Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Sprzedaję komplety pewnych produktów.
W komplecie są zawsze dwie sztuki.
Klient zgłosił zwrot jakoby jednej sztuki brakowało.
Nie twierdzę, że jestem nieomylna, ale podczas pakowania paczki zauważyłabym brak tej jednej sztuki.
Wydaje mi się, że po prostu klient potrzebował jednej sztuki, przygarnął ją sobie, a teraz próbuje uzyskać zwrot całości. Co mogę zrobić w takiej sytuacji?
@Kattegato Decyzja w sprawie zwrotu należy do Ciebie. Musisz jednak pamiętać, że jeśli klient założy dyskusję, będziesz musiała przesłać wyjaśnienia.
@nat_not twoja rada sugeruje oddanie pieniędzy kupującemu, bo inaczej trzeba będzie się tłumaczyć, czy w takiej sytuacji tylko sprzedawca musi się tłumaczyć? czy kupujący nie powinien przedstawić wiarygodnych dowodów na brak tego produktu?
Że tak powiem na klienta musisz mieć kwity a najlepiej nagranie z pakowania paczki. Jak mu je przedstawiam to zazwyczaj przedmiot którego brakowało w pudełku 20x20cm się znajduje.
W jaki sposób nagranie ma być dowodem na to, że paczkę spakowano kompletnie? Pakujesz pod kamerą, zaklejasz, poza kamerą rozklejasz, wyjmujesz, zaklejasz i wysyłasz. Czy to nie jest niemożliwe? Ja jako kupujący taki argument bym podnosiła.
@Monika__L Jak kraść to miliony. Ale jak filmik udostępniam klientowi to przedmiot się znajduje "bo był pod spodem" albo klient się tłumaczy że to dziecko rozpakowało 🤣 Jest takich kilka sytuacji w roku.
Można zamówić kosiarkę żeby ukraść uszczelkę spod gaźnika o wartości 50 gr. Można - mnie już nic nie ździwi.
To już norma....
przykładowo mieliśmy taka sytuacje, że klient upierał sie w Allegro, że otrzymał uzywany (ślady montażu) towar. Po weryfikacji na kamerach okazało się, że towar został wysłany fabrycznie zaplombowany. W rozmowie telefonicznej Kupujący przyznał się do uzywania go (bo potrzebował na raz), jednak w Allegro ponownie zaczął twierdzić, że otrzymał używkę.... Dopiero po wrzuceniu dowodu z kamer udało się zamknąć temat....
Mimo takich przypadków, to sprzedawca zawsze będzie oszustem
@Monika__L wszystko jest możliwe potem się sprawdza szczegóły np wagę paczki / czas nadania / kompletność nagrania, brak ingerencji w nagranie etc jak kupujący kombinuje to zwykle odpuszcza bo widzi że nie nie trafił na kogoś w ciemię bitego tylko na takiego co się zna i tu nie warto się szarpać bo można po tyłku dostać od policji
Czyli tak jak zawsze klient może wszystko, a sprzedawca nie może nic.
No bo logiczne chyba, że jak klient założy dyskusję i będzie obstawać przy swoim to dyskusja będzie nierozwiązana.
@Kattegato Kupujący twierdzi że nie było, Ty przedstaw dowód że wysłałaś wszystko i po sprawie, a jak nie masz dowodu pewności to dogadaj się z kupującym.
Problem w tym, że dowodu jako takiego nie mam. Co do tej sytuacji wielkiego problemu nie ma, bo i wartość niezbyt duża, ale faktycznie idąc za Waszą radą zaopatrzę się w kamerę do pakowania coby uniknąć takich sytuacji w przyszłości, bo podobnie jak @majster_man uważam, że w pracy z klientem nie ma sytuacji które mogłyby nas zdziwić.
@Kattegato jesli dobrze pamietam nick to chyba sam mu to doradzalem zeby kamerke zalozyc i juz mu zadek odratowala
@Kattegato jest jeszcze patent na pieczatke stempel z tuszem uv niewidocznym bez swiatla uv a to mozna sobie zarowke kupic i nabijasz pieczatke firmy na towar w miejscu gdzie zaschnie i nie rozmarze palcami i potem wiesz czy towar wrocil twoj
Ciekawe rozwiązanie.
@Kattegato Następny kombinator.