Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Pierwszy raz coś wystawiłem na allegro w celu sprzedaży(laptopa) poprzez licytację i nie do końca wiem jak wyjść z tej zaistniałej sytuacji... Kupujący wygrał licytację mojego laptopa z którego zrezygnował drogą mailową z powodów rodzinnych... Dodam że sprzedawałem go jako osoba fizyczna.
Czy kupujący może zrezygnować w tym przypadku z opłacenia towaru?
Jeśli tak, to czy prócz zwrotu opłaty za prowizję mogę go też w jakiś sposób zobowiązać do zapłaty opłaty jaką poniosłem za ustawienie ceny minimalnej w licytacji(100zł)?
Jeśli kupujący rezygnuje z kupna, to powinien anulować transakcję czy ja też mogę? Jeśli tak, to jak?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
@SAIIIAEL Przykro mi, że pierwsze doświadczenia ze sprzedawaniem u nas są dla Ciebie nieprzyjemne.
Klienci mogą rezygnować z zakupu u przedsiębiorców. Jeśli oboje jesteście osobami prywatnymi, wszystko zależy od porozumienia między Wami. Oznacza to, że masz prawo domagać się wpłaty.
Jeśli osiągnięcie porozumienia nie będzie możliwe, pozostaje wystąpienie na drogę sądową.
Nie ma możliwości anulowania takiej transakcji w naszym systemie.
Dziękuje za odpowiedź, droga sądowa niezbyt mi na rękę w chwili obecnej...
Mogłaby mi Pani jeszcze powiedzieć jak to jest z tą opłatą za wystawienie ceny minimalnej? Mogę w jakiś sposób zabiegać o jej zwrot? Jak dobrze rozumiem nie jest wliczony do wniosku o zwrot prowizji tak?
@SAIIIAEL Opłata za cenę minimalną nie podlega zwrotowi. W ramach Allegro nie możesz też żądać od kupującego zwrotu kosztu wystawienia oferty.
Dzięki, tak właśnie sądziłem ale wolałem się upewnić. Sprzedającemu nie idzie się tutaj na rękę z tego co widzę. Pewno na zwrot prowizji poprzez złożenie wniosku też nie ma wielkich szans...
Jeśli oferta była wystawiona na Allegro, nie na Allegro Lokalnie, to zwrot prowizji od sprzedaży otrzymasz. We wniosku zaznacz - kupujący nie zapłacił. W przypadku otrzymania odmowy zwrotu prowizji, złóż odwołanie przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/odwolanie-od-decyzji-o-rabacie-transakcyjnym
Odmowę za pierwszym razem możesz otrzymać gdy kupujący nie odpowie w żaden sposób na maila od Allegro z pytaniem, czy faktycznie nie zapłacił, lub gdy w odpowiedzi zaprzeczy, że nie zapłacił.
W sumie złożyłem już wcześniej, ale zaznaczyłem że kupujący rozwiązał umowę. Z tego względu, że mi napisał mailowo że jednak nie zapłaci, bo rezygnuje z zakupu a czas na zapłacenie jeszcze miał.
Robi to jakąś większą różnicę?
Tak, to jest pewna różnica. Jeśli otrzymasz odmowę zwrotu prowizji, złóż odwołanie, powołaj się na brak zapłaty i dołącz jako dowód treść maila od kupującego.
Tak zrobię jeśli by do tego doszło, dzięki za odpowiedzi.
@SAIIIAEL, nie paniuj, to nie urząd 😛