Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Klient zakupił towar 5 września. 9 września zgłosił zwrot (nie pasuje mi - standard). Minutę później wygenerował zwrotny numer przesyłki (DPD) i na tym się skończyło, przesyłki nigdy nie nadał. Płatność była przez Allegro Pay.
Półtora miesiąca później sprawa jest w tym samym miejscu. Pisałem do klienta ale bez odzewu.
Jak taka sytuacja wygląda od strony formalnej? Klient utracił prawo do zwrotu przez ten czas czy też mogę czekać w nieskończoność aż go odeśle?
Pozdrawiam
@branzowypl w zakładce ,, zwroty ,, oznacz odmowę zwrotu motywując przekroczeniem ustawowego czasu na odesłanie , zwykle klient się budzi , a jak się nie obudzi zapomnij o sprawie .
"Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w przepisowym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy)."
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
Gdzieś czytałem opinię prawnika, że właściwie, to Klient ma całe życie na odesłanie towaru.
W przeciągu ostatniego tygodnia był podobny wątek.
I takich identycznych wątków na pewno jest sporo. Możesz przeszukać archiwum.
Formalnie Ty jestes wlascicielem towaru.
Co mowi Ustawa nt nieodeslania przez klienta towaru w ciągu 14 dni? 😉
No właśnie ustawa w tej kwestii jest teoretycznie jasna a w praktyce dość zawiła 😉
Teoretycznie własność rzeczy przechodzi na mnie po upływie 14 dni na czas odesłania towaru (czyli maks. 28 dni od momentu gdy odebrał paczkę). I mogę niby odmówić przyjęcia towaru ale jeśli klient okaże się pieniaczem to ma prawo kłócić się ze mną o oddanie mu pieniędzy kiedy nagle odeśle mi towar. Ustawa jest dziurawa i każdy jest w stanie ją naginać w swoją stronę.
Ogólnie, pytam o dobrą praktykę na Allegro doświadczonych sprzedawców. Jak odmówię przyjęcia, podeprę się ustawą a klient np. wystawi mi negatywa to Allegro usunie taką ocenę czy nie? 🙂
@branzowypl Teoretycznie własność rzeczy przechodzi na mnie po upływie 14 dni
Nie towar przechodzi na Twoją własność w momencie odstąpienia 🙂 i klient na go odesłać w max 14 dni i odpowiada za Twoją własność 😄
Ja w momencie jak mija 14 dni piszę do klienta że czas na odesłanie minął i jak odeśle później to naliczam 2 zł za każdy dzień bezumownego korzystania z mojej własności, z reguły dostaję odpowiedź że rezygnuje i produkt se zostawia 😄
W Twoim przypadku raczej nie odeśle bo darmowy kod się skończył a i minęło sporo czasu 😉
czyli .... w swoim panelu zwrotów oznaczam odmowa zwrotów i wsio ?
sprawa zamknięta? 🙂
Trochę czasu minęło od tego wpisu, ale nadal jest aktualny 🙂 Mam adekwatny problem jak wyżej. Tylko mam pytanie czy nadal stosujesz tą praktykę i w jaki sposób egzekwujesz dodatkowe opłaty od kupujących?
Dzięki za odpowiedź
@AncymonMM jakie opłaty masz na myśli ?
Naliczanie opłat kupującemu za zgłoszenie zwrotu i nie odesłanie towaru. Kostas11 napisał wyżej swoje rozwiązanie
@branzowypl Prawdopodobnie kupujący zrezygnował ze zwrotu nie informując Ciebie o tym lub wydarzyło się coś że nie może już tego zrobić.Gdyby jednak odezwał się, możesz go poinformować że w przypadku chęci realizacji zwrotu, zwrot przyjmiesz ale za każdy dzień nieuprawnionego użytkowania po ustawowym terminie potrącisz od wartości przedmiotu ileś tam złotych.Skoro chciał sobie zrobić wypożyczalnię, to trzeba za wypożyczenie przedmiotu zapłacić (nie widziałem aby ktoś wypożyczał cokolwiek za darmo).W ustawowym terminie nic nie zrobisz, jednak po tym terminie możesz już zadziałać.Trzeba tzw. "wypożyczaczy" prostować.Co do komentarza no cóż, jeżeli się takowy pojawi (negatyw) czy Allegro go usunie zależy od jego brzmienia.Tutaj też pozycja nie jest stracona, ponieważ możesz poprosić grzecznie delikwenta o usunięcia komentarza jeśli będzie on naruszał dobro firmy niezgodnie z prawdą.
Zwroty mam rzadko, ale jeżeli już się zdarzy, że ktoś odstąpi od umowy, to w tym samym dniu wysyłam do niego SMS przypominający, o konieczności odesłania towaru , abyśmy mogli mu oddać pieniądze. Działa w stu procentach 😁
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w przepisowym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy).
Gdzieś czytałem opinie prawne, że właściwie Klient ma całe życie na wysłanie towaru.