anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący odesłał rozpakowany przez siebie towar, który ze względów higienicznych, stracił wartość.

MAMY ROZWIĄZANIE!
ZeusKomputeryPL
#7 Wielbiciel#

Moja 12-letnia córeczka poprosiła mnie o pomoc w sprzedaży nietrafionego prezentu, który otrzymała, a były to dobrej klasy niedostępne w Polsce oryginalnie zapieczętowane słuchawki bluetooth w bardzo ładnym nieuszkodzonym opakowaniu. Towar w takim stanie został wysłany do klientki. Dodam, że zadeklarowałem 3 dni na wysyłkę towaru, gdyż czasem wyjeżdżam gdzieś dalej od domu. Zakup został dokonany we czwartek około godziny 22-giej, towar wysłałem w sobotę. Klientka, jeszcze przed odbiorem paczki, napisała, że towar został wysłany zbyt późno.
Odpisałem, że nie będzie problemu ze zwrotem o ile odeśle mi słuchawki w stanie nienaruszonym (nieotwierane). Klientka odebrała towar po czym otworzyła oryginalne opakowanie. Następnie zgłosiła zwrot i odesłała mi słuchawki. Moja córeczka widząc niesłusznie zniszczone opakowanie bardzo rozczarowała się egoistycznym zachowaniem obcego człowieka. Widzi, że będzie już znacznie trudniej sprzedać jej słuchawki w pierwotnej cenie, choćby ze względu na kwestie higieny osobistej (słuchawki mają przecież bezpośredni kontakt z ciałem). W związku z tym nasuwają się następujące pytania:

1) Jak pocieszyć córeczkę pokazując jej, że jednak istnieje sprawiedliwość na tym świecie (w tym na Allegro)?
2) Czy odmówić zwrotu towaru klientce, podpierając się regulaminem Allegro, mówiącym, że nie podlegają zwrotowi towary, które są dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, a ze względu na higienę osobistą, nie mogą zostać otwarte przez kupującego?

3) Co zrobić aby nie narazić się na negatywny komentarz ze strony klientki?
4) Czy ponieść niesprawiedliwą stratę - przyjąć zwrot i zapomnieć o sprawie, a córce pokazać, że oto tak wygląda rzeczywistość po stronie sprzedającego na Allegro?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
kostas11
#21 Demiurg#

@ZeusKomputeryPL sprzedałeś to jako firma ? z konta firmowego ? to zwrot musisz przyjąć, życie było wystawić z konta prywatnego i olać taki zwrot 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

Takiego Kupującego stworzyło sobie allegro.

Zadajesz pytanie czy za pomocą narzędzi allegro ktoś będzie mógł zaszkodzić Tobie

odpowiem: tak, przy pełnej aprobacie allegro

 

Oczywiście możesz pokazać dziecku, że istnieje sprawiedliwość na tym świecie, bo tata czuwa nad dzieckiem i wyrówna mu ewentualnie poniesione straty

 

 

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Jak sprzedałeś jako prywatny sprzedający to odmów, musisz się liczyć z dyskusją. A jak jako firma to musisz przyjąć o ile nie było zapisu o braku zwrotu albo ograniczonego zwrotu ale może obniżyć zwrot środków.

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

Najlepiej by było wystawić na lokalnym allegro jako prywatny sprzedawca ,zwrotu nie musisz przyjmować i negatywa nie dostaniesz bo go tam nie ma.  

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

Wszystko zależy od tego czy sprzedawałeś jako firma czy osoba prywatna. W pierwszym przypadku musisz przyjąć zwrot, ale możesz obniżyć zwracaną kwotę. W drugim przypadku obowiązuje zasada "widziały gały co kupowały", nie obowiązuje tu ustawowe prawo do zwrotu.

Ważne. Prywatny sprzedawca nie może odmówić przyjęcia zwrotu (bo domyślnie nie ma zwrotu) , ale może się na niego dobrowolne zgodzić (odwrotnie niż w przypadku firmy) i na własnych warunkach. 

oznacz moderatorów
ZeusKomputeryPL
#7 Wielbiciel#

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy się tu wypowiedzieli. Cenne uwagi na przyszłość. Człowiek uczy się całe życie, a najskuteczniej na własnych błędach. Dzięki

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@ZeusKomputeryPL słuchawki wedlug uokiku nie są towarem higienicznym i nie podlegają wyłączeniu z zwrotów po otwarciu opakowania

oznacz moderatorów