Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient kupił modem internetowy, po 20 dniach od doręczenia zgłasza zwrot(przez Allegro) podając że sprzęt uszkodzony i odsyła do mnie modem. Ja wysyłam sprzęt do serwisu fabrycznego producenta, który po przetestowaniu stwierdza że "Sprzęt sprawny technicznie". Informuje klienta, że brak podstaw do zwrotu i zapraszam po odbiór lub wysłanie kuriera - reklamacja nieuzasadniona. Klient otwiera spór przez Allegro. Poproszę Moderatora o informacje kiedy można zamknąć ostatecznie taki spór, w sytuacji gdy mamy do czynienie z próbą zwrotu pod fałszywym pretekstem po ustawowym 14 dniowym terminie. Czy Allegro może wypowiedzieć się w sporze jasno lub po przeanalizowaniu dołączonych skanów karty gwarancyjnej z adnotacją o sprawności sprzętu, jednostronnie (allegro) zamknąć spór?
Tak Allegro może zamknąć dyskusję ale pod warunkiem: Kupującemu przypomnimy o trwającej Dyskusji i poprosimy o oznaczenie, czy zgłoszony problem został rozwiązany. Gdy kupujący nie podejmie tej decyzji, Dyskusja ulegnie przedawnieniu. Przedawnioną Dyskusję zamkniemy jako rozwiązaną po 30 dniach od jej rozpoczęcia. A taki zwrot czyli reklamację masz prawo nie uznać.
mamy do czynienie z próbą zwrotu pod fałszywym pretekstem po ustawowym 14 dniowym terminie.
Klient złożył reklamację "podając że sprzęt uszkodzony". Na złożenie reklamacji jest ustawowo znacznie więcej czasu niż 14 dni.
14 dni masz Ty - na jej rozpatrzenie. Mając opinię serwisu producenta zapewniającego że produkt jest sprawny - możesz ją odrzucić.
ja napiszę tradycyjnie - takie serwisy/reklamacje z podobnymi żądaniami kupujących to
tylko i wyłącznie wina allegro
serwis w swoim sklepie rozgranicza złożenie reklamacji od odstąpienia od umowy
a dla innych użytkowników jest stos bzdurnych tekstów allegro po których, kupujący całkowicie nie wiedzą czy odstępują od umowy czy tez składają reklamacje
@Serwis_KospelWAW masz właśnie taki typowy przypadek - musisz jednak uważać co odpisujesz kupującemu bo w myśl cudownych zasad i interpretacji uokik proces reklamacji dla kupującego musi być bezpłatny
ja jutro będę rozpatrywał 4 takie reklamacje - towar sprawny, a np: firma żąda zwrotu wpłaty jak przy odstąpieniu konsumenckim od umowy
@Serwis_KospelWAW To nie jest ustawowy zwrot w ciągu 14 dni, tylko reklamacja z powodu wad, na złożenie której klient ma 2 lata. Dla świętego spokoju radzę wymienić towar na nowy nawet wtedy, gdy uważasz że jest sprawny. Oczywiście nie masz takiego obowiązku, ale lepiej to zrobić. Skoro jest już otwarta Dyskusja, Allegro prawdopodobnie będzie kupującego wspierać, a nawet może wypłacić mu rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli wypłaci, być może będziesz musiał oddać pieniądze, inaczej mogą (nie muszą) zablokować Ci konto. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji, dowodów itp.
@Serwis_KospelWAW Jeśli odrzucisz reklamację, a Allegro wypłaci kupującemu pieniądze z POK, to nie będziesz musiał zwracać tych pieniędzy do Allegro. W takich sytuacjach Allegro wypłaca POK bez konsekwencji dla sprzedającego, ponieważ wie, że nie może ingerować w proces reklamacyjny. Konta też ci nie zablokują, bo nie mają podstaw. @xyz96 wprowadza cię w błąd, ponieważ na tym forum jest samozwańczym rzecznikiem kupujących, a sprzedających nie lubi.
@Agent051 Gdybyś czytał to byś zauważył, że ja piszę o możliwej blokadzie, a nie o pewnej. Gdybyś czytał to byś zauważył, że ja piszę możliwości żądania zwrotu środków w zależności od przebiegu Dyskusji, w której może się wypowiedzieć kupujący, a nie o konieczności zwrotu pieniędzy. Ty nie chcesz tego widzieć, ty chcesz zaatakować personalnie.
Tak też się stało, klient dostał zwrot z POK , a Allegro poinformowało mnie, że nie będą żądać ode mnie zwrotu wypłaty z POK. Sprawa zamknięta na podstawie skanu opinii serwisu fabrycznego, że sprzęt sprawny i brak podstaw do wymiany.
@Serwis_KospelWAW ano na Allegro nigdy nie wygrasz z klientem w dyskusji, Allegro zawsze stanie po jego stronie. Ja sprzedaję rzeczy specyficzne i nietypowe. ale wiem, ze jak klient otwiera dyskusje to nie mam o co walczyć, przyjmuję zwrot, zwracam wpłatę i mam święty spokój, a czy miał rację, czy nie miał, pal to sześć, szkoda czasu na walkę z klientem i Allegro.
Na szczęście takich klientów jest znikomy % na Allegro i można się jakoś z tym pogodzić.
Jak klient nie ma racji, to ja nie odpuszczam. Nawet kosztem "NEGATYWA"- ku przestrodze innych cwaniaków. Mam jednego co mi wystawił negatywa, który pokazuje innym, że u mnie nie ma takiego pobłażania. Jak klient spalił/uszkodził część zamienną, to wie że nie ma co ze mną walczyć, bo nie wygra. A to że mam 1 negatywa na tle kilkuset innych POZYTYWNYCH pochwał świadczy że zawsze się trafi cwaniaczek . Ja mam takie opinie: "Szybka dostawa kontakt telefoniczny perfekcyjny, sprzedający godny zaufania, przed wysyłaniem zadzwonił i doradził w kwestii zakupu fajnie z jego strony bo to rzadkość ze stron sprzedających przeważnie wciskają nie wnikają, czy dobrze zamówiłeś, czy będzie pasować do zestawu, a bo może się uda i nie zwrócisz towaru naprawdę fajny sprzedawca" lub "Nie spotkałem się jeszcze z tak profesjonalną obsługą klienta błyskawicznie dostarczono towar super doradztwo techniczne gorąco polecam sprzedającego osobiście jeszcze nie raz skorzystam z oferty "