anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Komentarz negatywny wlicza się ponad rok do ogolnej oceny

outlet3d_pl
#7 Wielbiciel

Kupujący zakupił u mnie produkt, z którego nie był zadowolony. Postanowił wystawić komentarz negatywny, jednak jego wypowiedź była dość ogólna i nie zawierała konkretnych informacji. Brzmiała mniej więcej tak: 'oszustwo i beznadzieja...'. Od razu podjąłem próbę skontaktowania się z nim co zajęło mi kilka dni, aby wyjaśnić sytuację i znaleźć rozwiązanie korzystne dla niego, takie jak zwrot pieniędzy lub wymiana towaru. Po tym jak udało mi się nawiązać kontakt, kupujący wyraził swoje niezadowolenie z produktu i po ponad 2 miesiącach zmienił swoją opinię ponownie na negatywną!

Warto zaznaczyć, że na Allegro można zmieniać swoje komentarze do 90 dni od ich pierwotnego wystawienia. Niestety, w tym przypadku negatywna ocena jest wliczana do mojej średniej oceny przez okres roku i 2 miesiące. Jest to istotne, gdyż w przypadku, gdy sprzedawca wpadnie w konflikt z innym kupującym, ten ostatni będzie mógł zmienić swoją negatywną opinię przed upływem 90 dni od pierwszej negatywnej wypowiedzi. W efekcie opinię ta będzie miała wpływ na ocenę sprzedawcy przez okres roku i 90 dni.

Uważam że jest to nieuczciwe i może zostać wykorzystywane przez kupujących.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

dudicompit
#7 Wielbiciel

Witam , mam to samo i też stwierdzam że jest to krzywdzące dla sprzedającego gdyż komentarz widnieje ponad 12 miesięcy !

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@outlet3d_pl @dudicompit prawdopodobnie kupujący zmienili oceny i te liczą się do średniej od daty zmiany

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@dudicompit 12 miesięcy jest liczone od momentu dodania/edycji oceny. Rozumiem, że w tej sytuacji jest to niekomfortowa opcja, natomiast w przypadku zmiany oceny na pozytywną, to ona również będzie miała "dłużej" (bo tak naprawdę wciąż 12 miesięcy od wystawienia) wpływ na średnią ocen. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

silverstoremax
#8 Zapaleniec

Dzień dobry.

A co w sytuacji kiedy kupujący napisał: „Kupiłem nie działające urządzenie gdy było powyżej danej kwoty prawnik rozszarpał by waszą firmę a tak drodze ugody produkt zaliczył kontener recyklingu.”.
1. Stwierdzenie "Kupiłem nie działające urządzenie gdy było powyżej danej kwoty prawnik rozszarpał by waszą firmę" insynuuje jakoby celowo wysłali do Klientów niedziałające urządzenia.
2. Nie odnotowaliśmy żadnego kontaktu/reklamacji.
3. Produkt z tej serii działa prawidłowo. Zakładamy
4. Kupujący deklaruje wyrzucenie towaru, co uniemożliwia weryfikację; jednocześnie sugeruje celowe wysłanie wadliwego urządzenia, co godzi w naszą reputację.
5. Oferujemy pełną procedurę zwrotu - kupujący nie skorzystał.

Próby kontaktu z kupującym nieskuteczne.

Według doradców allegro opinia dotyczy produktu i jest nie do usunięcia . Na pytanie czy komentarz jest obraźliwy i nierzetelny szkodząc renomie naszej  firmy , nie potrafią jednoznacznie odpowiedzieć . Nadmieniając jednak że gdyby słowa takie padłyby w ich kierunku uznali by je za obraźliwe. 

Ponadto jak wynika z polskiego prawa Allegro (jako podmiot funkcjonujący w obrocie prawnym) i jego użytkownicy (kupujący i sprzedający) muszą przestrzegać Kodeksu Karnego w sytuacjach, gdy ich działania wypełniają znamiona przestępstwa, takich jak oszustwo czy zniesławienie, co może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych, w tym pozbawienia wolności.

A kodeks karny mówi jasno : art. 212 Kodeksu Karnego . Zniesławienie polega na publicznym pomówieniu innej osoby, grupy osób, instytucji, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania. Przestępstwo to może być popełnione za pomocą różnych form komunikacji, takich jak wypowiedź ustna, pisemna, gest, znak czy internet. 

Prosimy o moderację/ukrycie opinii jako nierzetelnej (niezweryfikowalne i potencjalnie nieprawdziwe twierdzenia o faktach + insynuacje co do naszej uczciwości).

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@silverstoremax W przypadku gdy komentarz nie łamie naszego regulaminu, to nie mamy podstaw, aby go usunąć. Jeśli nie zgadzasz się z wystawioną opinią, a klient nie odpowiada na próby kontaktu, możesz skierować sprawę do sądu.

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

silverstoremax
#8 Zapaleniec

Dziękuję za odpowiedź 

Jednakże co Pani odpowie na zadane wcześniej pytanie czy komentarz był obraźliwy ?

Czy allegro daje przyzwolenia na używanie takiego tonu wypowiedzi na platformie skoro nie chce usunąć komentarza ?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@silverstoremax widzę, że kontaktowałeś się z nami już w sprawie usunięcia i otrzymałeś odpowiedź od doradcy. Opieramy się na regulaminie oraz zasadach w system ocen.

Komentarz nie zawiera sformułowań, które można by uznać za obraźliwe lub wulgarne. (dlatego nie zostanie usunięty) 

Jeśli nie zgadzasz się z wystawioną opinią, możesz skierować sprawę do sądu.

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

silverstoremax
#8 Zapaleniec

Dziękuję za odpowiedź .

Ja widzę to jednak  inaczej .

Allegro jako portal internetowy musi przestrzegać przepisów Kodeksu Karnego, ponieważ na platformie mogą być popełniane czyny karalne, takie jak oszustwa czy zniesławienia, które są regulowane przez ten Kodeks. Portal ponosi odpowiedzialność za niedopełnienie obowiązków, które mają na celu zapobieganie takim sytuacjom lub zapewnienie pomocy ofiarom, a także za podjęcie działań w reakcji na naruszenia prawa zgłaszane przez użytkowników. 

Ww. wykładnia mówi jednoznacznie że wpis kupującego nie powinien pozostać bez interwencji Allegro.

Stwierdzenie "Jeśli nie zgadzasz się z wystawioną opinią, możesz skierować sprawę do sądu. "

Jest umywaniem rąk od sprawy . I myślę że dalszy brak interwencji w tej i podobnych przypadkach będzie PRODUKOWAŁO coraz więcej nieuczciwych kupujących. 

W przypadkach taki jak ten , sprzedawca nie ma jak się bronić , a allegro zostawia go bez pomocy i z negatywem.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

outlet3d_pl
#7 Wielbiciel

Dokładnie. Niech allegro nie zapomina, że to my ich karmimy. Niestety Kupujący są traktowani lepiej. Może od teraz każdy zakup będę komentował coś w stylu ,, beznadziejny towar'' i dawał negatywa. Jak mogę to czemu z tego nie skorzystać ? Allegro i tak nic z tym nie zrobi bo jest to zgodne z ich regulaminem ... I oczywiście będę go odnawiał po 89 dniach żeby dłużej wisiał i wliczał się sprzedawcy w ogólna ocenę 

oznacz moderatorów

catnis
#9 Pomysłodawca

Nie wiem, gdzie ty tam widzisz jakieś zniesławienie. W ten sposób dosłownie każdy negatywny komentarz można by uznać za obraźliwy.
klient: "Źle zapakowany towar, poobijany, potłuczony"
sprzedawca: "To obraza! Klient sugeruje, że my specjalnie wysyłamy źle zapakowany towar"

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@outlet3d_pl w 100% masz rację, to allegro stworzyło taki system oceniania

i ponownie masz rację fałszywy komentarz z negatywnymi skutkami dla sprzedawcy można wystawić dwa razy i dwa razy bije on w w/w.

Moderatorzy twierdzą, że ten system jest zabetonowany i nie wzruszalny, co jest nieprawdą - takie komentarze są usuwane - sprawdź wątki (jeżeli jeszcze tu istnieją) na tym forum, gdzie opisywałem jak allegro zablokowało mi jako kupującemu możliwość wystawienia komentarza negatywnego, gdzie byłe ku temu podstawy

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
oznacz moderatorów