Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Taka sytuacja:
Sprzedaję przedmiot bez oryginalnego opakowania, w opisie przedmiotu nie ma o nim mowy, że jest w komplecie, dołączone zdjęcia również go nie przedstawiają.
Kupujący kupił ja wysyłam wszystko doszło, kupujący dzwoni, że nie ma pudełka, no nie ma, nic w opisie o nim nie wspominałem a wypisałem skład kompletu i o pudełku nie było mowy.
Kupujący chce zwrócić, żaden problem, zawsze zależy mi aby to co sprzedam spełniło oczekiwania klienta.
Teraz zwracam wpłatę, ale co z kosztami wysyłki, jak to zrobić, pomóżcie.
dziękuję
@M-i-B Jeżeli zwrot "niezgodność z opisem"(reklamacja), to należy mu zwrócić koszty przesyłki,jeżeli tylko zwrot bez podania przyczyny, to kupujący zwraca na swój koszt(chyba że ma Smarta).
ale gdzie tutaj niezgodność z opisem, przedmiot używany, w opisie zaznaczone co jest w komplecie, zdjęcia też nie przedstawiały pudełka
@M-i-B Przy zwrocie (odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny) oddajesz za towar i wysyłkę do kupującego, on odsyła na swój koszt. Gdyby to była reklamacja z powodu wad lub niezgodności z opisem, pokrywasz wszystkie koszty, czyli zwracasz także za odesłanie.
Ile czasu xyz96 będzie tu wprowadzała w błąd?
1.Przy zwrocie (odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny) zwraca się za towar i koszt najtańszej wysyłki do kupującego.
2. "Gdyby to była reklamacja z powodu wad lub niezgodności z opisem, pokrywasz wszystkie koszty, czyli zwracasz także za odesłanie"- gdzie tu info dla pytającego ze ta opcja dotyczy kiedy reklamacja zostala uznana przez sprzedawce?
To jest celowe wprowadzenie w blad pytajecego przez xyz96
@aragil 1 - tak o ile sprzedający jest firmą 😉
@aragil Nie wysilaj się. Nie ma obowiązku zwrotu "najtańszej" wysyłki, sprzedawca może zwrócić najdroższą.
Poza tym wprowadzasz w błąd. Żaden przepis nie stanowi, że tylko przy "uznanej" reklamacji sprzedawca pokrywa koszt wysyłek reklamacyjnych. Informował o tym msniezek jakieś dwa tygodnie temu i wskazywał podstawę prawną.
@xyz96 Żaden przepis nie twierdzi, że koszta wysyłek pokrywa sprzedawca
jest tylko niejasno sformułowany przepis, że proces reklamacji ma być bezpłatny dla Kupującego
@M-i-B zwrotu nie musisz przyjmować jako osoba prywatna, jak się zgodzisz to możesz oddać za sam towar 🙂
Jak jest to reklamacja to jak uznasz to musisz oddać za obydwie przesyłki ( decyzja zależy od Ciebie )
osoba prywatna, zwrot przyjąłem, choć nie musiałem, teraz tylko co tu oddać, za sam przedmiot czy z przesyłką
inaczej byłoby jakby opakowanie było uwzględnione w opisie a tego nie było, więc jakoś winy po mojej stronie nie widzę 🙂
Na przyszłość aby uniknąć takich problemów napisz w opisie aukcji że produkt jest bez oryginalnego opakowania ,klient będzie wiedział co kupuje .
@M-i-B Tutaj trzeba by było zobaczyć ten opis, albo posłuchać, co ma do powiedzenia w tej sprawie kupujący. Niekoniecznie był to zwrot bez podania przyczyny.
@M-i-B dogadaj się z kupcem, jak chce reklamować to reklamację odrzucasz, bo nigdzie w opisie i na zdjęciach nie było mowy o pudełku, jak chce oddać towar to powiedz że pójdziesz jej na rękę ale koszty wysyłek są po stronie kupującego 🙂 Zobaczysz co odpowie 🙂
Proponuję, abyś podał link do tej aukcji to forumowicze ocenią czy kupujący mógł się spodziewać tego pudełka czy nie..
@M-i-BŁadnie i pięknie, czytam wszystkie rady i zastanawia mnie jedna rzecz. Dlaczego kupującemu tak zależy na opakowaniu używanego towaru że decyduje się na zwrot i czemu sprzedający się godzi na zwrot skoro żaden z umowy nie będzie z tego miał korzyści a tylko straty. Nie dało się dojść jakoś do porozumienia? Chyba że samo opakowanie produktu było tylko jedną z przyczyn zwrotu?
@ZibiK30 Czasem opakowanie jest cenniejsze od jego wnętrza albo może kupił chciał je lepiej sprzedać lub na prezent a bez pudełka to marnie wygląda.