anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Klient uważa że dostał niepełnowartościowy towar

Kattegato
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry.
Sprzedaję komplety pewnych produktów.
W komplecie są zawsze dwie sztuki.
Klient zgłosił zwrot jakoby jednej sztuki brakowało.
Nie twierdzę, że jestem nieomylna, ale podczas pakowania paczki zauważyłabym brak tej jednej sztuki.
Wydaje mi się, że po prostu klient potrzebował jednej sztuki, przygarnął ją sobie, a teraz próbuje uzyskać zwrot całości. Co mogę zrobić w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Kattegato Decyzja w sprawie zwrotu należy do Ciebie. Musisz jednak pamiętać, że jeśli klient założy dyskusję, będziesz musiała przesłać wyjaśnienia.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@nat_not twoja rada sugeruje oddanie pieniędzy kupującemu, bo inaczej trzeba będzie się tłumaczyć, czy w takiej sytuacji tylko sprzedawca musi się tłumaczyć? czy kupujący nie powinien przedstawić wiarygodnych dowodów na brak tego produktu?

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Że tak powiem na klienta musisz mieć kwity a najlepiej nagranie z pakowania paczki. Jak mu je przedstawiam to zazwyczaj przedmiot którego brakowało  w pudełku 20x20cm się znajduje.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

W jaki sposób nagranie ma być dowodem na to, że paczkę spakowano kompletnie? Pakujesz pod kamerą, zaklejasz, poza kamerą rozklejasz, wyjmujesz, zaklejasz i wysyłasz. Czy to nie jest niemożliwe? Ja jako kupujący taki argument bym podnosiła.

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

@Monika__L  Jak kraść to miliony. Ale jak filmik udostępniam klientowi to przedmiot się znajduje "bo był pod spodem" albo klient się tłumaczy że to dziecko rozpakowało 🤣 Jest takich kilka sytuacji w roku.

Można zamówić kosiarkę żeby ukraść uszczelkę spod gaźnika o wartości 50 gr. Można - mnie już nic nie ździwi.

oznacz moderatorów

Auto_Partner_SA
#11 Animator#

To już norma....

przykładowo mieliśmy taka sytuacje, że klient upierał sie w Allegro, że otrzymał  uzywany (ślady montażu) towar. Po weryfikacji na kamerach okazało się, że towar został wysłany fabrycznie zaplombowany. W rozmowie telefonicznej Kupujący przyznał się do uzywania go (bo potrzebował na raz), jednak w Allegro ponownie zaczął twierdzić, że otrzymał używkę.... Dopiero po wrzuceniu dowodu z kamer udało się zamknąć temat.... 

Mimo takich przypadków, to sprzedawca zawsze będzie oszustem 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Monika__L wszystko jest możliwe potem się sprawdza szczegóły np wagę paczki / czas nadania / kompletność nagrania, brak ingerencji w nagranie etc jak kupujący kombinuje to zwykle odpuszcza bo widzi że nie nie trafił na kogoś w ciemię bitego tylko na takiego co się zna i tu nie warto się szarpać bo można po tyłku dostać od policji

oznacz moderatorów

Kattegato
#9 Pomysłodawca#

Czyli tak jak zawsze klient może wszystko, a sprzedawca nie może nic.
No bo logiczne chyba, że jak klient założy dyskusję i będzie obstawać przy swoim to dyskusja będzie nierozwiązana.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Kattegato Kupujący twierdzi że nie było, Ty przedstaw dowód że wysłałaś wszystko i po sprawie, a jak nie masz dowodu pewności to dogadaj się z kupującym.

oznacz moderatorów

Kattegato
#9 Pomysłodawca#

Problem w tym, że dowodu jako takiego nie mam. Co do tej sytuacji wielkiego problemu nie ma, bo i wartość niezbyt duża, ale faktycznie idąc za Waszą radą zaopatrzę się w kamerę do pakowania coby uniknąć takich sytuacji w przyszłości, bo podobnie jak @majster_man uważam, że w pracy z klientem nie ma sytuacji które mogłyby nas zdziwić.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Kattegato jesli dobrze pamietam nick to chyba sam mu to doradzalem zeby kamerke zalozyc i juz mu zadek odratowala

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Kattegato jest jeszcze patent na pieczatke stempel z tuszem uv niewidocznym bez swiatla uv a to mozna sobie zarowke kupic i nabijasz pieczatke firmy na towar w miejscu gdzie zaschnie i nie rozmarze palcami i potem wiesz czy towar wrocil twoj

oznacz moderatorów

Kattegato
#9 Pomysłodawca#

Ciekawe rozwiązanie.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Kattegato Następny kombinator.

oznacz moderatorów