anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący błędnie kupił dwa przedmioty, a chciał kupić jeden. Naliczono prowizję dwukrotnie.

MAMY ROZWIĄZANIE!
Botus88
#7 Wielbiciel#

Zapewne było to już poruszane w przeszłości.

Kupujący chciał kupić jeden przedmiot ode mnie i to zrobił, następnie kilknał że kupuje drugi raz to samo, po czym zadzwonił do mnie że zrobił błąd i prosi o wysyłkę jednej sztuki - wysyłka pobraniowa. Allegro jednak naliczyło już prowizję od dwóch sprzedazy. Jak można anulować jeden zakup abym nie musiał płacić dwukrotnie tej prowizji? Czy ma to zrobić kupujacy?

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
A3dam
#19 Nestor#

@Botus88 

Anulować zakup może tylko Kupujący (i tylko wtedy gdy Ty nie zmienisz statusu zamówienia)
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/sposoby-zakupow/jak-anulowac-zakup-rKDAEXOx8iX

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Botus88
#7 Wielbiciel#

Nie zmieniłem statusu. Czy to zadziała w przypadku gdy jestem sprzedawcą jako osoba prywatna?

 

I jeszcze jedna sprawa. Kupujący obecnie chciał anulować jeden zakup w aplikacji allegro i nie ma tam zakładki "anuluj zakup". Czy w wersji na komputer bedzie ta opcja? Sprawdzi to dopiero wieczorem

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Botus88 Zakup można anulować tylko u sprzedających z kontem firmowym. Kupujący może przesłać Ci zwykłe odstąpienie od umowy. Następnie będziesz mógł złożyć wniosek o rabat transakcyjny (zwrot prowizji): https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/jak-odzyskac-prowizje-od-sprzedazy-rabat... 

oznacz moderatorów
Botus88
#7 Wielbiciel#

Jak ma wyglądać to odstąpienie od umowy? Ma je napisać ręcznie z danymi z aukcji, numerem aukcji itp?

 

Złożyłem ten wniosek, nie było nawet opcji dodania swojego komentarza do sytuacji czy załączenia żadnego pliku...

 

Po chwili mam status wniosku: ODRZUCONY

 

 

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Botus88 Wystarczy wiadomość - na przykład - mejlowa. Ważne, aby znalazła się tam data zakupu, data złożenia odstąpienia, a także imię i nazwisko kupującego. 

oznacz moderatorów
Botus88
#7 Wielbiciel#

Na jaki adres mailowy musi to wysłać kupujacy?

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Botus88 Kupujący musi odstąpić od umowy, którą zawarł z Tobą i dlatego odstąpienie od umowy wysyła do Ciebie.

Dopiero później to odstąpienie od kupującego wyślesz nam tutaj: https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym 

oznacz moderatorów
patrykkreli
#9 Pomysłodawca#

A co w przypadku gdy kupującym jest oszut, który dodatkowo chce wyłudzić dane osobowe? Na allegro lokalnie nie ma opcji o zwrotach itp.

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@patrykkreli Masz na myśli sytuację, kiedy ktoś kupił od Ciebie produkt, wybrał płatność za pobraniem lub opcję odbioru osobistego i nie zapłacił? Wtedy skontaktuj się z nami tutaj

oznacz moderatorów
patrykkreli
#9 Pomysłodawca#

Screenshot_20220222-212926_Firefox.jpg

 Nie. Piszę jasno o wyłudzaniu danych osobowych - sprawa szeroko znana na allegro w ostatnim czasie.

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@patrykkreli Jeśli kupujący wybierze opcję płatności z góry i nie opłaci zamówienia, opłata transakcyjna nie jest pobieranaWcześniej napisałeś "Na allegro lokalnie nie ma opcji o zwrotach itp." dlatego doprecyzuj proszę o jakie zwroty chodzi.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@Botus88 
Opcję anulowania zakupu Allegro udostępnia tylko dla ściśle określonych przypadków. Jednym z warunków jest tzw. zakup konsumencki (zakup osoby fizycznej u przedsiębiorcy).
W każdym innym przypadku (np. transakcja pomiędzy osobami fizycznymi) takiej opcji anulowania - Allegro nie przewiduje. 
Do odwołania się od decyzji odmownej o przyznaniu rabatu transakcyjnego (zwrocie prowizji) potrzebujesz jakiegoś potwierdzenia (dowodu), że transakcja nie doszła do skutku (np. oświadczenie Kupującego o rezygnacji - np. z powodu omyłkowego, dwukrotnego zakupu tej samej rzeczy). 

Takie potwierdzenie od Kupującego już masz - ale ustne (to wystarczy żeby nie wysyłać), ale żeby otrzymać np. zwrot prowizji - to do pokazania go Allegro potrzebujesz w formie pisemnej.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów