Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry mam problem z następującą sytuacją. Klient zamówił 2 szt klimatorów, następnie po ok 2 tygodniach zwraca 1 szt na reklamację bo urządzenie nie ładuje się przez gniazdo micro usb. Po otwarciu zwrotu okazuje się, że klient zwrócił klimator ale nie jest to ani taki model jak zamówił mimo, że odesłany został w pudełku z modelu który zamówił. Nie posiadam na stanie takiego modelu / typu / marki, do tego urządzenie jest stare widać po stanie papierowych wkładów wewnątrz (są zżółknięte) do tego nie działa (klient miał produkt max 2 tygodnie). Napisałem do klienta, że musiał się pomylić bo odesłał całkiem inny towar niż zamówił. Zwrot nie uznany, nie jest to zamówiony produkt, klient zakłada dyskusję i grozi wystawieniem negatywu jeśli nie oddam mu pieniędzy. Co w takim przypadku? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Ocena, komentarz jest niezależna od tego zwrotu, ale może oczywiście wpłynąć na to co napisze, wystawi kupujący i nikt z nas na to nie ma wpływu. Ocena powinna odzwierciedlać prawdziwy przebieg transakcji, ale niestety nie zawsze tak jest.
@redmonster_pl Opisz w dyskusji całą sprawę ze swojej perspektywy. Możesz też załączyć zdjęcia towaru, który otrzymałeś. Jeśli różni się od sprzedanego, będzie to działało na Twoją korzyść. Poczekaj również na odpowiedź naszego pracownika.
Dzień dobry Pani ma na myśli dyskusję jaką otworzył klient, czyli kontynuować wątek?
@redmonster_pl w dyskusji jaką założył klient: dołącz zdjęcia produktu który otrzymałeś ja bym jeszcze dołożył dla porównania zdjęcia produktu z aukcji ( taki jaki wyslałeś kupującemu).
Jeżeli kupujący po otrtzymaniu przesyłki nie zgłaszał że otrzymał inny produkt będzie jasnym że Ty wysłałes ten który był wystawiony w ofercie a kupujący odesłał inny.
Jednoczesnie p[amietaj o terminach . Jeśłi w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji nie napiszesz jasno kupujacemu o odrzuceniu reklamacji ( bo moim zdaniem to jednak reklamacja) i jego przyczynach wówczas reklamacja zostanie uznana z mocy prawa.
odpowiedziałem klientowi w dyskusji że odrzucam zwrot z powodu przysłąnia niewłaściwego produktu oraz ewentualną reklamację (powód zwrotu nie działa uszkodzone gniazdo zasilania), dołączyłem też zdjęcia tj zdjęcie paragonu (klimator nor tec air cooler na paragonie), zdjęcie klimatora hoffen przysłanego na zwrot przez klienta (produkt oferowany zwykle przez sieć biedronka), zdjęcie prawidłowego produktu, link do aukcji mojego produktu na allegro, zdjęcia tabliczek znamionowych obu klimatorów. Co w przypadku gdy klient wystawi negatywny komentarz czym straszy na allegro nazywając sprzedającego złodziejem???
@redmonster_pl Allegro ingeruje w komentarze tylko w określonych przypadkach. Jeśli komentarz będzie niezgodny z regulaminem to najpewniej go usuną ale… kupujący może wystawić go ponownie np. bez żadnej treści - z tym nic nie zrobią.
@redmonster_pl
Co w przypadku gdy klient wystawi negatywny komentarz czym straszy na allegro nazywając sprzedającego złodziejem???
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/straszenie-s%C4%85dem/m-p/380017/highligh...
zrób zdjęcia towarów jakie wysyłasz i tego co otrzymałeś
i wyślij allegro
domaganie się w tym przypadku realizacji zwrotu, wraz z perswazją dyskusja, negatywny komentarz
może skutkować odpowiedzialnością karną np: z art 286 kodeksu karnego
bo mamy tu premedytację i celowe działanie
pilnuj allegro bo u mnie w podobnym przypadku serwis wypłacił takiemu zwracającemu kasę z pok
mimo, że kupił kabelki do komputera, a odesłał zegarek/smartwatcha
głupotę sytuacji potęgował fakt, że u mnie kupujący dołączył także fakturę gdzie nabył ten towar
sprawa wygląda następująco. Klient zamówił 7 lipca 2022 klimator i otrzymał go pocztą 15-07-2022, wcześniej 2 lipca zamawiał 2 szt i je otrzymał. Więc z całą pewnością już znał ten produkt z wyglądu natomiast nie zgłosił nic, że otrzymał w kolejnym zamówieniu coś innego niż ten 1 model klimatora który posiadam na stanie, zgłosił natomiast zwrot klimatora 18 lipca 2022 podając jako powód wadę tj uszkodzone wejście micro usb i brak ładowania. Zwrot doszedł 21 lipca 2022 i nie jest to nawet ten sam model któy mam na magazynie tylko Hoffen, która to marka jest z biedronki, nie ma nawet kabla micro usb w opakowaniu pomijając fakt że mój model nie ma nawet wejścia micro
@redmonster_pl Jeśli klient odesłał towar na reklamację to napisz mu w dyskusji, że reklamację odrzucasz ponieważ odesłał inny sprzęt niż zakupiony w Twojej ofercie. Jeśli odeśle prawidłowy towar to rozpatrzysz reklamację.
Możesz też mu napisać, gdzie i w jakich godzinach może na własny koszt odebrać towar który Ci wysłał - osobiście bądź też przysyłając kuriera na własny koszt.
klient się uparł że na pewno dostał zamieniony z magazynu, bo on nie podmieniał. A innego nie mógł dostać bo nawet nigdy nie miałem innego modelu w ofercie a dostawa tych była miesiąc temu. Wciska kit że ma świadka i nie rozpakował klimatora bo był na prezent, wcześniej zamawiał 2szt i nie zgłaszał uwag więdz produkt musiał znać a nie zgłosił że dostał coś innego w opakowaniu niż zamówił tylko się obudził po jakimś czasie zgłosił zwrot że gniazdo usb uszkodzone i nie ładuje. 7 lipca zamówił, 15 otrzymał 18 zgłosił zwrot który wrócił 21lipca i nie jest to ta sama rzecz którą mu sprzedaliśmy. Na magazynie nie było możliwości żeby dostał inny bo jak pisałem nie było innych po 2 towar fabrycznie zapakowany.
@redmonster_pl Dostałeś już odpowiedź co masz odpisać:
Towar który klient odesłał nie jest towarem który otrzymał gdyż nawet gdyby miało dojść do jakiejkolwiek pomyłki przy pakowaniu/wysyłce - nie handlujesz tym modelem towaru więc nie ma fizycznej możliwości aby taka konkretna pomyłka w ogóle zaszła.
Reklamację odrzucasz ponieważ odesłał inny sprzęt niż zakupiony w Twojej ofercie. Jeśli odeśle prawidłowy towar to rozpatrzysz reklamację.
Możesz też mu napisać, gdzie i w jakich godzinach może na własny koszt odebrać towar który Ci wysłał - osobiście bądź też przysyłając kuriera na własny koszt.
W dyskusji odpowiadaj konkretnie, rzeczowo i bez zbędnych emocji - jeśli wszystko zrobisz prawidłowo to poza negatywem nie poniesiesz z tego tytułu żadnych konsekwencji.
@redmonster_pl Jeżeli masz dowody na to że kupujący odesłał nie ten towar co zakupił, reklamację odrzuć. Pamiętaj że musisz zmieć pewność, inaczej kupujący z pomocą Allegro i tak odzyskają pieniądze ....od Ciebie.
Ciężko bym nie miał pewności, skoro wysłał mi stary klimator marki Hoffen (do dostania głównie w biedrze, do tego zżółknietę w środku wkłady i bez kabla zasilającego) a ja nie miałem nawet wystawionego takiego towaru, na aukcji mam czarny klimator marki nor-tec air cooler, a opakowanie w którym wysłał to opakowanie z niebieskiego nor-teca plus na paragonie tez mam napisane klimator nor tec air cooler. No chyba, że producent od którego zamówiłem podmienił w opakowaniu, w co nie wierzę bo zajrzałem do wszystkich sztuk jakie mam na magazynie i nic innego niż nor tec tam nie było
Nie oddajesz kasy proste, napisz mu że czekasz aż odbierze to co wysłał. Lepszy negatyw niż karmienie złodziei jak mu oddasz kase za nie swój produkt.
Czy nazwa tego klienta przypadkiem nie zaczyna się na goods... a kończy na ...yours? Mieliśmy podobny przypadek.
i jak się zakończyła sprawa?
Wysłaliśmy do nich wiadomość:
"Dzień dobry.
Przez przypadek odesłali nam Państwo nie ten klimator ...
... //tu opis różnic//
W tej sytuacji prosimy o dostarczenie urządzenia zakupionego u nas oraz odbiór Państwa własności."
i cisza od 19 lipca.
@ZumiSklep-Outlet Na pewno to był "przypadek" 😆
Brak odpowiedzi jest najlepszym podsumowaniem tej sytuacji.