysokości;" Procedura skomplikowana nie jest, wymaga w sumie odrobiny pisaniny i jest całkiem dobrą metodą, by "kupujący" poniósł jednak jakieś konsekwencje.
Kłopot w tym, że w pierwszej kolejności trzeba by ustalić adres kupującego, jeżeli dokonał zakupu z nierejestrowanego konta na tzw "Kubusia Puchatka" co potwierdza zwrot paczki i jej adnotacja to ciężka sprawa. Ja nie wysyłamy nie rejestrowanym za pobraniem.
No cóż, kiedyś czytałam, że możnaby wystąpić z pozwem do e-Sądu i żądać zapłaty za nieodebrane wysłanie i zwrot paczki.
Ale nie przerabiałam tego.
Zobacz tu:
https://sadinternetowy.pl/?gclid=EAIaIQobChMI4rrYvduD5wIVRuJ3Ch0qZAlLEAAYASAAEgLDEPD_BwE
Można:
- zrezygnować z wysyłania za pobraniem
- podwyższyć cenę wysyłki za pobraniem o kilka złotych i wtedy:
a) zniechęci to niektórych kupujących do kupowania za pobraniem
a jeżeli Klientowi zależy na zakupie to zapłaci z góry.
b) powstała nadwyżka zwróci Ci koszty żartownisiów
Witam, czy zakup był z rejestrowanego konta oraz czy adres dostawy pokrywał się z z danymi kupującego?
Zgadza się
W tej sytuacji zgłoś w pierwszej kolejności do allegro nieprawdziwe lub nieaktualne dane i poproś o odpowiedź w tej sprawie.
Rozmawiałem z nimi i kazali zgłosić
powiedzieli ze napiszą e-mail do kupującego aby uregulował rachunek aczkolwiek nie są windykacja
bede informował jak to się skończy
Mnie nie chodzi o te pieniądze tylko o to ze dzwoniłem aby potwierdzić wysyłkę ( mieliśmy urlop ) potem jak nie odebrał dzwoniłem z 10 razy i nie odbierał to mnie rozwaliło
nie odebrałeś miej jaja i się wytłumacz i tyle
i jak się skończyło? 😁
@rskoskiewicz ....pół roku później 😜
😁