anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący przeczytał i chce oddać?

aerarium-store
#1 Nowicjusz#

Cześć, sprzedałem książkę - nową, w idealnym stanie. Zgłosił zwrot, że paczka niby uszkodzona, choć karton w całości. Zapakowana była pancernie, więc nie ma możliwości żeby coś jej się stało. Ze zgłoszeniem zwrotu doczekał do ostatniego ustawowego dnia. Podejrzewam, że przeczytał i chce ją oddać. 

Jakie obowiązki mam w tym przypadku? Jeśli przyjmę zwrot to powinienem potrącić za wysyłkę zwrotną?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

pinsplash
#21 Demiurg#

@aerarium-store Tak musisz przyjąć ( zakłądam że działasz jako przedsiębiorca a kupujący to konsument). Koszt przesyłki zwrotnej jest po jego stronie. Możesz pomniejszyć kwotę zwrotu jeśli książki nie będziesz mogła już sprzedac jako nowej ( zagięcia, zabrudzenia, naderwania itp..)

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash dobrze napisał. Nie możesz klientowi odmówić prawa do odstąpienia, natomiast możesz pomniejszyć kwotę zwrotu, jeżeli wartość towaru się obniżyła w wyniku działań klienta (wykraczających poza te konieczne do stwierdzenia cech towaru). Klientowi powinieneś zwrócić kwotę za towar i koszt najtańszej przesyłki udostępnionej w ofercie (jeżeli klient za nią płacił). Koszt odesłania towaru (w przypadku odstąpienia) jest po stronie klienta. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@aerarium-store zgłosił reklamację, więc jak książka dojdzie cała, odrzuć i poproś o odebranie towaru 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@aerarium-store @Syrena_zT W sumie @kostas11 dobrze prawi... jesli zgłosił reklamację, to możesz ją odrzucić. Diabeł tkwi w szczegółach jak i co napisał....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@pinsplash tu faktycznie zależy od tego, co klient zaznaczył w formularzu zwrotu. Jeżeli był to powód reklamacyjny to @aerarium-store powinien rozpatrzeć reklamację i poinformować klienta o decyzji. Podział powodów odstąpienie - reklamacja jest opisany tu

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów