Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zapewne było to już poruszane w przeszłości.
Kupujący chciał kupić jeden przedmiot ode mnie i to zrobił, następnie kilknał że kupuje drugi raz to samo, po czym zadzwonił do mnie że zrobił błąd i prosi o wysyłkę jednej sztuki - wysyłka pobraniowa. Allegro jednak naliczyło już prowizję od dwóch sprzedazy. Jak można anulować jeden zakup abym nie musiał płacić dwukrotnie tej prowizji? Czy ma to zrobić kupujacy?
@Botus88
Anulować zakup może tylko Kupujący (i tylko wtedy gdy Ty nie zmienisz statusu zamówienia)
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/sposoby-zakupow/jak-anulowac-zakup-rKDAEXOx8iX
Nie zmieniłem statusu. Czy to zadziała w przypadku gdy jestem sprzedawcą jako osoba prywatna?
I jeszcze jedna sprawa. Kupujący obecnie chciał anulować jeden zakup w aplikacji allegro i nie ma tam zakładki "anuluj zakup". Czy w wersji na komputer bedzie ta opcja? Sprawdzi to dopiero wieczorem
@Botus88 Zakup można anulować tylko u sprzedających z kontem firmowym. Kupujący może przesłać Ci zwykłe odstąpienie od umowy. Następnie będziesz mógł złożyć wniosek o rabat transakcyjny (zwrot prowizji): https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/jak-odzyskac-prowizje-od-sprzedazy-rabat...
Jak ma wyglądać to odstąpienie od umowy? Ma je napisać ręcznie z danymi z aukcji, numerem aukcji itp?
Złożyłem ten wniosek, nie było nawet opcji dodania swojego komentarza do sytuacji czy załączenia żadnego pliku...
Po chwili mam status wniosku: ODRZUCONY
@Botus88 Wystarczy wiadomość - na przykład - mejlowa. Ważne, aby znalazła się tam data zakupu, data złożenia odstąpienia, a także imię i nazwisko kupującego.
Na jaki adres mailowy musi to wysłać kupujacy?
@Botus88 Kupujący musi odstąpić od umowy, którą zawarł z Tobą i dlatego odstąpienie od umowy wysyła do Ciebie.
Dopiero później to odstąpienie od kupującego wyślesz nam tutaj: https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym
A co w przypadku gdy kupującym jest oszut, który dodatkowo chce wyłudzić dane osobowe? Na allegro lokalnie nie ma opcji o zwrotach itp.
@patrykkreli Masz na myśli sytuację, kiedy ktoś kupił od Ciebie produkt, wybrał płatność za pobraniem lub opcję odbioru osobistego i nie zapłacił? Wtedy skontaktuj się z nami tutaj.
Nie. Piszę jasno o wyłudzaniu danych osobowych - sprawa szeroko znana na allegro w ostatnim czasie.
@patrykkreli Jeśli kupujący wybierze opcję płatności z góry i nie opłaci zamówienia, opłata transakcyjna nie jest pobierana. Wcześniej napisałeś "Na allegro lokalnie nie ma opcji o zwrotach itp." dlatego doprecyzuj proszę o jakie zwroty chodzi.
@Botus88
Opcję anulowania zakupu Allegro udostępnia tylko dla ściśle określonych przypadków. Jednym z warunków jest tzw. zakup konsumencki (zakup osoby fizycznej u przedsiębiorcy).
W każdym innym przypadku (np. transakcja pomiędzy osobami fizycznymi) takiej opcji anulowania - Allegro nie przewiduje.
Do odwołania się od decyzji odmownej o przyznaniu rabatu transakcyjnego (zwrocie prowizji) potrzebujesz jakiegoś potwierdzenia (dowodu), że transakcja nie doszła do skutku (np. oświadczenie Kupującego o rezygnacji - np. z powodu omyłkowego, dwukrotnego zakupu tej samej rzeczy).
Takie potwierdzenie od Kupującego już masz - ale ustne (to wystarczy żeby nie wysyłać), ale żeby otrzymać np. zwrot prowizji - to do pokazania go Allegro potrzebujesz w formie pisemnej.