anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

klient odesłał uszkodzonego laptopa

alleloombard214
#3 Debiutant#

witam,

klient kupiłod nas laptopa 16 kwietnia , oddesłał go, wczoraj dotarł do nas ale uszkodzony, co zrobić w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

LEW433
#21 Demiurg#

@alleloombard214 Zwrot czy reklamacja, pomniejsz zwrot środków o uszkodzenia, uczciwie.

oznacz moderatorów

alleloombard214
#3 Debiutant#

zwrot , tylko nie wiem czy nie wystawi nam złej opini

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@alleloombard214 Z opinią jest zwykle tak jak nie dostosujesz się do jego woli to masz negatywa pewnego a jak się dostosujesz i zadbasz by był zadowolony to masz szanse uniknąć takiej opinii ale na pewno nie masz takiej pewności.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@alleloombard214 Przy zwrocie towaru musisz oddać klientowi jego cenę + koszt wysyłki do niego. Jeżeli towar został uszkodzony, czyli doszło do zmniejszenia wartości rzeczy Z WINY KUPUJĄCEGO, możesz odpowiednio pomniejszyć zwracaną kwotę. Zmniejszenie kwoty powinno być poparte odpowiednimi wyliczeniami. Klient może się nie zgodzić na zmniejszenie, zwłaszcza wtedy, gdy uszkodzenia nie powstały z jego winy, tylko tkwiły w towarze od początku. W takim przypadku zapewne oprócz negatywa otworzy Dyskusję, a być może też otrzyma rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Gdy tak się stanie, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, a jeśli ich nie zwrócisz, może zablokować Ci konto.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@alleloombard214  W takiej sytuacji laptop trzeba po prostu naprawić, a kupującemu zwrócić zapłatę, przeprosić. Zabawa w przepychanki kto zepsuł i kiedy, raczej niedobrze się skończy i nie świadczy to dobrze o firmie.  Z lombardu  to chyba nie był nowy laptop?

oznacz moderatorów

alleloombard214
#3 Debiutant#

nie był nowy , ale w pełni sprawny, mamy zdjęcia bardzo dokładne jak wyglądał przed wysłaniem i po tym jak do nas dotarł 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@alleloombard214 jak klient uszkodził i odesłał to:

Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt
9.


Jak w transporcie to spisujesz protokół ( jak paczka nie nosi uszkodzeń kartonu to do 7 dni ) i nadawca składa reklamację, jak odebrałeś bez zastrzeżeń czyli zgodnie KC i PP nie zbadałeś paczki przy odbiorze i brak protokołu to jesteś w plecy 😞

Art. 74.
1. Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.

Art. 76.
Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa
przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że
szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej
wydaniem.

________
Κώστας
oznacz moderatorów